Kiinteistö Kaisa ja lastensuojeluilmoitus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamuska7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamuska7

Jäsen
23.08.2012
768
0
16
Siinä yhdessä jaksossa, missä Kaisa joutui tekemään lastensuojeluilmoituksen, tuliko jaksosta mitään kohua?
Minusta oli törkeää, että se näytettiin noin. Ok jos ollut aihetta ilmoitukseen, niin hyvä kun on tehnyt, mutta pakkoko se oli kuvata? Ja kun Kaisa jankutti sitä useaan otteeseen, nin että varmasti katsojille tuli selväksi, että hänen nyt oikeasti piti tehdä ilmoitus.
Taloa kuvattiin sisältä ja ulkoa, eli joka tunnisti talon, niin on tunnistanut myös perheen. Ja nyt tuli katsojille käsitys, että lapsilla tosi surkeat olot. Oikeaa totuuttahan ei tiedetä. Voihan olla että talossa oli vaikka biletetty rankasti viimeaikoina, mutta lapset eivät ole olleet paikalla ollenkaan, ovat olleet vaikka pidemmällä lomalla isovanhempien kanssa tai muuta vastaavaa.

Mielestäni se oli niin törkeä jakso, että en ole sen jälkeen katsonut koko ohjelmaa. Siis en tunne perhettä enkä tapausta ollenkaan, mutta vaikka olisi ollut aihettakin ilmoitukseen ja vaikka lapset ois otettu huostaan, niin ei sitä silti ois tarvinnut tv:ssä näyttää. Vai liekkö vanhemmilta kysytty lupa? En tiedä, mutta sen tiedän, että Kaisan pisteet laski mun silmissä miinuksen puolelle.
 
Itsellä jäi mietityttämään se, että sitä sohvaa kuvattiin koko ajan (siis että hui kamala miten törkyinen kun siinä taisi olla yksi tahra) että onko likainen sohva tosiaan lastensuojeluasia.. Sotkuistahan siellä oli, mutta taustoja kun ei tosiaan tiedä niin minustakin oli tosi outoa että se näytettiin televisiossa koska varmasti tutut sen talon ja asukkaat tunnistavaat. Myös se kun Kaisa oli "pöyristynyt" että asukkaat eivät hyväksyneet hänen saamaansa tarjousta vaan se "vain" parikymmentä tuhatta isomman. Kyllä siinä minusta on melko suuri ero tarjousten summassa!
 
[QUOTE="Marianna";27175529]Itsellä jäi mietityttämään se, että sitä sohvaa kuvattiin koko ajan (siis että hui kamala miten törkyinen kun siinä taisi olla yksi tahra) että onko likainen sohva tosiaan lastensuojeluasia.. Sotkuistahan siellä oli, mutta taustoja kun ei tosiaan tiedä niin minustakin oli tosi outoa että se näytettiin televisiossa koska varmasti tutut sen talon ja asukkaat tunnistavaat. Myös se kun Kaisa oli "pöyristynyt" että asukkaat eivät hyväksyneet hänen saamaansa tarjousta vaan se "vain" parikymmentä tuhatta isomman. Kyllä siinä minusta on melko suuri ero tarjousten summassa![/QUOTE]

Joo ja selkeesti annettiin ymmärtää, että vanhemmilla alkoholiongelma ja näytettiin niitä tölkkejä ja tyhjiä pulloja. No mistä me tiedämme vaikka perheessä olisi nuori, joka juuri bilettänyt kavereiden kanssa talolla ja vanhemmat olleet poissa.
Ai että ärsyttää, koska juuri noin kuvaamalla voidaan saada näyttämään asiat ihan erilaiselta mitä ne todellisuudessa onkaan.
 
Samaa mietin, ja samaa kommentoin kotiväelle. Ei ollut kyllä asiallista näyttää sitä telkkarissa.

Minä vaahtosin niin että mies sano että vaiha nyt kanavaa, ei tuota sun vaahtomista kestä enää :D
No kyllä mieskin joutu myöntämään että se oli törkeästi kuvattu ja että ylipäänsä mainittiin ollenkaan koko ilmoitusasia. Vielä kun ne mainosti kyseistä jaksoa, juuri sitä kohtaa missä Kaisa sanoi että kyllä minun piti lastensuojeluilmoitus tehdä....tai vastaavaa, mutta siis, että herätettiin katsojien mielenkiinto jaksoa kohtaan.
 
Minä vaahtosin niin että mies sano että vaiha nyt kanavaa, ei tuota sun vaahtomista kestä enää :D
No kyllä mieskin joutu myöntämään että se oli törkeästi kuvattu ja että ylipäänsä mainittiin ollenkaan koko ilmoitusasia. Vielä kun ne mainosti kyseistä jaksoa, juuri sitä kohtaa missä Kaisa sanoi että kyllä minun piti lastensuojeluilmoitus tehdä....tai vastaavaa, mutta siis, että herätettiin katsojien mielenkiinto jaksoa kohtaan.

:laugh:

Mä olen myös vähän sellainen tunteella eläjä, että mies on joskus jostain ohjelmasta kommentoinut, että kannattaakohan sun nyt katsoa tätä...:D
 
[QUOTE="pingu";27175559]Jos se Kaisa yritti tehdä itsestään paremman ihmisen toisten silmissä?[/QUOTE]

No niin varmaan, mutta törkeällä tavalla! Hitto jos ois ollut vaikka meidän perhe, niin oisin nostattanut kunnon jutun. Ois Kaisukka ollut helisemässä :kieh:
 
Taas täällä mammat suojelevat kilvan juoppoja vanhempia. Viis niistä puolustuskyvyttömistä lapsista.

Eikö tästä Touko Tarkin tapauksesta kukaan ottanut opiksi? On parempi, että asioista puhutaan avoimesti ja tehdään vaikkapa 50 turhaa ilmoitusta, jos niiden ansiosta saadaan edes yksi lapsi pelastettua normaaliin elämään. Se ei toimi, että suljetaan silmät, ja ollaan puuttumatta toisten asioihin. Niihin pitää puuttua, kun näkee jotain selvästi epäilyttävää.

Ehkä teille, hyvät wt-mammat, tuossa näyssä ei ollut mitään erikoista ja se on kenties teilläkin ihan normaalielämää. Minun silmiini jaksossa kuvatut olosuhteet särähtivät pahasti. Ei ole lapsen paikka asua tuollaisessa läävässä. Asunnon omistajat tiesivät, että asunnossa on näyttö, joten heillä oli kyllä mahdollisuus siivota asunto. Tämänän ei ollut edes ensimmäinen yritys. Uunista näki, ettei siellä ollut mitään satunnaisia bileitä pidetty.

Pointsit Kaisalle, kun teli ls-ilmon. Hävetkää te, jota puolustelette tällaisia juoppovanhempia. Se ei ole lapselle sopivaa elämää. Tiedän sen kokemuksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Reesu<3
[QUOTE="Sanna";27175593]Taas täällä mammat suojelevat kilvan juoppoja vanhempia. Viis niistä puolustuskyvyttömistä lapsista.

Eikö tästä Touko Tarkin tapauksesta kukaan ottanut opiksi? On parempi, että asioista puhutaan avoimesti ja tehdään vaikkapa 50 turhaa ilmoitusta, jos niiden ansiosta saadaan edes yksi lapsi pelastettua normaaliin elämään. Se ei toimi, että suljetaan silmät, ja ollaan puuttumatta toisten asioihin. Niihin pitää puuttua, kun näkee jotain selvästi epäilyttävää.

Ehkä teille, hyvät wt-mammat, tuossa näyssä ei ollut mitään erikoista ja se on kenties teilläkin ihan normaalielämää. Minun silmiini jaksossa kuvatut olosuhteet särähtivät pahasti. Ei ole lapsen paikka asua tuollaisessa läävässä. Asunnon omistajat tiesivät, että asunnossa on näyttö, joten heillä oli kyllä mahdollisuus siivota asunto. Tämänän ei ollut edes ensimmäinen yritys. Uunista näki, ettei siellä ollut mitään satunnaisia bileitä pidetty.

Pointsit Kaisalle, kun teli ls-ilmon. Hävetkää te, jota puolustelette tällaisia juoppovanhempia. Se ei ole lapselle sopivaa elämää. Tiedän sen kokemuksesta.[/QUOTE]

Mitä siis auttoi tv:ssä näyttäminen? Eikö pelkkä ls-ilmoitus olisi riittänyt?
 
Sanna, minä en kritisoinut itse ilmoitusta. Hyvä kun teki, asia on varmaan tutkittu ja toimenpiteisiin on ryhdytty, jos siihen ollut oikeasti aihetta. Mielestäni oli törkeää näyttää se tv:ssä! Ja mehän emme tiedä mikä oli totuus. Totuus on voinut olla joku aivan muu, mikä käsitys ohjelmasta tuli. Eli juuri se että asiat oli niin hullusti, mitä annettiin vaikuttaa. Ja jos asiat olleet huonosti oikeasti, niin pakkoko siitäkään nyt oli tiedottaa noin julkisesti?
 
[QUOTE="Sanna";27175593]Taas täällä mammat suojelevat kilvan juoppoja vanhempia. Viis niistä puolustuskyvyttömistä lapsista.

Eikö tästä Touko Tarkin tapauksesta kukaan ottanut opiksi? On parempi, että asioista puhutaan avoimesti ja tehdään vaikkapa 50 turhaa ilmoitusta, jos niiden ansiosta saadaan edes yksi lapsi pelastettua normaaliin elämään. Se ei toimi, että suljetaan silmät, ja ollaan puuttumatta toisten asioihin. Niihin pitää puuttua, kun näkee jotain selvästi epäilyttävää.

Ehkä teille, hyvät wt-mammat, tuossa näyssä ei ollut mitään erikoista ja se on kenties teilläkin ihan normaalielämää. Minun silmiini jaksossa kuvatut olosuhteet särähtivät pahasti. Ei ole lapsen paikka asua tuollaisessa läävässä. Asunnon omistajat tiesivät, että asunnossa on näyttö, joten heillä oli kyllä mahdollisuus siivota asunto. Tämänän ei ollut edes ensimmäinen yritys. Uunista näki, ettei siellä ollut mitään satunnaisia bileitä pidetty.

Pointsit Kaisalle, kun teli ls-ilmon. Hävetkää te, jota puolustelette tällaisia juoppovanhempia. Se ei ole lapselle sopivaa elämää. Tiedän sen kokemuksesta.[/QUOTE]

Aikamoisia päätelmiä teit muutaman minuutin perusteella:O
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="Sanna";27175593]Taas täällä mammat suojelevat kilvan juoppoja vanhempia. Viis niistä puolustuskyvyttömistä lapsista.

Eikö tästä Touko Tarkin tapauksesta kukaan ottanut opiksi? On parempi, että asioista puhutaan avoimesti ja tehdään vaikkapa 50 turhaa ilmoitusta, jos niiden ansiosta saadaan edes yksi lapsi pelastettua normaaliin elämään. Se ei toimi, että suljetaan silmät, ja ollaan puuttumatta toisten asioihin. Niihin pitää puuttua, kun näkee jotain selvästi epäilyttävää.

Ehkä teille, hyvät wt-mammat, tuossa näyssä ei ollut mitään erikoista ja se on kenties teilläkin ihan normaalielämää. Minun silmiini jaksossa kuvatut olosuhteet särähtivät pahasti. Ei ole lapsen paikka asua tuollaisessa läävässä. Asunnon omistajat tiesivät, että asunnossa on näyttö, joten heillä oli kyllä mahdollisuus siivota asunto. Tämänän ei ollut edes ensimmäinen yritys. Uunista näki, ettei siellä ollut mitään satunnaisia bileitä pidetty.

Pointsit Kaisalle, kun teli ls-ilmon. Hävetkää te, jota puolustelette tällaisia juoppovanhempia. Se ei ole lapselle sopivaa elämää. Tiedän sen kokemuksesta.[/QUOTE]

Ehkä meistä jotkut ajattelevat lasten parasta kun eivät hyväksy asioiden julkista riepottelua televisiossa. Sosiaalipornoa siis.
 
[QUOTE="Sanna";27175661]Auttoi siinä mielessä, että asioista puhutaan julkisesti, eikä ongelmia lakaista maton alle. Toivottavasti joku sai jakson ansiosta ahaa-elämyksen pienessä päässään, että ihan oikeasti voi pelastaa jonkun kaltoinkohdellun lapsen elämän.[/QUOTE]

Jos näin, niin senkin olisi sitten voinut tehdä niin ettei perhe olisi ollut tunnistettavissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia ja mmam
[QUOTE="Sanna";27175661]Auttoi siinä mielessä, että asioista puhutaan julkisesti, eikä ongelmia lakaista maton alle. Toivottavasti joku sai jakson ansiosta ahaa-elämyksen pienessä päässään, että ihan oikeasti voi pelastaa jonkun kaltoinkohdellun lapsen elämän.[/QUOTE]

mutta mitä jos esim kaisasta tehtäsiin vastaavanlainen ilmoitus??

esim.hänellä on ollut viikonlopunkestävät juhlat,lapsi on ollu isovanhemmilla hoidossa.. porukka tulee kuvaamaan kotiaan ja joku tekee ls.ilmoituksen ja julkisesti selventää että nyt on ls ilmoituksen paikka?! miltä hänestä tuntuisi.. en väheksy ilmoitusten tekemistä mutta olisi sen voinut hoitaa iliman televisiotaki.
 
  • Tykkää
Reactions: mmam
[QUOTE="Sanna";27175677]Jos sen 8-vuotiaan tytön tapauskin olisi ylittänyt julkisuuskynnyksen ajoissa, niin hän voisi olla nyt elossa.[/QUOTE]

Siellä on kyllä ollut niin monta lusikkaa sopassa, että tytön pitäisi olla jo sen mukaan elossa. Ei siihenkään mitään julkisuutta olisi tarvittu, ainoastaan sitä että asioista tietävät olisivat oikeasti auttaneet tyttöä, tehneet JOTAIN.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä