Kiinteistö Kaisa ja lastensuojeluilmoitus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamuska7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En katso sarjaa mutta käsitys minkä saan tästä on se, että koko perhe joutui riepottelun kohteeksi. Lapset ovat vapaata riistaa ja niille voi tehdä mitä tahansa jopa tuntematon henkilö. Tämä ei todellakaan auta lapsia vaan joutuvat leiman kohteeksi samoin kuin vanhemmat ja siitä ei taas hyvää seuraa.
 
mutta mitä jos esim kaisasta tehtäsiin vastaavanlainen ilmoitus??

esim.hänellä on ollut viikonlopunkestävät juhlat,lapsi on ollu isovanhemmilla hoidossa.. porukka tulee kuvaamaan kotiaan ja joku tekee ls.ilmoituksen ja julkisesti selventää että nyt on ls ilmoituksen paikka?! miltä hänestä tuntuisi.. en väheksy ilmoitusten tekemistä mutta olisi sen voinut hoitaa iliman televisiotaki.

Tässähän ei ollut kyse viikonloppujuhlista, eikä yllätyskuvauksista.
 
[QUOTE="Sanna";27175685]Tunnistatko siis perheen? Minä en ainakaan.

Jos joku sattuisi tunnistamaan talon, niin varmasti on ollut jo tietoinen perheen ongelmista.[/QUOTE]

En, mutta moni muu tunnistaa, eikä kaikki todellakaan ole aina tietoisia perheiden oloista. Vaikka nyt lasten koulukaverit esim. Eikä heidän tarvitsekaan olla.
 
Toisaalta, mistäs me tiedämme, vaikka perheen vanhemmat olisivat useammankin kerran olleet kännissä Kaisan kanssa asioidessaan jne. Tietysti ikävää, jos lapset ovat kouluikäisiä ja heidän kaverinsa näkevät ohjelman. Jos lapset sen sijaan ovat ihan pieniä, en pidä tuota ollenkaan niin pahana asiana lasten kannalta. Ja aikuisille aiheutuvaa häpeää on minusta turha ajatella. Varsinkin kun ovat itse antaneet paskaisen talonsa myyntiin julkkiskiinteistövälittäjälle tietäen sen mahdollisesti päätyvän tv-ohjelmaan. :P
 
[QUOTE="Sanna";27175745]Kuka tunnistaa. En ole kuullut vielä yhdenkään ihmisen tunnistavan tätä perhettä. Turha siis loukkaantua heidän puolestaan. Olisit ennemmin huolissasi lasten hyvinvoinnista.[/QUOTE]

Mun silmien pyörittelyllä täällä jossain ei ole mitään hyötyä niille lapsille. Sen lastensuojeluilmon olisi voinut tehdä ilman julkisuuttakin. Ei ne sossut televisiota ja julkisuutta tarvitse omaan työhönsä. Ja tuskin kuulet muutenkaan kaikkien suomalaisten tekemisiä kaikkialla Suomessa.
 
[QUOTE="Sanna";27175593]Taas täällä mammat suojelevat kilvan juoppoja vanhempia. Viis niistä puolustuskyvyttömistä lapsista.

Eikö tästä Touko Tarkin tapauksesta kukaan ottanut opiksi? On parempi, että asioista puhutaan avoimesti ja tehdään vaikkapa 50 turhaa ilmoitusta, jos niiden ansiosta saadaan edes yksi lapsi pelastettua normaaliin elämään. Se ei toimi, että suljetaan silmät, ja ollaan puuttumatta toisten asioihin. Niihin pitää puuttua, kun näkee jotain selvästi epäilyttävää.

Ehkä teille, hyvät wt-mammat, tuossa näyssä ei ollut mitään erikoista ja se on kenties teilläkin ihan normaalielämää. Minun silmiini jaksossa kuvatut olosuhteet särähtivät pahasti. Ei ole lapsen paikka asua tuollaisessa läävässä. Asunnon omistajat tiesivät, että asunnossa on näyttö, joten heillä oli kyllä mahdollisuus siivota asunto. Tämänän ei ollut edes ensimmäinen yritys. Uunista näki, ettei siellä ollut mitään satunnaisia bileitä pidetty.

Pointsit Kaisalle, kun teli ls-ilmon. Hävetkää te, jota puolustelette tällaisia juoppovanhempia. Se ei ole lapselle sopivaa elämää. Tiedän sen kokemuksesta.[/QUOTE]

Peesi! Minusta myös hyvä että näytettiin. Ohjelman tarkoituksena on kuitenkin esitellä kiinteistövälittäjän työtä ja myöskin niitä raadollisia puolia. Hyvä että Kaisa oli tehnyt ilmoituksen ja myöskin toi sen ilmi, ettei hän ainakaan ummista silmiään. Ihan liikaa hyssytellään ja paijaillaan ongelmatapauksia. Jos joku tuttu sattui asunnon tunnistamaan, niin mitä sitten. Jos ongelmat ovat olleet tiedossa sietäisi hävetä ettei ole tehnyt asialle mitään ja jos taas ei, niin nyt on mahdollisuus auttaa kun tietää.
 
Mun silmien pyörittelyllä täällä jossain ei ole mitään hyötyä niille lapsille. Sen lastensuojeluilmon olisi voinut tehdä ilman julkisuuttakin. Ei ne sossut televisiota ja julkisuutta tarvitse omaan työhönsä. Ja tuskin kuulet muutenkaan kaikkien suomalaisten tekemisiä kaikkialla Suomessa.

Menepä sinä jeesustelemaan vain sen 8-vuotiaan tytön haudalle. Asioista pitää puhua julkisesti tai mikään ei muutu.
 
[QUOTE="Sanna";27175767]Menepä sinä jeesustelemaan vain sen 8-vuotiaan tytön haudalle. Asioista pitää puhua julkisesti tai mikään ei muutu.[/QUOTE]

Uteliaat ihmiset haluavat kaiken mahdollisen julkisuuteen. Asioista voi puhua muutenkin, ei tuossakaan olisi tarvinnut näyttää kuin vaikka jotain kohtaa talosta niin ettei olisi ollut tunnistettavissa.

Ja muuten, todella typerä kommentti tuo hautakommentti.
 
SIIS toi asunto aivan karmeessa kunnossa. Kyllä meilläkin on nyt kaaos, mutta ei meillä mitään tyhjiä kaljatölkkejä ole pitkin asuntoja. JA tollasta likaa... YÄK!
 
http://www.livtv.fi/ohjelmat/kaisa-ja-puoli-valtakuntaa/etusivu/video/kaisa-ja-puoli-valtakuntaa-kausi-2-jakso-2-0?page=1

tossa jakso, kohdassa 29 min. Jooh, oisin tehnyt varmaan mäkin. 4 aiempaa kiinteistönvälittäjää oli huomannut saman, joten tilapäinen biletys ei tuu kyseeseen. hellat paskasina, makksarissa kaljatölkkejä, paska valuu sohvilta. En nyt ihan käsitä mitä osa tässä puolustelee? tottahan se on parempi katsoo ku katua.
 
[QUOTE="Sasa";27176444]Mukava huomata, että tällä pastalla on sentään muutama täysipäinen.[/QUOTE]

Siis Sanna kirjoitti tämän. Kiitos Sasalle ja Ryysyrannalle. Pelastitte uskoni tähän palstaan.

En ymmärrä, millaisessa todellisuudessa nämä muut mammat elävät, kun yrittävät selitellä tätä ilmiselvää tapausta parhain päin.
 
No enpä minäkään tuota ihan normaaliksi lapsiperheen kodiksi sanoisi.. Sotkuista on monesti meilläkin vaan eipä löydy lasten kaapeista kaljatölkkejä jne. Silti, ei ollut asiallista ruotia telkassa tuollaista..
 
Saako tähän nyt vähän kommentoida asian vierestä, kun minua ärsyttää se, miten Kaisa arvostelee niitä asuntoja. Joo, toki hinnan ja markkinoinnin kannalta pitääkin arvioida, mutta minulla pisti kyllä korvaan, kun esim viime jaksossa pariskunta oli remontoinut 80-luvun taloa ja keittiö oli ainoa joka oli vielä jäänyt laittamatta. Siinä sitten kovaan ääneen ihmetteli, miksi ihmeessä keittiötä ei ollut rempattu, vaan se oli jotain niin kamalaa 80-lukua, että apua. "Kyllä ne rosterikodinkoneet ja valkokiiltokaapistot ovat se juttu, joka saa sen ostajan tekemään päätöksen". Ensinnäkin koko talon remppaaminen vie aikaa ja rahaa, miksi pitää päivitellä, jos kaikkea ei ole saatu rempattua? Ja toiseksi, miksi se kasarikeittiö itsessään on jotain niin kamalaa ja onko kaikissa asunnoissa pakko olla ne samanlaiset keittiöt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27176490:
Saako tähän nyt vähän kommentoida asian vierestä, kun minua ärsyttää se, miten Kaisa arvostelee niitä asuntoja. Joo, toki hinnan ja markkinoinnin kannalta pitääkin arvioida, mutta minulla pisti kyllä korvaan, kun esim viime jaksossa pariskunta oli remontoinut 80-luvun taloa ja keittiö oli ainoa joka oli vielä jäänyt laittamatta. Siinä sitten kovaan ääneen ihmetteli, miksi ihmeessä keittiötä ei ollut rempattu, vaan se oli jotain niin kamalaa 80-lukua, että apua. "Kyllä ne rosterikodinkoneet ja valkokiiltokaapistot ovat se juttu, joka saa sen ostajan tekemään päätöksen". Ensinnäkin koko talon remppaaminen vie aikaa ja rahaa, miksi pitää päivitellä, jos kaikkea ei ole saatu rempattua? Ja toiseksi, miksi se kasarikeittiö itsessään on jotain niin kamalaa ja onko kaikissa asunnoissa pakko olla ne samanlaiset keittiöt?

Työtään se Kaisa siinä vain teki. Ja ihan oikeassa oli. Taidat olla vain kateellinen Kaisalle, kun on pätevä ja näpsäkkä nainen.
 

Yhteistyössä