T
Tiina
Vieras
Olin katsomassa mieheni kanssa yhtä asuntoa. Koska olen nähnyt sen pikaisesti vain kerran, halusin nähdä sen toisen kerran.
Tarkoitukseni oli jättää tarjous asunnosta, jos todella tuntuisi että sen haluan.
Asunto oli valoisampi kuin mitä ensimmäisellä kerralla sain kuvan.
Sanoin kuitenkin, että haluan vielä nukkua yön yli ja miettiä.
Kysyin jotain muodollista tarjouksen teosta, liittyen tarjouksen voimassaoloaikaan.
Totesin, että ihan täyttä hintaa en ole tarjoamassa. Hölmöhän täyttä pyyntöä heti aluksi tarjoaa, kun kukaan muu ei ole jättänyt tarjousta ja alueella on paljon asuntoja myynnissä. Mies sanoi siinä että kakkosella alkavaa ajateltiin. (Hintapyyntö on 330 000 euroa.)
Kiinteistövälittäjä hermoistui ja sanoi ettei ota vastaan muita hintapyyntöjä kuin 300 000 ja huusi että "tämä perhe tekee asiat oikeassa järjestyksessä, he myyvät ensin tämän vanhan pois ennen kuin ostavat uutta".
Ja hän jatkoi: "tämän perheen ei ole pakko muuttaa tästä pois eikä myydä tätä. Näenhän minä itsekin että täällä pitäisi maalata ja remontoida, mitä minä tässä kuuntelen teidän sellaisia miettivän. Kiitos ja näkemiin!
Asunto oli remontin tarpeessa ja mietin siinä remonttia ja sitä kuinka paljon pitäisi varata rahaa ja aikaa remontiin.
Olin ajatellut ensiksi ehdottaa tarjoavani vähän vajaa 300 tuhatta, ehkä 298 000. 300 olisi ollut myös ok. Kun katselin asuntoa, oli alkanut tuntua siltä, että voisin tarjota siitä enemmäkin kuin 300, jos kaikki menee hyvin.
Mutta nyt ei tee mieli muuttaa koko asuntoon eikä tehdä mitään tarjousta kun kiinteistövälittäjä veti tuollaiset raivarit. Hän oli oikein näreissään ja kaasutti vihaisena pois paikalta.
No, asuntoja on onneksi myynnissä nyt paljon, että uskon että löydän vielä paremmankin. Harmittaa vain että jos kiinteistövälittäjät ottavat tarjousehdotukset noin tunteella ja paatoksella. Hölmöä.
Itse en haluaisi että minun palkkaamani kiinteistövälittäjä käyttäytyisi noin asunnostani kiinnostuneita asiakkaita kohtaan.