Kiistaa lapsen nimestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitee

Vieras
Miehen kanssa kiistaa tulevan lapsen nimestä.Minä haluaisin hieman erikoisemman(no oikeastaan paljon erikoisemman).Miehen mielestä taas perinteisempi nimi olisi parempi:(
Mitä mieltä te olette nimestä Pipariina?

Ehkä on ihan kiva olla Pipariina 5 v, kuin sitten Pipariina 15 v. Itse ajattelin lapselle nimeä miettiessäni, että miltä tuntuu olla koko ikänsä tietyn niminen. Sopiiko nimi myös aikuisena? Ei paha nimi, mutta mielestäni tekemällä tehty erikoisuutta hakien..

Pipariina on oikeasti aika kamala nimi, anteeksi nyt vaan. Ettei nyt vain joulu ja piparit ole sekoittaneet päätäsi... Jos jotain erikoisempaa haluat, niin eikö mieluummin vaikka Pirpa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitee:
Miehen kanssa kiistaa tulevan lapsen nimestä.Minä haluaisin hieman erikoisemman(no oikeastaan paljon erikoisemman).Miehen mielestä taas perinteisempi nimi olisi parempi:(
Mitä mieltä te olette nimestä Pipariina?

Ehkä perinteinen Katariina olis kuitenkin...

No joo, on tullut vähän kommentteja, jotka kuvastavat että nimi on todella tekemällä tehty.. Samaa mieltä. Lisäksi kun miehet odottavat "piparia" naisilta niin kyllä sekin tekee tuosta nimestä lapselle ongelmallisen..Kärsimään lapsi joutuisi..ainakin aikuisena.

Olvistiina olis kyllä mun suosikki :saint:
Mutta asiaan, lienee mulla likainen mielikuvitus mutta pipariinasta tulee mulle kaksmielisyydet mieleen. Mutta jos itse tykkää niin mikäs siinä, muiden mielipiteet on muiden mielipiteitä. Eipä meidänkään tytön nimi kaikkia miellytä ollenkaan!

Musta Pipariina on ihana nimi, mutta ymmärrän hyvin niitä, jotka eivät siitä pidä. Teidän tytyy nyt miehes kanssa vaan keksiä joku nimi, joka sopii molemmille. Meilläkin lähtökohta tämän tulevan muksun nimen keksimiselle oli se, että molemmille tuli toisten suosikkinimistä mieleen joku vinksahtanut tarhatäti tai paikallinen kylähullu. Nyt muutama kuukausi myöhemmin meillä on sekä tytölle että pojalle nimet valmiina, joista sekä minä että mies pidämme todella paljon.