Kiitos jos jaksat lukea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä mä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä mä teen

Vieras
Meillä on kaksi lasta 4v ja 6kk. Mies paljon töissä. Vauvalla oli koliikki melkein 4 kk, sitten alkoi nukkua yöt hyvin. Nyt on viikon verran nukkunut taas tosi huonosti ja minä en jaksais uudestaan huudettuja öitä. Mua ahdistaa ja usein tuntuu, että pää hajoaa ja pitäis päästä pois. nukun huonosti, kauhulla odotan huutoa. 4v on mulle todella rakas ja haluaisin tehdä hänen kanssaan kaikkea kivaa, mutta tää pienempi vie kaiken ajan, vaativa vauva. Viime yönä näin painajaisia Pirkka-Pekka Petelius (ilmeisesti minä olis vaikk nainen olenkin ) pahoinpiteli pintä lasta, sitten minä tulin ja otin lapsen syliin ja itkin, eli olin kahtena eri ihmisenä. Paikalle tuli aake kalliala ja ampui ppp:n. Heräsin hikisenä ja sydän hakkasi tosi kovaa.
Meillä käy perhetyöntekijä, saatiin neuvolasta vauvan koliikin takia. Mua vaan ahdistaa hirveesti, kavereita ei ole, ei sisaruksia. mun pää vaan hajoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä mä teen:
Meillä on kaksi lasta 4v ja 6kk. Mies paljon töissä. Vauvalla oli koliikki melkein 4 kk, sitten alkoi nukkua yöt hyvin. Nyt on viikon verran nukkunut taas tosi huonosti ja minä en jaksais uudestaan huudettuja öitä. Mua ahdistaa ja usein tuntuu, että pää hajoaa ja pitäis päästä pois. nukun huonosti, kauhulla odotan huutoa. 4v on mulle todella rakas ja haluaisin tehdä hänen kanssaan kaikkea kivaa, mutta tää pienempi vie kaiken ajan, vaativa vauva. Viime yönä näin painajaisia Pirkka-Pekka Petelius (ilmeisesti minä olis vaikk nainen olenkin ) pahoinpiteli pintä lasta, sitten minä tulin ja otin lapsen syliin ja itkin, eli olin kahtena eri ihmisenä. Paikalle tuli aake kalliala ja ampui ppp:n. Heräsin hikisenä ja sydän hakkasi tosi kovaa.
Meillä käy perhetyöntekijä, saatiin neuvolasta vauvan koliikin takia. Mua vaan ahdistaa hirveesti, kavereita ei ole, ei sisaruksia. mun pää vaan hajoo.

soita neuvolaan heti tai viimeistään puselin ajalla ja pyydä apua. Paras äiti on ehjä äiti.

t: hivenen riekale vielä :hug:

:hug: Ymmärrän väsymyksesi, ja pelkosi. Vauva tekee varmaan hampaita, eli helpotusta kyllä on luvassa varmaan aika nopeasti.
Juttele miehesi kanssa. Kerro, kuinka väsynyt olet. Perhetyöntekijälle voit avautua peloistasi, hän varmasti auttaa parhaansa mukaan. Palkatkaa vaikka vain yhdeksi yöksi hoitaja esim. Mannerheimin lastensuojeluliitolta, jotta sinä saat nukkua yön hyvin.
Asiat järjestyy ihan varmasti, eikä nuo yöheräilyt varmaankaan enää koskaan muutu yhtä kamaliksi kuin mitä ne olivat koliikki-aikoina.

olisi hyvä jos voisit jonkun kanssa jutella asioista, varaa aika esim. lääkäriin tai soita mtt:n ihan vain juttelua varten. olisi myös tärkeää että saisit välillä nukuttua koko yön ilman heräilyjä. koita järjestää, että joku muu nukkuu vauvan kanssa välillä, mies tai vaikkapa mummi.
luultavasti vauvasi itkee hampaita ja muista asennoitua, että se on vain ohi menevää.

Voimia ja stemppiä sinulle!

saisitko esikoisen päiväkotiin muutamaksi päiväksi viikossa? saisit nukkua kun vauva nukkuu päiväunia edes muutaman tunnin päivällä. Kaikki kotihommat minimiin, teet vaan helppoja ruokia ja nuku joka välissä missä kerkeet ja pystyt.

Alkuperäinen kirjoittaja yhäippä:
saisitko esikoisen päiväkotiin muutamaksi päiväksi viikossa? saisit nukkua kun vauva nukkuu päiväunia edes muutaman tunnin päivällä. Kaikki kotihommat minimiin, teet vaan helppoja ruokia ja nuku joka välissä missä kerkeet ja pystyt.

En saa päiväkotiin, eivät ota kun olen kotona.

Meillä oli tosi rankat vaiheet valvomisen kanssa. Oli perhetyöntekijä ja mies teki kans ihan hulluna kahden valvovan lapsen kanssa. Mulla meni se valvomisen kanssa niin överiksi että rupesin näkemään kamalia unia, jos nyt unta joskus sain omalta unettomuudeltani.

Minulle uniin ja yleisesti oloon auttoivat lievät masennuslääkkeet. Menin lääkäriin ja pyysin. Yhden kerran kävin yksityisellä. Söin niitä puoli vuotta. Hae Googlesta "masennustesti". Katso jos niistä tulisi osviittaa. En kokenut oloani masentuneeksi, mutta silti niistä lääkkeistä oli valtava apu varsinkin noihin pelkotiloihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Turussa ainakin voidaan antaa ns. tukipaikkoja päiväkotiin just esim. jos äidillä väsymystä. Mutta mitenkäs, olisko teillä vaikka puistotoimintaa jossain lähistöllä?

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä mä teen:

Voisitko päästä neuvolan kautta vaikka juttelemaan mt-puolen hoitajan kanssa? Minä nään samantyylisiä painajaisia ku sinä, ne on ahdistavia mut silti vaan unta. Unet tulee yleisestä ahdistuksesta. Jaksaisitko mennä mukaan johonkin äiti-lapsi toimintaan, jossa tutustuisit toisiin? Apua varmasti löytyy, mutta ikävä kyllä itse joutuu sen etsimään. Jaksamista.

Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Turussa ainakin voidaan antaa ns. tukipaikkoja päiväkotiin just esim. jos äidillä väsymystä. Mutta mitenkäs, olisko teillä vaikka puistotoimintaa jossain lähistöllä?

Pieni paikkakunta.... eli eipä täälä mitään ole. Seurakunnan kerhossa 4v käy kerran viikossa.

Meillä muuten alku koliikin ja pitkään jatkuneen huudon taustalla olivat sitten allergiat. Neuvolan täti monta kertaa sanoi, että ei varmasti ole, pahempiakin on nähty. Vein yksityiselle ja tytöllä oli aluksi vain kaksi ruokaa jotka sopivat. Nyt tyttö lähentelee kahta ikävuotta ja nyt sopii noin 10 ruokaa...

Poika (3,5 vee) on ollut aina kans kova huutamaan yöt ja päivät. Herää vieläkin. Hän on tuollainen "vaativa" lapsi. Hänellä on esimerkiksi aistiyliherkyyttä ja on temperamentiltaan hyvin intensiivinen joten huuto on sen mukaista.

Voisitko ottaa yhteyttä oman seurakuntasi pappiin tms., ja selittää tilanteen hänelle. Paikkakunnalla voi olla hyvin muutama luotettava ihminen, jotka katsoisivat lasten perään pari kertaa viikossa, jotta sinä saat nukuttua. Eläkkeellä olevia naisia, jotka ihan mielellään aina silloin tällöin katsoisivat sinun lapsiasi.

Yhteistyössä