Kiitos kaupan kassa joka puutuit uusavuttoman vanhemman ostopäätökseen :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammattikasvattaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lässynlää";29343150]Sinua en epäilekään. Vaikutat vastuuntuntoiselta vanhemmalta. Toisin kuin monet muut tässä ketjussa, tai uutisen äiti jne. Kirjoitan kärkkäästi, koska vihastuttaa sellainen yleinen välinpitämättömyys. Suurin osa täälläkin hengailevista mammoista tuskin koskaan valvoo mitä lapsi katsoo tv;stä. Ei tarvitse kuin avata Nelonen tai Fox, sieltä tulee aamuisin sitä kunnon tuubaa. Transformers jne. Ja tv2 Syrhämä tms?[/QUOTE]

On sulla aikamoinen ihmistuntemus kun voit jo yhden kommentin perusteella kertoa kuka on vastuutuntoinen vanhempi ja kuka ei. Pääsisitkö lastensuojeluun töihin, siellä tarvittais???

Ihan naurettavaa. Kassat on ajettu niin ahtaalle nykyään, että saavat potkut jos eivät tee juurikin näin niinkuin tämä kassa tässä. Ihan pilkunnussimiseen saakka noudata ikärajoja. Ikärajasuositusten pitäisi olla vanhempien itsensä vastuulla. Minusta olisi törkeää jos minulle ei myytäisi elokuvaa vain koska lapsi on mukana ja saattaa kotona nähdä sen. Eri asia jos oikeasti olisi ostamassa jotain k16- k18 elokuvaa tai peliä nelivuotiaalle. Hohhoijakkaa.. Voi kassa raukat sanon vaan.

On sulla aikamoinen ihmistuntemus kun voit jo yhden kommentin perusteella kertoa kuka on vastuutuntoinen vanhempi ja kuka ei. Pääsisitkö lastensuojeluun töihin, siellä tarvittais???

Kiitos. Ihmistuntemukseni tosiaan on aika hyvä.
Esim voin sanoa uutisen mammasta, kuvaa näkemättä, että hän on todennäköisesti sellainen "tukevahko", kananpersetukkainen (maantieharmaa tai mustaksi värjätty) mamma, joka ei osaa sanoa ei kun lapsoset juoksevat pitkin kauppaa ja mankuvat karkkia. Ja lapset saavat kaiken mitä haluavat. Osuinko oikeaan?

[QUOTE="lässynlää";29343189]Kiitos. Ihmistuntemukseni tosiaan on aika hyvä.
Esim voin sanoa uutisen mammasta, kuvaa näkemättä, että hän on todennäköisesti sellainen "tukevahko", kananpersetukkainen (maantieharmaa tai mustaksi värjätty) mamma, joka ei osaa sanoa ei kun lapsoset juoksevat pitkin kauppaa ja mankuvat karkkia. Ja lapset saavat kaiken mitä haluavat. Osuinko oikeaan?[/QUOTE]

En minä tiedä, en ole niin hyvä ihmistuntija.

[QUOTE="Näin on";29343139]Jos et tiennyt "pumpulimamma tai -pappa" se on ihan tervettä ja normaalia koska sillä lailla lapsi käsittelee tunteitaan. Toki väkivaltaisuus ei saa kohdistua muihin ihmisiin, mutta leikkikaluilla sotiminen ja riehuminen olisi jopa toivottavaa.[/QUOTE]

Ohhoh, nyt löytyi oikein kuningasperustelu sille, miksi lapsille kannattaa näyttää ikäisiltään kiellettyjä väkivaltaa sisältäviä elokuvia. Ja jos ei näytä, on pumpulivanhempi.

Hehheh.

Että kun lapsi saa valita itselleen elokuvan - huono juttu.
Lapselle tulee paha mieli, kun ei saa valitsemaansa elokuvaa - huonoa kasvatusta.
Uusavuttomuutta, että kohta viisi vuotta täyttävälle oltiin ostamassa K-7 elokuvaa?

Siihen en ota kantaa, pitääkö kaikki aina kertoa iltapäivälehdille, mutta onhan sillä oma viihdearvonsa, kuten on myös sitten palstalaisten kommenteilla.

Relatkaa hei, joulukin on kohta jo ovella.

Vau, sähän selvännäkijä olet, kun tiedät että tuo lapsi täyttää kohta 5. Jutussahan sitä ei mainittu, mutta kai sä tiedät. Tai sit vaan keksit...

Voi jee. Ikäraja 7 on sallitusta seuraava. On siinä hiukan eroa sallitaanko elokuva vauvoille vai 4-vuotiaasta ylöspäin. Jousto lienee tarkoitettu käytettäväksi vanhemman harkinnan mukaan.
Melkein uskoisin että täällä tuota äitiä haukkuvien omatkin lapset ovat ehtineet nähdä monta nykyisin k-7 merkittyä ohjelmaa ennen kyseistä ikää.

Vau, sähän selvännäkijä olet, kun tiedät että tuo lapsi täyttää kohta 5. Jutussahan sitä ei mainittu, mutta kai sä tiedät. Tai sit vaan keksit...

Jeps :D Vaatii vaan silmät ja tajunnan lukea kuvan alta teksti:

Maria Helin yritti ostaa pian viisi vuotta täyttävälle pojalleen mörköelokuvaa, mutta Tikkurilan Prisman myyjä kieltäytyi myymästä sitä hänelle.

Olen ainakin ymmärtänyt, että jos on k7 ikäraja...se tarkoittaa vähän sitä, ettei sitä pienempi ehkä ymmärrä leffan juonta. On siis vähän turha katsomaan sellaista. Olen tainnut pelata puhelimellani tuota peliä jossa noita hahmoja. Hyvin kesyjä perunamaisia hahmoja. Mörköjä kuitenkin taisivat olla, vaikkeivat siltä näytä. En tiedä leffan ideaa, mutta enpä usko lapsen tuosta traumatisoituvan ainakaan.

Anteeksi, en tosiaan huomannut sitä tekstiä. Olisko asia ok, jos kirjoittaisin mustana?

Nyt voit varmaan itse pyytää anteeksi, että haukuit tyhmäksi. Mustana. Jään odottelemaan. (vai onko mustat jotain a-ryhmää, joita käytöstavat eivät koske..)

Joo, olen edelleen sitä mieltä että oot tyhmä jos tuut tänne haukkumaan muita, niinkuin kaikki muutkin samanlaiset.
Siinäpähän odottelet anteeksipyyntöä...

no ei kai siitä voi tyhmäksi haukkua, jos ei ole huomannut lukea kuvatekstiä.

Eipä kyllä ihan aina kannata tulla "vinoilemaan"kaan jos vaikka ei ole huomannut kuvatekstiä.

Eli pyytäkää toisiltanne anteeksi nyt! Hep!

no ei kai siitä voi tyhmäksi haukkua, jos ei ole huomannut lukea kuvatekstiä.

Eipä kyllä ihan aina kannata tulla "vinoilemaan"kaan jos vaikka ei ole huomannut kuvatekstiä.

Eli pyytäkää toisiltanne anteeksi nyt! Hep!

Juurikin näin :)
Ei vvvv tyhmä oo sen takia kun ei huomannut tekstiä, vaan sen takia kun tulee vinoilemaan, vaikka ite ei tajunnut asiaa. Mut ehkä hän vaan vinoilee jos se on hänen mielestään kivaa vinoilla toisille...

Anteeksi Phoebsi (jo toisen kerran), anteeksi kf jne.

.. tosin sen verran mutisen vielä, että kooäffää en loukannut (toisin kuin hän minua). Joten en ole ihan varma mistä pyydän häneltä anteeksi. Siitä kai että olen harmaa. Anteeksi, anteeksi, anteeksi.

Phoebsille tosiaan kommentoin vaikka en kuvatekstiä ollut huomannut. Ei mitenkään kovin harvinaista täällä, mutta ei mustille tietenkään tällaista satu...

Yhteistyössä