Alkuperäinen kirjoittaja imettäjä:Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:Alkuperäinen kirjoittaja 81:Alkuperäinen kirjoittaja imettäjä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis vauva saa ensimmäiset elinvuorokautensa huutaa vaikka kurkku suorana nälkää ja janoa, samaan aikaan kaapissa olis maitoa yllinkyllin, mutta sitä ei saa antaa. Miten kukaan empatiakykyinen äiti pystyy rääkkäämään vauvaansa tuolla tavalla?
Ei vaan vauvaa pidetään sylissä ja rinnalla mahdollisiman paljon - maito nousee kun vauva stimuloi rintaa. Tää on ihan tieteelinen fakta eli ei tästä tarvii tehdä mitään numeroa![]()
Juuri näin. Onneksi joillain on täällä faktatietoa.
niin mutta se että vauva saa yöllä vaikka sen 20ml korviketta ei merkkaa höykäsen pöläystä sen rinnalla, että äiti saa nukuttua ja taas jaksaa aktiivisemmin imettää! Tilanteilla on niin monta puolta! Itse mieluummin nukuin ekat yöt, ja taas uskon siihen että kunnon uni ja riittävä syöminen/juominen auttavat ihan yhtä hyvin imetyksen onnistumiseen mitä jatkuva tississä roikuttamine n
No itse olin varautunut valvomiseen ja motivoitunut imettämään. Hormonitkin tässä auttoivat ja jaksoin ja halusin yölläkin imettää. Kiva että sait nukuttua hyvin. Imetetyksen onnistumisen kannalta lapsentahtisuus on tärkeää ja se ei aina tarkoita että nälkä on päivällä tai äidin ollessa virkeä. Vastasyntynyt ei erota yötä ja päivää, kuten ei myöskään stimuloitava rinta.
hmm, olin mäkin varautunut siihen että lapsi haluaa syödä yöllä jne. mutta kun pyörryin vessaan 4 tuntia synnytksen jälkeen, hb oli 58 silloin ja laski vielä ennenkuin sain lisäverta ja pääsin kaavintaan niin siinä ei paljoa imetetty, sitten olinkin kiinni niissä tippaletkuissa, en saanut 2 ekaan päivään nostaa lasta yksin omasta sängystä, olin melko heikossa hapessa ja sitten nous kuume ja tulehdus arvot.. että parhaalla tahdollakaan en pystynyt lapsentahtisesti imettämään.. ja kun yritin imettää ja lapsi huus nälkäänsä niin kyllä mä pyysin lisämaitoa sille, se on turha kiusata lasta,itseään ja huonetovereita sillä huudattamisella.. ja kotona ei imetys onnistunut myöskään aj korviketta annoin kun jo kotiutumispäivänä.. osittaista imetystä jatkoin lähiinä öisin kunnes lapsi itse sen lopetti 3kk iässä.. ja pätkän vertaa syyllisyyttä taikak huonommuutta en tästä koe