Kiittämättömyys on äidin palkka:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs

Vieras
Minua on vaivannut muutaman päivän todella suuri v.itutus/masennus/ärsyynnys/hanskat narikkaan-fiilis.
Syynä miehen ex. Joten jokainen jolla ei ole muuta sanottavaa kuin "Aina te haukutte niitä exiä" voi vapaasti lopettaa lukemisen tähän paikkaan.

Tuossa aiemmin vastasin aloitukseen ja kerroin kuinka meilläkin miehen exä sai kimmokkeen sättimiseen ja syyttelyyn huonosta lasten hoitamisesta, kun kuuli meidän perheenlisäyksestä.

Nyt kun olen tässä asiaa märehtinyt ja itsekseni miettinyt, minua aina enemmän ja enemmän harmittaa se, että miehen exä todella kokee omien lastensa puolisisarukset haittana ts. heidän kuormasta syöjinä eikä minään muuna. Tämä näkyy siinä, kuinka sieltä tulee käskyä ja komentoa kuinka hänen lastensa kanssa pitää olla,mitä pitää tehdä, miten huomioida, harrastaa jne. jne. Minun esikoisestani, siis yhteisestämme hän on käyttänyt mm. nimitystä "se uusi äpärä" ja "pentu"

Ikävä kyllä tuo käytös alkaa vähitellen vaikuttaa myös omaan asenteeseeni. Olen vuosikaudet joustanut ja taipunut, hymyillen kuunnellut lasten kiukut ja silti on aina toimittu VARSINKIN heidän ehdoillaan, on oltu tasapuolisia, monesti jopa niinpäin, että nämä exän lapset on saanut enemmän, koska tämä pienin ei vielä niin ymmärrä.
Nyt vaan alkaa olla mitta ihan täynnä. Tulee mieleen että minkä hiton takia minä leikin jotain hyvää äitipuolta hänen lapsilleen jos siitä ei saa sen vertaa kunnioitusta.
Miehen kanssa asiaa ei jaksa puida, koska kysymyksessä on hänen lapsensa. Tiedän, otan asiat häntä raskaammin.
Tiedän, vika ei ole lasten.
Onko muita jotka kamppailevat samanlaisten asioiden kanssa?
Vertaistukea kaivataan. Jos on joku, joka haluaisi vaikka kirjoitella sähköpostia aiheesta ja tietenkin muistakin jutuista (ei minun elämäkään pelkkää mustaa ole...) voin vaikka harkita rekisteröitymistä että voisi lähettää yv:tä.

Meillä ei tilanne tuollaiseksi päässyt, mutta mahdollista oli. Tehtiin omassa perheessä miehen kanssa selvät pelisäännöt kaikkien lasten tasa-arvoisuudesta ja siitä, että meidän perhe on meidän ja siinä eletään meidän perheen tavoin. Ei niin kuin ex elää tai vaatii meidän elävän.
Koeta jättää ex omaan arvoonsa tai sitten sanot suorat sanat. Ihmeellistä tuollainen aikaihmisen kiusan teko - sitähän se ihan selvästi on. Itselleen varmaan hallaa tekee pidemmän päälle. Lapsille kuitenkin sisarukset varmaan ovat kaikki kaikessa ja kärsivät äitinsä mollaavast suhtautumisesta.
Toivon sulle paljon voimia jaksaa! :hug:

Korjaan sen verran otsikkoa,että kiittämättömyys on ÄITIPUOLEN palkka,mitä suurimmassa määrin...
Jos jokin menee vinoon,on se lasten äidin mielestä äitipuolen vika,jos asiat on hyvin,sehän on tietenkin etä-äidin ansiota,eikä suinkaan äitipuolen joka käytännössä on vuosia huolehtinut etänkin lapsista kuin omistaan,ruokkinut,vaatettanut,kasvattanut,rahoittanut harrastuksia,hoitanut sairaana,huolehtinut kouluasioista jne. lasten isän kanssa.Etä-äidin osuus on ollut tavata 2xkuussa,ja silloinkaan ei ole itse aina paikalla,vaan jättää lapset nykyisen miehensä hoteisiin.Puhumattakaan siitä,ettei osallistu mihinkään lasten kustannuksiin(vaikka haluaakin päättää esim.lasten harrastuksista)eikä osta koskaan vaatteita jne. ja maksattaa meillä mielellään lasten tapaamisista aiheutuvat kulut.
Toinen juttu on sitten se,että veri on tosiaan vettä sakeampaa,vaikka etä on jo vuosia kohdellut lapsiaan kalseasti,eikä juuri lainkaan huomioi heidän toiveitaan ja tarpeitaan,(tapaamisetkin pyörivät täysin etän ehdoilla,ei lasten) niin etän on todella helppoa saada lapset äitipuolta vastaan ja sen hän tekee aina kun mahdollisuus.
Äitipuoli on lapsellekin henkilö joka kestää mitä vaan ja aina on lapsia varten,mutta hänestä ei tarvitse pitää,eikä varsinkaan tarvitse kunnioittaa. :\|

Älä murehdi...kuin edellinenkin kirjoittaja sanoi:"jätä ex-omaan oloihinsa"
Äläkä ole huolissasi siitä että ex yrittää saada sinut huonoon valoon....se on exän oma ongelma....lapset kun kasvaa, he ymmärtävät sen ihan ilman sanomistakin, mitä heidän äitinsä on tehnyt...kyllä lapset niin fiksuja on!!

Meillä esim. exän äiti (fammu) on ollut minua kohtaan täysin painajainen....lapset kun ovat tulleet viikonloppuvisiitiltä äitinsä luota, niin kuulee tytön suusta, et hänellä on ihan sellainen olo et he ei sais tykätä minusta, ku fammu haukkuu mua lasten kuullen....aika kornia....

AP:LLE: Asuvatko miehen lapset teillä vai käyvätkö vain viikonloppuisin?

Meillä on samankaltaista tilannetta eli miehen lasten äiti mustamaalaa minua mutta myös lastensa isää lapsille. Meidän yhteistäkin on mollannut lapsilleen, mutta en tiedä miten pahasti todellisuudessa, lapsilta on lipastanut vain vähän, siitäkin minä kyllä "vedin herneet nenääni" - eivät sanoneet sitä minun kuullen, vaan eräässä yhdessä missä en ollut paikalla, kuulin siitä myöhemmin ja kaikken ikävintä tilanteessa oli, että mies, näiden kaikkien lasten biologinen isä siis! ei reagoinut mitenkään!! Hän vaan ei huomannut eikä kuullut \|O \|O

Vaikka miten yrittää ajatella aikuismaisesti, suututtaa oman lapsen puolesta.
Eriarvoista ei saisi kohtelu olla enkä ymmärrä miksi viikonloppuisin pitäisi paapoa näitä vkl-lapsia ja aina vaan ymmärtää ja sallia semmostakin mitä omalta lapselta ei hyväksytä - vain siksi että käyvät niin harvoin ja siellä äidin luona on NIIIIN kurjaa :headwall: \|O

Olemme yrittäneet - mies myös - ajatella niin, ettei tämä ole näiden vkl-lasten koti, he vain käyvät täällä. Niinkuin tilanne onkin ja kotihan on siellä missä se arki eletään.
Näin ollen tasapuolisuutta ei voi olla, esim. tavaroiden ja tilan suhteen. Ensisijauus on täällä vakituiseen asuvilla.

Kunhan vaan olisivat kuin ihmiset ja meidän säännöt edes jossain määrin menisi perille...

Ihanaa huomata etten ole ainoa joka asiat kokee noin! :hug:
Välillä menee aina paremmin ja välillä taas huonommin, mutta äitipuoli on ihmisten silmissä vain "olemassa".KUskaa,hoitaa,huolehtii ja kaikki ilman kiitosta! :kieh:
Äitipuolet eivät myöskään tunnu saavan tunteistaan ääneen puhuvan tai heti leimataan ilkeäksi äitipuoleksi TAI joku viisas lällättelee että mitäs otit miehen jolla lapsia..Äidit taas saavat joskus omiaan haukkua ja kertoa väsymyksistään,sehän on heidän yksinoikeus!!!
Äitipuolena olo on kasvattanut kyllä ihmisenä huimasti;MUTTA kyllä ainakin meidän tapauksessa on hyväksikäytetty olo!Joten en kyllä suosittele ja jos uudestaan saisin valita niin taitaisinpa jättää väliin.... :D

Luultavasti lasten äidillä on huono itsetunto ja huonommuuden tunne vanhemapana / äitinä; hän siis ei osaa ajatella, että lapset voivat tykätä monista ihmisistä myös sinusta eikä se ole häneltä pois. Hän siis pelkää että lapset tykkäävät sinusta ja isästään enemmän kuin hänestä, ja hän mollaa sinua sitten tämän takia.

Joo, on se helppo teoretisoida, mutta kun se käytäntö sitten läsähtää eteen nokkavina "toisen kakaroina" niin siinä on vitsit vähissä.

Ei kukaan jaksa hakata päätään seinään ihan loputtomiin, jossain vaiheessa tulee pää vetävän käteen ja alkaa v.i.tuttamaan ihan tosissaan, ne kakarat nimenomaan....

joojoo, aikuinen sitä ja aikiisen pitäisi - näin aina kun kyseessä on äitipuoli! Ei ikinä biologiselle äidille samaa, vaan pohjatonta ymmärrystä yksinhuoltajuuden, arjen ja lasten vastuusta ja jaksamisesta ja plaaplaa...
'
\|O

Yhteistyössä