Kilpirauhasasioista tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kilppari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kilppari"

Vieras
Mitäs sanotte mun kilppariarvoista? TSH 0,87 ja T4V 14, aiemmin TSH 1,67 ja T4V 11. Oireilen kovasti mutta sitä ei huomioida. Oma ajatukseni on aivolisäkeperäinen kilpirauhasen vajaatoiminta.

Et laittanut viitearvoja, mutta t4 voisi olla korkeampi. Se saisi muistaakseni olla yläkolmanneksella, että olisi parempi. Julkisen terveydenhuollon puolella, eikä useadti yksityiselläkään puolella välitetä oireista, jos arvot on viitteissä. Funktionaalinen lääketiede osaa auttaa ja kuuntelee kokonaisuutta, eikä pelkkiä labroja.

Viitearvot eivät kerro totuutta. Mun vajaatoimintaa kun hoidettiin kunnallisella puolella, niin oltiin tyytyväisiä, kun arvot oli viiterajoissa, oikeasti olin vuosien ajan silti vajaatoiminnalla lääkityksestä huuolimatta. Onneksi myöhemmin työterveydessä tilanne huomattiin ja korjattiin.
AP:lle, sun TSH arvo on hyvä, mutta T4V pitäisi olla jotain 18-20.

Hyvin näyttäisi olevan etenkin näissä uudemmissa labroissa viitteissä. Kilpirauhasessa voi olla tulehdusta, joka laittaa arvoja heittelemään, mutta korjaantuvat kun tulehdus rauhoittuu. Toki kannattaa jäädä seurailemaan tilannetta ja kirjata arvoja itselle ylös. Myös oireet kannattaa kirjoittaa, jotta tietää sitten missä mennään, jos oireet alkavat pahenemaan ja labroissakin alkaa näkymään enemmän näyttöä vajaatoiminnasta. Minkälaisia oireita sulla on?
Jos oireet ovat lieviä, niin voisit kokeilla ruokavaliohoitoa. Jätä pois sokerit, gluteeni ja maissi, palkokasvit ja kaalit. Lisää ruokavalioon pähkinöitä, kookosöljyä ja puhtaita vihanneksia + myrkytöntä kalaa. Paleoruokavaliolla on onnistuneesti hoidettu lievää kilpirauhasen vajaatoimintaa ja siitä on hyötyä kaikille autoimmuunisairauksista kärsiville.

Mitä mieltä olette mun lapsen arvoista TSH 3.9 ja T4V 11 jotakin. lääkärin soittoaikaa emme ole vielä saaneet, mutta labrahoitaja sanoi että on viitearvojen sisällä. No on joo, mutta aika koholla kuitenkin ja lapsi on vähän "hidas" ja ylipainoinenkin

Uusimmat

Yhteistyössä