Kilpirauhasen vajaatoiminta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epävireä olo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epävireä olo

Vieras
Missä vaiheessa sinulla on aloitettu lääkitys, mitkä oli verikoearvot. Missä ajassa huomaa hyödyn, siis kauanko tyroksiinia pitää ottaa, että huomaa eron olotilassa. Mitä sun oireet oli ennen lääkitystä. Voiko tyroksiini hoidon jossain vaiheessa lopettaa jos nyt on subliikkilääkitys?

Mulla oli TSH 4.1 syyskuussa 09 aloitettiin thyroxin ja olo parani huomattavasti. Nyt TSH 1.7 ja T4-V 15.8. Ja yleensä lääkitystä ei voi lopettaa koska arvot nousevat takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja dono:
Mulla oli TSH 4.1 syyskuussa 09 aloitettiin thyroxin ja olo parani huomattavasti. Nyt TSH 1.7 ja T4-V 15.8. Ja yleensä lääkitystä ei voi lopettaa koska arvot nousevat takaisin.

Oliko sinulla T4-V viitearvoissa vaikka TSH oli noussut?

Mies kärsi saamattomuuden tunteesta ja seksuaalisesta haluttomuudesta ja epäili itse että korvien välissä olis jotain häikkää. Lääkäri otti verikokeet ja joku kilpirauhasarvo oli n.7 ja sais olla jotain max. 4,7 tms. lääkitystä nyt nostettu 1,5kk välein jo muutamaan otteeseen ja taas pitäis odotella uutta verikokeen tulosta... Vaikka kääkitys ei vielä ole kohdillaan mies sanoi että viikon lääkityksen jälkeen saamattomuuden tunne alkoi helpottaa ja kuulemma panettaakin melkein samalla tavalla kunin ennen :-)

Paraneminen on kestänyt vuosia. Tauti on rajusti pahentunut ja annos viisinkertainen aloitukseen verrattuna. Alku TSH oli noin 5. Nykyisin annostus 1,5 isoa tabua ja arvot seilaa edelleen vaikka aloituksesta jähes 4v. Pahimmat heittelyt synnytyksen jälkeen. Ajattelin, että kuolen siihen oloon.

Alkuperäinen kirjoittaja Donoo:

Niin ja millaisia oireita sul oli?

Alkuperäinen kirjoittaja Donoo:

Tuo T4-V tais olla 17 ennen lääkitystä. Eihän tuo Tsh:kaan ole mulla hirmu korkea ollut ilman lääkitystä mutta lapsettomuuden ja oireiden (väsymys,palelu,turvotus ) lääkitys annettiin. Ja vuosien varrella tuos TSH mulla ollut kuitenkin nousussa.

Minulla oli TSH yli 10 ja lääkäri oli sitä mieltä, että lääkitystä ei tarvita kun toinen arvo on viitteiden rajoissa. No, antoi se reseptin kuitenkin kun kerroin vähän enemmän oireistani. Mutta kun tuntuu, että onko tämä olo yhtään parantunut vaikka thyroksiini onkin nyt käytössä vaikkakin vajaan kk vasta olen ottanut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla oli TSH yli 10 ja lääkäri oli sitä mieltä, että lääkitystä ei tarvita kun toinen arvo on viitteiden rajoissa. No, antoi se reseptin kuitenkin kun kerroin vähän enemmän oireistani. Mutta kun tuntuu, että onko tämä olo yhtään parantunut vaikka thyroksiini onkin nyt käytössä vaikkakin vajaan kk vasta olen ottanut.

Tsemppiä! Mulla ainakin paraneminen on ollu piiiitkä prosessi ja romahduksia voinnissa tulee edelleen.

toivoo ap. Miten sitten käy jos tämä alkaakin tepsimään ja sitten taas pitää pitää taukoa, niin kuin tämä lääkäri ehdotti ja sitten taas p*******nen olotila. Kertokaa enemmän, jookosta.

Alkuperäinen kirjoittaja lisää kokemuksia:
toivoo ap. Miten sitten käy jos tämä alkaakin tepsimään ja sitten taas pitää pitää taukoa, niin kuin tämä lääkäri ehdotti ja sitten taas p*******nen olotila. Kertokaa enemmän, jookosta.

Käyppä kilpirauhas.info/foorumi siellä on paljon "asiantuntijoita" ja kohtalotovereita. rekisteröidy sinne.

Yhteistyössä