kilpirauhasen vajaatoiminta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kilppari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kilppari"

Vieras
Kaksi vuotta sitten sain kuulla yksityisellä käydessäni ja viimeisen kymmenen vuoden verikoetulokset sinne vietyäni että olen ko. sairautta sairastanut ainakin jo sen kymmenen vuotta (sen hetkiset arvot tsh 6 ja t4v 11) Sain lääkityksen ja olo hetkeksi paranikin. 6kk tuon jälkeen arvot olivat tsh 2.8 ja t4v 17, tuosta hitusen paranivat vuodessa jolloin sanottiin että ovat kunnossa ja annos pysyy samana, 50mikrogrammaa, tuosta 3kk tsh 2,5 ja t4v 17, jotain. Kävin nyt taas kokeissa ja olivat hieman muuttuneet edellisistä, tsh 2,6 ja t4v 16,5 ja lääkäri sanoi että arvot ok, ei muuteta lääkitystä.
Oireet vain pahentuneet vuoden aikana ja esim. t3 koetta ei oteta vaikka kuinka anelisin. Kyseessä jo kolmas eri sisätautilääkäri. Olen lukenut ettei tsh arvo lääkityksellä olevalla saisi ylittää kahta, pitääkö paikkansa? Mitä teillä muilla on arvot? Muut kokeet kunnossa, veriarvot ok ym....

Mulle on lekuri sanonu et lääkityksellä tsh pitäis olla 1-2. Mulla sitä ei tosin sinne saada mut sille ei voi mitään.

Ootko käyny yksityisellä? Luulis niitten tekevän testit mitkä asiakas haluaa.

No näköjään oot... Miksei ne sit suostu ottaan tota t3:ta?

Kävin juuri viime viikolla Terveystalossa HElsingissä sellaisella lääkärillä kuin Kari Raij, suosittelen. Kannattaa tulla kauempaakin.

Tämä lääkäri on tutkinut kilpirauhasta omien sanojensa mukaan ehkä eniten maailmassa. Hän kertoi että T3.n mittaamisesta ei ole mitään hyötyä, koska verikoe ei näytä tuon hormoonin kokonaistilannetta.

Minulle tuli lähete laajoihin verikokeisiin, joista tärkein on homokysteiini ja t4v, näiden suhteesta pystyy kuulemma laskemaan T3 tason. Toinen todella tärkeä oli d-hormoonin taso, joka kertoi muistaakseni kilpirauhasen kyvystä muodostaa uusi reseptoreita vastaanottamaan noita viestihormooneja

Lisäksi hän sanoi, että kilpirauhasen ongelmat ovat oire jostain. Yleisin syy on kuulemma maitoproteiiniallergia, joka hoitamattomana aihettaa kilpirahaseen jatkuvan tulehdustilan.

Helsinki on todella kaukana, en sinne niin vain pääsekään... On niin hankalaa kun vaikka miten päin asiaansa yrittäisi viedä läpi, on vastaus aina että kumpikas meistä on se lääkäri...

Kokeile saada soittoaika Kari Raijlle. EN tiedä onko se mahdollista, mutta aina kannattaa kysyä.

Minuakin hän vain haastatteli, luulisi saman onnistuvan puhelimessa. Kai sen soittoajankin voi maksaa?

Yhteistyössä