Kipeä lapsi ja miehen käytös :( (nipotusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joopajoo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joopajoo"

Vieras
1,5v lapsi on kipeä ihan kunnolla (räkäinen, kuumeinen, useita tulehduksia) ja sai tänään antibioottikuurin.
Alustavasti oli uudenvuodenaatolle sovittu kyläily miehen serkulle (vanhempi pariskunta, täysikäinen jo poismuuttanut lapsi) jossa tietenkin mies olisi "ottanut kuppia" serkun miehen kanssa ja minä olisin "juhlimisen" ohella hoitanut lapset (1,5 ja 4v).
Ilmoitin lääkärikäynnin jälkeen tänään miehelle ettemme lähde kyläilemään koska lapsi näin kipeä ja melko varmasti vielä puolikuntoinen mutta mies voi halutessaan lähteä kylään kun niin oli kerran sovittu, jään vaikka lasten kanssa kotiin.
Noh, TIESIN jo valmiiksi että mies alkaisi vänkäämään että onhan tässä vielä 3 päivää aikaa ja lapsi ehtii tervehtyä siihen mennessä jne.
Siis mikä ihmeen pakottava tarve se on raahata puolikuntoinen lapsi kyläilemään kun nyt olisi tärkeintä levätä ja toipua rauhassa? En vaan ymmärrä tätä hommaa. Siksikö että haluaa itse mennä mutta potee huonoa omaatuntoa jos mä en lähde mukaan??
Eikä ole siitä kiinni että kuittailisin hänen menemisistä jos päättää yksin lähteä, johan mä itse ehdotin että voi mennä jos niin haluaa. Ja ihan ystävällisesti sanoin.
Minusta tuntuu sitä paitsi typerältä olla tämän viikon töistä pois hoitamassa sairasta lasta ja sit kun tulee viikonloppu (olkootkin vuodenvaihde) niin VIPS sitä ollaan jo tien päällä kyläilymielessä...
Hassuinta on se että tiesin varmuudella miehen reaktion ja oikeassa olin. Mutta ihmettelen sitä silti... Juhliminen menee oman lapsen (sekä äidin...) hyvinvoinnin edelle?

Ei kun mies ei voi ilman perhettä lähteä juhlimaan. Kun menette perheenä, olette perhe ja mies on mielestään osallisena lasten hoivaamisessa eikä hän koe jättävänsä teitä kotiin tärkenä juhlapäivänä. Semmoistahan joku voisi vaikka paheksua.

Eli täysin läpinäkyvää tekopyhyyttä miehesi asenteet.

Itse en ymmärrä noita vanhempia, jotka pitää lapsensa kotosalla kun ovat vähänkin kipeitä.

Todennäköisesti kuume ainakin laskee tämän kolmen päivän aikana ja lapsi rupeaa jo jonkun verran touhuamaan sisällä, joten samahan se olisi jos hän leikkisi sisätiloissa siellä kylässä. Matkasänky vaan mukaan, jossa on helppo sitten nukkua ylimääräisiä päikkäreitä, jos vielä väsyttää.

Juuri tällaisissa tilanteissa kun mies meinaa ryypätä ja itselle olisi tulossa aika puuduttava ilta minä puolestani hyvin helposti jättäytyisin syystä, tekosyystä tai ihan vain omasta päähänpistostan lasten kanssai kotiin.

Ihmettäkö minä menisin vieraaseen paikkaan kaitsemaan puolikuntoista lasta ukon ja isäntäväen ryypätessä?

Itse en ymmärrä noita vanhempia, jotka pitää lapsensa kotosalla kun ovat vähänkin kipeitä.

Todennäköisesti kuume ainakin laskee tämän kolmen päivän aikana ja lapsi rupeaa jo jonkun verran touhuamaan sisällä, joten samahan se olisi jos hän leikkisi sisätiloissa siellä kylässä. Matkasänky vaan mukaan, jossa on helppo sitten nukkua ylimääräisiä päikkäreitä, jos vielä väsyttää.

Lapsi ei ole "vähänkin kipeä". Hänellä on raju korvatulehdus, keuhkoputken tulehdus, kurkumpääntulehdus ja hän kuumeilee, syö huonosti ja hengitys on ajoittain raskasta, hän on erittäin räkäinen ja kärttyinen kaikista hoitotoimenpiteistä (rään pyyhkiminen, lääkkeiden ottaminen jne) joten mielestäni hän ei ole kyläilykuntoinen heti lauantaina kun perjantaina on vielä kotona hoidettava lääkärintodistuksella...
Kamala lääkearsenaali jo pitäisi olla mukana. Niin ja yökyläilystä olisi kyse.

Itse en ole oikein kotona viihtyvää sorttia, joten ottaisin lääkkeet ja muut vermeet mukaan ja hoitaisin kipeää lasta sitten kylässä. Samalla tavalla se siellä parantuu kuin kotona.

Ap ei edes taida haluta itse lähteä?
Jää kotiin lasten kanssa (en itsekään lähtis puolikuntoisen lapsen kanssa, enkä itse asiassa edes terveen, katsomaan muiden ryyppäämistä) ja mies joko menee juhlimaan tai omaa nolouttaan marttyyrioi kotona.

ollaan me naiset kyllä aika omituisia otuksia, jos mies olis kylmästi sanonut, että no oikei, jää kotiin, niin hän menee yksin. olis noussut kauhee poru siitä, että pitää jäädä hoitamaan kotiin sairasta lasta ja mies menee yksin juhlimaan uutta vuotta. minusta sinulla on mies, joka ajattelee sinua, eikä vaan itseään. onhan tässä todella vielä monta päivää lapsella toipua

Itse en ole oikein kotona viihtyvää sorttia, joten ottaisin lääkkeet ja muut vermeet mukaan ja hoitaisin kipeää lasta sitten kylässä. Samalla tavalla se siellä parantuu kuin kotona.
Mä taas mieluummin olisin lasten kanssa - ihan terveidenkin lasten kanssa - kotona kuin lähtisin katsomaan muiden kupittelua. Eri juttu sitten, jos lapset eivät olisi mukana.

Ap: Tarviiko miehesi sua autokuskiksi vai mistä on tarkalleen ottaen kyse?

Todennäköisesti, jos kyse olisi kyläilystä, johon itse haluisit mennä, et vielä tässä vaiheessa sanoisi, että et lähde. Todennäköisesti lapsi on jo selvästi terveempi kyläilypäivänä. Jos perheessä ei ole lapsia, joiden kanssa riehua, niin samahan se on, missä toipuu. Ymmärrän miehesi reaktion hyvin, ei ole kiva mennä pariskunnan luo kyläilemään ilman vaimoa.

[QUOTE="minä";25315041]Todennäköisesti, jos kyse olisi kyläilystä, johon itse haluisit mennä, et vielä tässä vaiheessa sanoisi, että et lähde. Todennäköisesti lapsi on jo selvästi terveempi kyläilypäivänä. Jos perheessä ei ole lapsia, joiden kanssa riehua, niin samahan se on, missä toipuu. Ymmärrän miehesi reaktion hyvin, ei ole kiva mennä pariskunnan luo kyläilemään ilman vaimoa.[/QUOTE]
Ei välttämättä. Toipilas lapsi voi olla huonotuulinen ja kyllästyy kyläpaikassa, jossa ei ole mitään tekemistä. Mulla on aikuiset lapset jo ja siten kotini sen mukainen, että pieniä lapsia täällä pitäisi vahtia silmät selässäkin. Ymmärtäisin oikein hyvin, jos joku ei haluaisi tulla meille 4- ja 1,5-vuotiaita lapsiaan vahtimaan, kun ukkonsa ottaisi kuppia.

Mä tekisin niin, että sanoisin, että selvä, katsotaan, mutta vaatisin saada tietää ajoissa miehen suunnitelmat siltä varalta, ettei lapsen kyläily onnistu, jotta tietäisin, mitä ruokaa ym. varaan kotiin sille illalle, vain itselle ja lapsille vai myös miehelle. Sitten H-hetkellä jos minusta yhtään tuntuisi, etten lasta halua vielä viedä kyläilemään, sanoisin sen, ja odottaisin miehen pysyvän kannassaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25315056:
Ei välttämättä. Toipilas lapsi voi olla huonotuulinen ja kyllästyy kyläpaikassa, jossa ei ole mitään tekemistä. Mulla on aikuiset lapset jo ja siten kotini sen mukainen, että pieniä lapsia täällä pitäisi vahtia silmät selässäkin. Ymmärtäisin oikein hyvin, jos joku ei haluaisi tulla meille 4- ja 1,5-vuotiaita lapsiaan vahtimaan, kun ukkonsa ottaisi kuppia.

Minäkin ymmärrän sen, ei minuakaan huvittaisi. Mutta tilanne olisi ollut kutakuinkin sama, vaikka lapset olisivat olleet terveitä. Kyllä 1,5-vuotiaan perässä saa juosta koko ajan tuollaisessa paikassa.

Eli minä en ap:n tilanteessa olisi alkuunkaan suostunut lähtemään, jos ei kyläpaikassa ole hänelle mitään annettavaa. Ikävää perua osallistuminen muutamaa päivää ennen.

No, itse en lähtisi sairaan lapsen kanssa kyläilemään ja hoitamaan sitä, kun toiset dokaa. Olettaisin myös, että mieheni on sen verran fiksu ja aikuinen, että kyseisessä tilanteessa ymmärtäisi siirtää kyläilyn toiseen kertaan.

No mitä jos vaan ajattelee että sinäkinhaluat mukaan?
Niin mun mies tekee, ei ymmärrä että mä en edes haluaisi mukaan puolikuntoisen tai kipeän (herraparatkoon) lapsen kanssa, vaan säälii mua kun en pääse ja joudun olla kotona.

Miehet ajattelee toisinaan eri tavalla mitä naiset.

Et ole kysynyt? Pohtinut itseksesikö vaan tätä syytä?

Siis en tajua tämän kaltaisia juttuja. Ensiksikin lapset eivät kuulu paikkaan, jossa "otetaan kuppia". Eivät ollenkaan. Lisäksi, miksi miehet ovat noin lapsellisia, ja miksi naiset elävät ja lisääntyvät näin lapsellisten miesten kanssa, jotka kiukuttelevat, kun omat suunnitelmat menevät mönkään, kun lapset sairastuvat. Kasvakaa aikuisiksi.

[QUOTE="minä";25315081]Minäkin ymmärrän sen, ei minuakaan huvittaisi. Mutta tilanne olisi ollut kutakuinkin sama, vaikka lapset olisivat olleet terveitä. Kyllä 1,5-vuotiaan perässä saa juosta koko ajan tuollaisessa paikassa.

Eli minä en ap:n tilanteessa olisi alkuunkaan suostunut lähtemään, jos ei kyläpaikassa ole hänelle mitään annettavaa. Ikävää perua osallistuminen muutamaa päivää ennen.[/QUOTE]
Mä sain aloituksen alusta jo sen kuvan, että ap ei olisi halukas lähtemään ollenkaan. Mikä ihan ymmärrettävää kyllä. Kiinnitin kuitenkin huomioni myös siihen, että on vasta alustavasti sovittu. Ap:n ja lasten osallistumista ei siis ole vielä lyöty lukkoon.

Kyllä lasten kanssa voi juoda alkoholia jos pysytään kohtuudessa.

Ja lapsi voi hyvinkin olla terveempi viikonloppuna. Katsoisin asiaa silloin uudestaan. Jamiestä saa sitten ketuttaa asia jos lapsi ei ole juhlakunnossa.

Yritä nyt hittosoikoon selvittää tämä asia miehes kanssa eikä täällä palstalla. Itse tiedät asiat paremmin kuin ne tuntemattomat tai ainakin pitäs tietää.

Yhteistyössä