kipeät rinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sattuu!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sattuu!!

Vieras
Esikoistaan odottelevan ihmetystä (huomenna soitan neuvolaan mut ei enää vastannut), rv 20+2:
mun rinnat ts oikeammin nännit on välillä aivan _järkyttävän_ kipeät. Ehkä noin tunnin ajan, välillä yhtä aikaa välillä vuorotellen ja kipu on siis todella tuntuvaa jomotusta/särkyä, todella häiritrsevää! Kuumilla märillä pyyhkeillä hautominen auttaa (ja mies nauraa kippurassa...) mut esim. töissä ei koko ajan mahdollista...
mistä vois johtua? Tietääkö joku tai onko kokemusta? Välillä vaan huvittaa mut sitten kipu taas iskee niin että on itku tulla, tätä jatkunut nyt ehkä noin pari viikkoa, ei ihan joka päivä ja sitte taas välillä kolmastikin päivässä.
?? Alkaa mennä hermot. (niin ja välillä nännit ikään kuin vaihtaa väriä, mitä mies myös jaksaa päivitellä;), yhtäkkiä onkin ihan tummansiniset...)

Ethän on palelluttanut rintojasi? Ne on tosi arat kylmälle raskauden ja imettämisen aikana. Vaikka tuttua sekin on, että ne vaan voi olla helkkarin kipeet odotusaikana........

Mulla oli myös tosi kipeät rinnat rv.20 tienoilla, varsinkin nännit. Rintatulehdukseen liittyy käsittääkseni korkeahko kuume ja se tulee yleensä vain yhten rintaan kerrallaan.

Mulla löytyy kokemusta! Tällä hetkellä 23. rv ja todellakin sattuu ihan hel****sti kun tulee vähänkin liian kylmä.
Ja siis tää nännikipu ilmenee nimenomaan ja vain silloin kun mulla on hiukankin kylmä. Ihan kamalaa. Ja sillon ne tosiaan muuttuu ihan ""mustikoiksi"" noi nännit. ;)
Ja töissähän minäkin, joten ei niitä tissejä täällä ruveta hautomaan...
Oon myös ihan neuvoton, että mitä tälle ongelmalle pitäis tehdä. Jospa joku vois kertoa jotain apukeinoja?

Moi,
Mullakin tuli viime yön aikana toisen rinnan nänni kipeäksi (?).
Nyt se on kyllä päivän aikana helpottanut. Tuntuu, että kaikenlaisia ihme kipuja on ilmaantunut silloin tällöin tässä raskauden aikana.. eikä varmaan ainakaan vähene loppua kohden ;) myy 24+5

Heips. Mulla on ollu nännit tosi kipeät koko raskausajan aina kun on vähänkin kylmä. Eli jos kotonakin on vähän viileämpää, niin johan on tuliset paikat. Joten vinkkinä suosittelen lämpimää pukeutumista. Mulla edessä vielä n. viikko laskettuun aikaan. Harmi kun kelit on ollu niin kylmät edelleenkin...
Vielä pitää mainita, että kun olin töissä ja nännit aina ihan kovana kylmästä ja kipeänä, niin oli kivannäköistä varmaan työkavereilla kattoo, kun odottava äiti oli niin seksikkäänä nännit töröllään... miesvaltainen ala.... eihän siinä muuten mitään, mutta kun ovat ihan eriparia :-)

SAin heti esikoisen syntymän jälkeen rintatulehduksen kesähelteellä kun asunnossamme oli läpiveto kun tuntui, että happi loppuu:( Ostin sen jälkeen ruskovillan rinnanlämmittimet ja pidin niitä sitten viileämmillä ilmoilla kun eivät takin tai paksuman paidan alta näy mitenkään. Nyt kakkosta odottaessani laitan ne silloin tällöin kylmällä lämmittämään. Rinnat on vaan niin arat raskauden aikana ja imettäessä. Suosittelen!