Kirjanpitäjän työstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työstä kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työstä kiinnostunut

Vieras
Paljonko on palkka ja mikä on koulutuksesi? Kauanko olet työskennellyt kirjanpitäjänä? Työskenteletkö pk-seudulla vai muualla Suomessa? Paljonkohan KLT-tutkinto lisää palkkaa? Ovatko työajat yleensä 8-16? Mitä muuta kerrottavaa on työstä ja palkasta?

Tuntipalkka lienee 10-15 e, pääkaupunkiseudulla korkeimmat. Mä teen kirjanpitoa toiminimellä, silloin voi ite määrätä paljo laskuttaa, paljon kannattavampaa kun tehä töitä jonkun alaisena pienellä palkalla. Tosin töitä myös enemmän. Tuntihinnat liikkuu yleensä 30-50e/tunti kun omalla toiminimellä tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja kirjanpitäjä:
Tuntipalkka lienee 10-15 e, pääkaupunkiseudulla korkeimmat. Mä teen kirjanpitoa toiminimellä, silloin voi ite määrätä paljo laskuttaa, paljon kannattavampaa kun tehä töitä jonkun alaisena pienellä palkalla. Tosin töitä myös enemmän. Tuntihinnat liikkuu yleensä 30-50e/tunti kun omalla toiminimellä tekee.

Paljonko tosta 30-50e jääpi käteen :D

nuo kaikkihan riippuu tietenkin siitä firmasta, missä tekee tuota työtä ja mitä työhön sisältyy. Jos tekee vain pelkkää kirjanpitoa, eikä esimerkiksi tilintarkastusta tai reskontria niin tällöin palkka on pienempä, koska palkkahan määräytyy tehtäväkuvauksen ja vaatimusten mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

jos tuollaisia kysymyksiä kysyt, niin nyt kyllä olet haaveilemassa ihan väärästä urasta...

Mieheni teki kirjanpitoa kesät vanhempiensa firmassa, vaikka opiskeli eri alaa. Pelkkä kirjanpito ei sinänsä vaikeaa. Oman yrityksen pyörittäminen on työtä 24/7, että siihen ei kannata ryhtyä jos ei ihan tosissaan sitä halua.

Mieheni teki kirjanpitoa kesät vanhempiensa firmassa, vaikka opiskeli eri alaa. Pelkkä kirjanpito ei sinänsä vaikeaa. Oman yrityksen pyörittäminen on työtä 24/7, että siihen ei kannata ryhtyä jos ei ihan tosissaan sitä halua.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Riippuu täysin veroprosentista, mitä enemmän tienaat sitä enemmän maksat myös veroja. Mut joka tapauksessa aika ison osan vie verottaja jos tekee täyspäiväisesti :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

vahingossa merkki ap, ei aloittajan.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:

se onko kirjanpito helppoa vai vaikeaa, riippuu myös ihan täysin yrityksestä. Jos firmalla on vain ne perinteiset kiinteät kulut ja vain vähän muuttuvia kuluja, niin nehän on helppo tehdä vaikkea alaa opiskelisikaan :)

tuntipalkka 11 ? koulutus merkonomi, työaika 7,5 h/päivä liukuva työaika, oon tainnu jo viitisen vuotta tässä kököttää, tosin ihan just oon jäämässä pois ja ala menee vaihtoon.. tampereella työskentelen.

työ jatkuvaa istumista, jota ei kaikkien selkä kestä (esim minun), työstä olen aina pitänyt, välillä työ on vaativaakin, kun on tilinpäätösajat ja kiirettä pitää, mutta pääosin peruskirjanpito on ihan helppo nakki, että kauheesti ei haasteita ole tiedossa. ellei pääse tekemään jotain konsernien kirjanpitoja, niissä enemmän tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja taloushallintoa opiskellut:

se onko kirjanpito helppoa vai vaikeaa, riippuu myös ihan täysin yrityksestä. Jos firmalla on vain ne perinteiset kiinteät kulut ja vain vähän muuttuvia kuluja, niin nehän on helppo tehdä vaikkea alaa opiskelisikaan :)

Niin, mieheni teki varmaan niitä helpompia. Ja onhan datanomin ja it-tradenomin koulutuksessa, joten kirjanpidoista.

Alkuperäinen kirjoittaja taloushallintoa opiskellut:

Niin, mieheni teki varmaan niitä helpompia. Ja onhan datanomin ja it-tradenomin koulutuksessa, jotain kirjanpidoista.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
tuntipalkka 11 ? koulutus merkonomi, työaika 7,5 h/päivä liukuva työaika, oon tainnu jo viitisen vuotta tässä kököttää, tosin ihan just oon jäämässä pois ja ala menee vaihtoon.. tampereella työskentelen.

työ jatkuvaa istumista, jota ei kaikkien selkä kestä (esim minun), työstä olen aina pitänyt, välillä työ on vaativaakin, kun on tilinpäätösajat ja kiirettä pitää, mutta pääosin peruskirjanpito on ihan helppo nakki, että kauheesti ei haasteita ole tiedossa. ellei pääse tekemään jotain konsernien kirjanpitoja, niissä enemmän tekemistä.

näin juuri, istumatyö ei ole kaikkia varten. Muistelen kun eräs yrittäjä toi aina hirveän nivaskan pieniä kuitteja mm.edustustarjoiluista ravintoloista yms. piti sitten koittaa pähkäillä mitkä voidaan lukea edustustarjoiluiksi ja mitkä vain yrittäjän henk.koht. menoja :D

Yhteistyössä