kirjoitin eilen tänne pelkääväni olevani raskaana,tein testin tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas tänne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Keskusteluapua voi saada puhelimitse täältä jos harkitset aborttia tai kärsit sen seuraamuksista. Neuvonta-aika on tiistaisin klo 19-21 numerossa 044-3033622. Soita rohkeasti!

(Pro Life Suomi)

jaksaa sitä hässiä mutta ei jaksa kantaa vastuuta siitä mitä tekee. anteeksi, oli pakko. jotenkin vaan ärsyttää se, että tehdään abortti, koska ei jaksa. Tiedetään jo valmiiksi ettei jaksa. Ja ollaan valmiita luopumaan uudesta elämästää vain siksi, koska ei ITSE jaksa.

Ajattelen niin että tämäkin olisi mun lapsi tai että siitä kehittyisi lapsi jos kaikki menisi hyvin,siksi ei ole helppo tehdä tätä ratkaisua,varsinkin kun katsoo tuota 7kk vauvaa tuossa lattialla,mutta jos ihminen tuntee ja tietää että ei ehkä jaksaisi,kuka hoitaisi vauvaa ekat kuukaudet kun olen pää vessanpöntössä?

[QUOTE="juu";22285765]jaksaa sitä hässiä mutta ei jaksa kantaa vastuuta siitä mitä tekee. anteeksi, oli pakko. jotenkin vaan ärsyttää se, että tehdään abortti, koska ei jaksa. Tiedetään jo valmiiksi ettei jaksa. Ja ollaan valmiita luopumaan uudesta elämästää vain siksi, koska ei ITSE jaksa.[/QUOTE]

Minäkin olen tehnyt abortin, koska en olisi JAKSANUT. Olisitko sinä kenties tullut hoitamaan kaikki kolme lasta? Vai naapuriko?

Sen lisäksi että olen tehnyt abortin, olen myös luovuttanut munasoluja ja teen sen uudelleenkin. Mutta minähän nyt olen tällainen vastuuton paska.

[QUOTE="juu";22285765]jaksaa sitä hässiä mutta ei jaksa kantaa vastuuta siitä mitä tekee. anteeksi, oli pakko. jotenkin vaan ärsyttää se, että tehdään abortti, koska ei jaksa. Tiedetään jo valmiiksi ettei jaksa. Ja ollaan valmiita luopumaan uudesta elämästää vain siksi, koska ei ITSE jaksa.[/QUOTE]

*ojentaa sädekehän*

Ahaa, eli sun mielipitees on: ei seksiä ellei halua tulla raskaaksi?
Hmm. Mielenkiintoista.

Joo joo,elämä on niin mustavalkoista.
Eikö ole parempi TÄSSÄ VAIHEESSA äidin tiedostaa ettei jaksa?!?!
Eiköhän ap nyt opi ja ottaa abortin yhteydessä sterilisaation,en minäkään aborttia tekemisen ilosta hyväksy,mutta joskus se tulee eteen.Ja on paras päätös siinä tilanteessa.

Ahaa, eli sun mielipitees on: ei seksiä ellei halua tulla raskaaksi?
Hmm. Mielenkiintoista.

Ei, vaan mun mielepide on se, että mua ärsyttää se, että ollaan valmiita luopumaan uudesta elämästä sen takia, kun jo valmiiksi tiedetään ettei jaksa. Mistä sen tietää ettei jaksa, sinnehän on aikaa 9kk. Ja mistä ap tietää on tulee olemaan vessanpöntössä monta kuukautta synnytyksen jälkeen. Abortin ymmärrän, jos sanotaan että lapsesta tulee pahasti kehitysvammainen tai että jos on ollut raiskauksen syytä. Ja tämä mun mielipide. Ette voi sille mitään. Ja ap on valmis ottamaan jokaisen mielipiteen vastaan, mitä annetaan, koska hän tänne tämän kirjoitti. Tuohan on vain asenne kysymys.

Nimenomaan sen takia etten jaksa koska minunhan siinä on jaksettava kun pikkusen joutuisin pääsääntösesti hoitamaankin ja tässä tapauksessa vielä suhde ei välttämättä kestäisi raskautta/vauva-aikaa niin voisi olla hyvinkin todennäköstä että jäisin siinä tapauksessa 4 lapsen yh:ksi.

kiitoksia kaikille neuvoista ja ymmärtävistä viesteistä jotka niitä laittoi!

Onko kiva olla täydellinen?

[QUOTE="juu";22285818]Ei, vaan mun mielepide on se, että mua ärsyttää se, että ollaan valmiita luopumaan uudesta elämästä sen takia, kun jo valmiiksi tiedetään ettei jaksa. Mistä sen tietää ettei jaksa, sinnehän on aikaa 9kk. Ja mistä ap tietää on tulee olemaan vessanpöntössä monta kuukautta synnytyksen jälkeen. Abortin ymmärrän, jos sanotaan että lapsesta tulee pahasti kehitysvammainen tai että jos on ollut raiskauksen syytä. Ja tämä mun mielipide. Ette voi sille mitään. Ja ap on valmis ottamaan jokaisen mielipiteen vastaan, mitä annetaan, koska hän tänne tämän kirjoitti. Tuohan on vain asenne kysymys.[/QUOTE]

No eikös se pitäis olla hyvä, että ymmärtää näinkin ajoissa ettei jaksa. Kyllä äideillä on oikeus myös itseään ajatella.

Enemmän mun käy sääliksi lapsia, joiden äidit tiuskii äkäsenä, kun EI JAKSA ENÄÄ.

maailmassa on niin paljon jo ennestään lapsia joiden äidit EIVÄT JAKSA tai KYKENE lapsiaan hoitamaan. Siksi on parasta, että äiti tiedostaa jo tässä vaiheessa omat voimavaransa. Se on HYVÄ asia eikä sitä pidä hävetä!!! Kovasti voimia ap:lle raskaan päätöksen kanssa!

Onko kiva olla täydellinen?

Ei, en ole täydellinen. Olen tehnyt elämässä paljon virheitä. Mutta, mulla kai saa olla tästä oma mielipide, olematta täydellinen??? Miksi ihmisten pitäisi hiljentyä ja olla sanomatta omat mielipiteen, jopa tällaisissa tilanteissa? Ap varmasti tiesi, viestiä tänne kirjoittaessa, että täällä on abortin vastustajia, joten ottakoon vastaan myös tällaiset kommentit.

Joka tapauksessa, ap, toivon sinulle vain hyvää. Mutta mielipiteeni saan sanoa!

Tarkoitan että kuka hoitaa tätä 7kk vauvaa kun tiedän oksentavani muutaman ekan raskauskuukauden.On kuule sen verran vaativa vauva että en selviäisi siitä vaikka tämä ei nyt päälimmäinen syy ollutkaan.

[QUOTE="juu";22285818]Ei, vaan mun mielepide on se, että mua ärsyttää se, että ollaan valmiita luopumaan uudesta elämästä sen takia, kun jo valmiiksi tiedetään ettei jaksa. Mistä sen tietää ettei jaksa, sinnehän on aikaa 9kk. Ja mistä ap tietää on tulee olemaan vessanpöntössä monta kuukautta synnytyksen jälkeen. Abortin ymmärrän, jos sanotaan että lapsesta tulee pahasti kehitysvammainen tai että jos on ollut raiskauksen syytä. Ja tämä mun mielipide. Ette voi sille mitään. Ja ap on valmis ottamaan jokaisen mielipiteen vastaan, mitä annetaan, koska hän tänne tämän kirjoitti. Tuohan on vain asenne kysymys.[/QUOTE]

no kai sen nyt tietää jos on ihan väsyksissä niiden 3 ensimmäisenkin lapsen kanssa. Daa!!!

Itse tein raskauden keskeytyksen neljä viikkoa sitten. Olen aina ollut sitä vastaan, en tosin ole tuominnut muita. Olen vain aina sanonut, että se ei ole vaihtoehto minulle. Syistä, joita en täällä ala kenellekään selittämään niin päädyin kuitenkin lopulta keskeytykseen raskain sydämin. Viisi viikkoa mietin asiaa plussatestin jälkeen ja vaihdoin päätöstäni koko ajan ja lopultakin tein keskeytyksen muiden ihmisten takia. Se on väärä syy tehdä se, mutta koska olen luonteeltani sellainen, että kärsin mieluummin itse kuin teen muille kiusaa niin päädyin siihen. Enää en tekisi sitä uudelleen, mutta se oli silloin neljä viikkoa sitten oikea ratkaisu.

Fyysisesti keskeytys oli helppo, vaikka keskeytyspäivänä oli viikkoja jo9+3. Sain lääkkeet kotiin, kun aikani ruinasin. Keskeytyspäivänä piti olla ultran mukaan viikkoja 9+0 ja se on raja sille kotona tehtävälle keskeytykselle. Vetosin siihen, että heidän ultransa näytti eri aikaa kuin se neuvolalääkärin tekemä ultra ja siihen, että muutamalla päivällä ei voi olla merkitystä ja siihen, että olen synnyttänyt kolme lasta alakautta ilman ongelmia. Uskoin siis pärjääväni ja mies kotona keskeytyspäivänä.

Ja hyvin se menikin - edelleen siis fyysisesti. Ei kipuja, pari tuntia jotain menkkamaista jomottelua selässä ja alavatsalla mutta täysin siedettävää. Vuoto ei ollut missään vaiheessa erityisen runsasta. Jälkivuoto kesti kaksi viikkoa.

Kaikki raskaudet eivät ole samanlaisia. Vaikka sinulla olisi ollut pahoinvointia aikaisemmissa raskauksissa, eihän se tarkoita että nykyisessä olisi samassa mittakaavassa ja yhtä pitkään.

Sä et taida tietää kuule mitään jaksamisesta ystävä hyvä. Se että sinä olet katraasi jaksanu viedä eteenpäin on hienoa sulle. Mutta tää on varma uutta: KAIKKI EI OLE SAMANLAISIA KUIN SINÄ.

Kovin ahdasmielinen kuva sulla on asiasta, lapsen hyvinvointi kun lähtee ensisijaisesti äidin hyvinvoinnista.

Ja mikä hiton asenne kysymys; meneppä hieman itseesi ja mieti. Musta ap on vallan vastuuntuntoinen äiti kun ajattelee muunkin perheensä hyvinvointia, ei pelkästää vaan sitä kohdussa olevaa alkiota.

No eikös se pitäis olla hyvä, että ymmärtää näinkin ajoissa ettei jaksa. Kyllä äideillä on oikeus myös itseään ajatella.

Enemmän mun käy sääliksi lapsia, joiden äidit tiuskii äkäsenä, kun EI JAKSA ENÄÄ.

Niinhän se on. Jos joku valittaa ettei jaksa niin eikös huudella että pitikö tehä niin monta. Ja sitten kun joku tekee abortin koska tietää ettei tule jaksamaan, taas menee väärin.

[QUOTE="Alissa";22285862]Kaikki raskaudet eivät ole samanlaisia. Vaikka sinulla olisi ollut pahoinvointia aikaisemmissa raskauksissa, eihän se tarkoita että nykyisessä olisi samassa mittakaavassa ja yhtä pitkään.[/QUOTE]

Niinpä...ja pahoinvointi voi olla myös paljon pahempaa. Että sillä viisiin!

Eli ehkäisyä et siis huolehtinut. saatpahan tuntea nahoissasi nyt tekonne!

Niin, ehkäisykeinot kun ovat 100% luotettavia ja kaikki raskaudet saavat alkunsa yhdynnästä, jossa ei ole käytetty minkäänlaista ehkäisymenetelmää.

Ihan tosi, pyöriikö tällä palstalla todellakin näin paljon provoilusta nauttivia teinejä vai jaksavatko aikuiset ihmisetkin moista harrastaa? Mahtaa olla tapahtumaköyhä elämä.

Sä et taida tietää kuule mitään jaksamisesta ystävä hyvä. Se että sinä olet katraasi jaksanu viedä eteenpäin on hienoa sulle. Mutta tää on varma uutta: KAIKKI EI OLE SAMANLAISIA KUIN SINÄ.

Kovin ahdasmielinen kuva sulla on asiasta, lapsen hyvinvointi kun lähtee ensisijaisesti äidin hyvinvoinnista.

Ja mikä hiton asenne kysymys; meneppä hieman itseesi ja mieti. Musta ap on vallan vastuuntuntoinen äiti kun ajattelee muunkin perheensä hyvinvointia, ei pelkästää vaan sitä kohdussa olevaa alkiota.

Kuule, sinuna en tulisi minullekaan puhumaan jaksamisesta ja sen epätietoisuudesta, kun et tiedä yhtään, mitä olen elämässäni joutunut kokemaan.

Ja jos kerran ihmisiä on erilaisia, niin niin on raskauksiakin! Tämä tuleva raskaus kun saattaa olla ihan erilainen ja ei oksetakkaan sitten juuri yhtään.

Sun mielestä, ja joidenkin mielestä mun käsitys saattaa olla ahdasmielinen, MUTTA, tiedän etten ole ainoa.

Yhteistyössä