Kirkosta eroaa 50 000 ihmistä vuonna 2025

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kirkosta eroamisen suurin sesonkiaika on juuri päättymässä.

Tyypillisesti kirkosta erotaan juuri ennen vuodenvaihdetta, jolloin kirkollisveroa ei tarvitse seuraavana vuonna maksaa.

Kirkosta eroaa vuonna 2025 noin 50 000 jäsentä, arvioi Eroakirkosta.fi-palvelu.

Mä erosin toissa vuonna. Äitini kääntyi varmaan haudassaan. Uskon, ehkä uskon, ehkä en, ja kirkossa on varmasti paljon hyviä ihmisiä, kuten Mari Leppänen, mutta se, miten joidenkin usko ja siihen liiittyvä käytös (ilkeä) on minulle näyttäytynyt joidenkin ihmisten kautta, tälläkin palstalla, sai minut kokemaan, etten halua kuulua samaan porukkaan.

Voin uskoa - tai olla uskomatta - omalla tavallani.

Huonosti on raha-asiat kirkostaeroajilla, kun pitää pienestä summasta säästää. Eikö olisi viisaampi lopettaa viinan ja monen muun epäterveellisen tuotteen käyttö?

Moni vanhus kituuttaa pienellä eläkkeellä ja joutuu miettimään säästäisikö ruoasta vai lääkkeistä, kun voisi helpottaa omaa talouttaan usevammalla sadalla eurolla eroamalla kirkosta.

Moni vanhus kituuttaa pienellä eläkkeellä ja joutuu miettimään säästäisikö ruoasta vai lääkkeistä, kun voisi helpottaa omaa talouttaan usevammalla sadalla eurolla eroamalla kirkosta.
Olen mieluummin syömättä kuin eroan kirkosta. Juuri sinä jatkuvasti riekut tällä palstalla pilkkaamassa elintavoistani, joissa ei ole mitään moittimista.
Olet ateisti ja eksyttäjä.

Kirkon toiminta vastaa pyramidihuijausta. Koko tunkion keskellä piispat nauttivat 150 000 euron vuosipalkkaa. Itse kukin voi miettiä haluaako rahoittaa tälläistä huijausta.