Kissainhoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Yöks kun mä inhoan noita kissoja - siis miksi ihmiset antaa niiden hyppiä pöydillä, p*a sisälle (ok, laatikkoon, mutta anyway), hillua sängyssä jne? Mitä niissä on sellaista mikä kissaihmisiä viehättää - kun mun mielestä ne on vaan inhottavia, enkä voi sietää niitä lähelläni...

No joo, siis ymmärrän (huonosti) kyllä jos joku niistä pitää, mutta hitto kun niitä pitää joka kyläpaikkaan paskahuusseineen kuljettaa - ja heti jos sanoo vieraille että kissa sais kyllä jäädä hoitoon muualle niin heti tulee hapanta naamaa... en itsekään ole vienyt lemmikkejäni kylään ellen ole erikseen lupaa kysynyt.

Että sellaiset ihmiset kuin Mussolini ja Hitler olivat kuuluisia kissanvihaajia, eihän diktaattorit tykkää eläimistä joita ei voi "hallita". No vähän asian vierestä, tuli vaan mieleen miks pidät kissaa niin inhottavana, jos kuitenkin ilmeisesti joistaki eläimistä pidät... No ei sinänsä, en mä kyl meidän kissaa vie yleensä kylään mukana, enkä ainakaan kysymättä sopiiko edes vanhemmilleni...

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
No joo, siis ymmärrän (huonosti) kyllä jos joku niistä pitää, mutta hitto kun niitä pitää joka kyläpaikkaan paskahuusseineen kuljettaa - ja heti jos sanoo vieraille että kissa sais kyllä jäädä hoitoon muualle niin heti tulee hapanta naamaa... en itsekään ole vienyt lemmikkejäni kylään ellen ole erikseen lupaa kysynyt.

No en minä ainakaan ole ikuna nuita katteja vienyt yhtään minnekään kylään. Eiku anteeks, tasan kerran olivat mun porukoilla viikon, kun olin itse lomamatkalla. Mut jos pari päivää ollaan pois ( esim. risteily ), niin kyllä ne sentään isesseen pärjää, kun jättää niille sapuskaa ja vettä. Tosin meillä on kyllä siinäkin ajassa käyty edes kerran kattomassa ja lisäämässä ruokaa jos on ollu tarvis.

Meilläkin on ollut kissoja silloin kun olin lapsi, mutta ei niistä mitään iloa kelleen ollut - ja tällä en tarkoita että eläimet olisivat ihmisten viihdyttäjiä. Lähinnä inhoan nimenomaan sitä, että ne kissat hyppivät paskaisin tassuin ruokapöydillä jne, ja vaikka kuinka kissaihmiset väittää että hiekkalaatikot ei haise, niin kyllä ne vaan (ja yleensä koko koti) haisee. Ja tuo Hitler/Mussolini -vertaus on todella ontuva. He varmaan vihasivat myös useita muita eläinrotuja, koska aika harvoja voi hallita.

Minua kiinnostaisi tietää, mihin kissavihanne perustuu? Vihaatteko eläimiä yleensä vai vain kissoja? Niin, siis myös tällaisia sisäkissoja, jotka ulkoilevat vain narussa eli eivät käy kenenkään hiekkalaatikolla. Ja miksi pidän kissasta - onhan se mukavaa, kun joku juoksee vastaan ja tulee puskemaan. Saa lämpimän eläimen kainaloonsa ja joka seuraa katsomassa touhujasi. Niitä yleisiä syitä miksi lemmikkejä pidetään...

En inhoa muita eläimiä kuin kissoja. Niitäkin siedän, jos on pakko, mutta en todellakaan pidä niistä. Inhoan sitä että ne änkeävät syliin tai juuri tulevat puskemaan tms. Inhoan sitä että ne hyppivät pöydillä, änkevät sänkyyn, käyvät lasten hiekkalaatikolla asioillaan. Pidän kovasti koirista, en siksi että niitä voisi hallita, vaan siksi että niiden kanssa voi touhuta kaikkea mukavaa, niistä on seuraa, niillä on selvästi huumorintajua jne. Mutta on sekin tosi inhaa, että koirien jätöksiä näkee erityisesti keväisin pitkin tienvarsia - siis voihan ne korjata pois tai sitten viedä koirat vähän syrjemmälle niille isoille asioilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Meilläkin on ollut kissoja silloin kun olin lapsi, mutta ei niistä mitään iloa kelleen ollut - ja tällä en tarkoita että eläimet olisivat ihmisten viihdyttäjiä. Lähinnä inhoan nimenomaan sitä, että ne kissat hyppivät paskaisin tassuin ruokapöydillä jne, ja vaikka kuinka kissaihmiset väittää että hiekkalaatikot ei haise, niin kyllä ne vaan (ja yleensä koko koti) haisee. Ja tuo Hitler/Mussolini -vertaus on todella ontuva. He varmaan vihasivat myös useita muita eläinrotuja, koska aika harvoja voi hallita.

Meillä ei ainakaan. Tuo keittiön yksi ikkunataso ( mitä ei käytetä ruuanlaittoon, syömiseen tms. ) on pöydistä sellanen, mihin niillä on lupa mennä katseleen ulos ja tällä hetkellä myös syömään ( kun taapero on koko ajan muuten ruokakipoissa tonkimassa, jos ne on lattialla ). Se on sitten omaa hölmöyttä, jos joku niin antaa tehdä. Kyllä niillä kateilla(kin) jotkut rajat on hyvä pitää, vaikka kuinka omistajat pitäisivät niitä "puhtaina". Ja samoin lapsen sänkyyn ja sohville ei ole mitään asiaa. Muuten saavat olla aika vapaasti. Meidän sänkyynkin ne tulee vain aniharvoin, vaikka on lupakin - hyvä jos kaksi kertaa vuodessa käyvät "nukkumassa" vieressä.

Ja ihan vaan tiedoks, ettei kaikilla kissat saa hyppiä pöydillä ja öllöttää sängyssä. Okei, kyllä ne joskus pöydälle hyppää mutta se on kiellettyä ja heti häädetään kyllä pois.

Kerran jossain ohjelmassa tyyliin sillä siisti oli perheellä koiria ja ne sai olla sängyssä. Parilla koiralla oli juoksu ja sänky oli tosi karmeen näkönen.. se jos mikä ällötti. Ja siitäki huolimatta rakastan koiria.
Kas kukin tavallaan.

No juu, makuasia tosiaan. Ja kissatkin ovat erilaisia, kuten eri koirat ja koirarodut. Ja juu, koiraki änkeää sänkyyn jos sen antaa, kissankin voi opettaa pysymään poissa tietyistä paikoista kuten ruokapöydästä. Tosin saattaa istuskella siellä jos kukaan ei ole näkemässä...

No joo, voi olla että on legendaa - mutta aika laajasti levinnyttä tuo diktaattorijuttu, tässä yks lainaus jonka ajatusta tarkoitin "Kaikki hullut diktaattorit ovat muuten olleet enemmänkin koiraihmisiä. Kissaa kun ei käskyjen vastaanottaminen juuri kiinnosta. Tällä en nyt sitten tarkoittanut, että koiraharrastajat ovat fasisteja, se oli vain satunnainen huomio. " Ainakin Hitlerillä oli nimittäin koira... Mut kuten totesin, kyllä tuon meidänkin katin kans voi touhuta kaikenlaista. Joskus hieman rasittavaakin, kun odottelee käytävällä että saan lapsille iltasadut luettua - oppinut et nyt on hänen leikittämisen aika;).

Mä ainakin rakastan meidän jätkää vaikka myönnänkin että oon antanut jonkun kerran sille tappouhkauksia kun se tekee jotain sellasta mitä ei saisi tehä. Mutta silti on niin lutunen, tuolla se nytkin nukkuu mun huoneessa ja tulee mun viereen hetkeksi kun menen yöunille ja sitten kun tulee kuuma, menee omaan nukkumapaikkaansa joka on pyykkikori jossa on peitto pohjalla.
Enkä mä meidän kattia minnekään kylään koskaan vie koska ei tiedä yhtään missä on allergikkoja tai astmaatikkoja niin johan siitä soppa syntyisi. Meidän jätkän paikka on täällä kotona ja meilläkin tota viedään narun päässä ulos, ei anneta juosta vapaana vaikka on niitä tässäkin alueella niitä irtokissoja.

OK, ehkä mulla nää viimeaikaiset kissakokemukset ovat olleet vähän negatiivisia... kissoja juotettu juomalasista, syötetty ruokapöydällä, ja hiekkalaatikot ihan hirveessä kunnossa - ja sitten vielä odotetaan että kaikki hyysää niitä katteja sylissään ja voi voi kun onpa ne nyt niin mussukoita...argh. Jotenkin vaan näyttää siltä, että kissoja ei voi kouluttaa pysymään ruokapöydältä pois - joku voi sanoo sitä kissojen itsenäisyydeksi, mä sanoisin sitä niiden tyhmyydeksi (nyt tulee varmaan sanomista...). Vaan eipä koiratkaan pöydällä hypi. Enkä mä haluis p-kasassa tonkinutta koiraakaan viereeni nukkumaan, eikä meillä koirat ole sänkyyn saaneet tullakaan.

Vielä vaahtoamista (nyt teitä kissanomistajia saattaa vähän naurattaa): tässä muutama vuosi sitten naapurin kissa kävi ruikkimassa meidän lastenvaunuun. Kävin ovella kitisemässä, jolloin naapurin emäntä antoi jotain pesuainetta ja sanoi että tuolla voit pestä, sillä hänkin pesee aina omat lastenvaunut kissan kusien jälkeen - ja tyyppi oli ihan viattomana tosissaan siinä ovella. Siis voitte arvata hypinkö tasajalkaa raivosta! Sanoin että ensi kerralla soitan poliisit lopettamaan kissan. Kissa pysyi poissa pari viikkoa, sitten sama touhu alkoi jälleen. Siis tämähän ei ollut kissan vika, vaan omistajan, mutta kyllä se kissainhoksi muuttuu...
Positiivista tässä ketjussa on, että näyttää siltä, että tolkkujakin kissanomistajia on - osuisipa niitä enemmän munkin kohdalle, ettei ainakaan lapsille tulisi tällaista kissainhoa...

Mä vihaan naapurin kissoja,tai oikeastaan ei kissojen vika ettei niitä päästetä aina sisälle. Pitävät hiekkalaatikkona mun auton edustaa, se kun seisoo kaiken aikaa siinä"suojana". Hyppivät illat yöt konepellille=täynnä rapasia jälkiä,kun konepelti vielä lämmin ajon jälkeen.
V*tuttaa kun ei voi kesällä pitää pation ovea auki,kun ovat heti sisälle tunkemassa.Kusevat lasten lelut,näin kun kusivat toisen naapurin teltan...
Ja kaikesta huolimatta meille muutti syksyllä ppieni kissanpentu,sisäsellainen.
Ja kyllä- kissan laatikko todellakin haisee.

Juu, musta sama juttu kissojen ku koirienki kans, et se on omistajien vika, jos eläin käyttäytyy "huonosti". Eli koiranvihaa ruokkii ne koiran omistajat, jotka ei vaivaudu kouluttaan koiriaan tai keräämään jätteitä teiden varsilta. Ja leikattu kissa ei muuten ruiki ei ainakaan terve. Ei oo meidänkään pojulla tullut yhtään vahinkoa. Ja joo, laatikko pitää puhdistaa joka päivä, koppimallinen pitää hajut kohtuuhyvin kurissa - ainaki sopivassa paikassa pidettynä.

Ja kyllä ne oppii - sumutepullo on hyvä, meillä ei tarvi ku näyttää sitä niin mennään kyl ja kovaa... Erona kissassa koiraan nähden on se, ettei ole laumaeläin joka haluais miellyttää "johtajaa", eli kyse ei ole niinkään tyhmyydestä kuin siitä ettei kissa "hyödy" tottelemisesta.

Yhteistyössä