K
Keskustelun aloittaja
Vieras
Jotenkin tuntuu siltä, että nykymaailmassa tarvitaan enemmän sääntöjä!
Kaikki ei ole enää niin itsestäänselvää kuin ennen. Vaikuttaa, että parisuhteiden laatu on lähtökohtaisesti huomattavasti liberaalimpaa kuin aiemmin.
Jos homma ap: llä ja hänen miehellään on toiminut 19 vuotta sääntöjen kera niin ei kai se ihan huonosti ole. Päasia että molemmat ovat tyytyväisiä sopimuksiin.
Hyvä, että kommunikaatio toimii noin hyvin - kykenette keskusyelemaan asioista avoimesti. Varmasti pääsette molempia tyydyttävään lopputulokseen.
Itse olen huomattavasti liberaalimpi parisuhteessa, eikä poikaystävien poissulkeminen olisi minulle vaihtoehto.
Nykyään on niin monta erilaista maailmaa, joiden välissä pitäisi pyöriä. On työpaikka, on työpaikan WA-ryhmät, on kotielämä, harrastus maailma jne. Monta omaa maailmaa, joissa jokaisessa voi tarpeen tullen tehdä puolisolleen kurjasti. Kaikki ei tietenkään niin tee, eikä se ole oletusarvo, mutta niitä mahdollisuuksia on nykyään paljon. Olemme tosiaan 19 vuotta saman katon alla oltu ja säännöt ovat toimineet hyvin, vastakkaista sukupuolta olevia kavereita on molemmilla, mutta ei työkavereiden puolella. Olemme nähneet asian niin, että työkavereiden kanssa jaetaan niin paljon omasta elämästä aikaa, niin ei ole tarpeen rakentaa vastakkaisen sukupuolen omaavan kanssa enää vapaa-ajan kuvioita tai jakaa somessa olevia henkilökohtaisia päivityksiä. Se on toiminut näiden vuosien ajan, nyt vaan tapahtui jotain ja homma meni mietintään. Eiköhän tästä puhumalla selvitä.