kissoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirrit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mirrit

Vieras
asutaan taajamassa ja meidän kissa on tuossa ulkona niinkuin myös naapurin kissa. mutta kun se NAAPURIN KISSA ;) (ei siis meidän kultamussukka.. :P ) tulee tuohon pihalle pieksämään meidän kissaa. Meidän mirri on niin poloinen kun ei osaa tapella ja se toinen on tosi iso ja tulee tuohon meidän ovan pieleen repimään sitä.. kaksi kertaa on nyt vähälle aikaa käyty eläinlääkärillä. voinko viedä laskun ensi kerralla naapurille.. ? oma vikahan tuo on kun irti pidetään.

Siis onko sun kissa narussa?? Jos on, kuskaat tietysti laskun naapuriin. Ja periaatteessa, sun kissa on ollut omalla pihalla, vaikkei narussa oliskaan, mihin ei ole muilla kissoilla asiaa. Eli voit.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyllä minä maksaisin jos tuo minun mirri jonkun kävisi repimässä ja omistaja on nähnyt että se on minun kissa ollut.

Jaa, no mä en kyllä. Voishan sitä syyttää siitä kenen tahansa kissaa. Ei sulla todisteita oo juuri sitä nimenomaista kissaa vastaan vai otitteko DNA näytteen. Kissat tappelee keskenään aina, joten aika kalliiksi tulis jo tapeluiden takia pitää eläinlääkärissä käyttää.

oon käyttänyt jokaisesta puremajäljestä minkä kissoilta tai eläimiltä yleensäkään olen milloinkaan löytänyt, pienikin puremajälki voi esim. tulehduttaa koko jalan. ja ei oo narussa, on yleensä ulkona minun kanssa yhtäaikaa ja makaa tuossa auringossa. heti kun mennään ulos tuo naapurin kisu hyökkää. Enkä minä laskuja sinne ole kiikuttamassa kuitenkaan, omalla vastuullahan myö ulkona kisua pidetään, harmittaa vaan kun on tuommonen äkäinen "naapuri".

ehkä liioittelin kyllä nyt, ei nyt ihan mitättömistä jäljistä ja karvanlähdöistä ole lääkäriin heti viety vaan seurattu, mutta nyt repäs kerralla taas ihan ison "palan" ja aristaa jalkaa. Kerran tuli iso kipeä niin mitättömän kokoisesta jäljestä jota ei oltu edes huomattu ja siksi oon tarkka tässä kun en halua kokea sitä uusiksi. antibioottikuurilla ja puhdistamallahan noista normaalisti selviää

Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.

Lisäisin tähän vielä kommenttini siitä, että totaalisen kyllästyyneenä naarmutettuun auton konepeltiin, pissattuihin nurkkiin ja sontaisiin kukkapenkkeihin, hiekkalaatikon hiekkojen vaihtoon KAIKKI naapurin kissojen takia, otan vastedes pihallamme kulkevat kissat kiinni ja toimitan löytöeläintarhaan. Katsotaan, kuinka kauan naapuri lunastaa kattejaan sieltä.

Kissavihaajat ne kopioi tekstejä niinkuin tykkäävät...

Kissanpitoa koskee tämä kohta

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua

Tämä kohta ei siis velvoita pitämään kissaa kiinni, jos kissan reviiri ei nyt ihan läheltä liippaa ko paikkoja. Tietysti se mikä on kissalle itselleen turvallista on toinen juttu, mutta laki ei velvoita pitämään kissaa sisällä, vain estämään pääsyn yllämainittuihin paikkoihin.

Mä pitäisin oman kisuni sisällä, jos noin kovasti ottaa yhteen toisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mirrit pois pihoilta:
Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.

Tiedättekö asuuko ap taajamassa? Tuo laki siis koskee taajama-alueita sekä lasten leikkipuistoja jne.. Täällä maalla kissat saa kulkea ihan vapaasti. jopa lakienkin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Killi:
Kissavihaajat ne kopioi tekstejä niinkuin tykkäävät...

Kissanpitoa koskee tämä kohta

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua

Tämä kohta ei siis velvoita pitämään kissaa kiinni, jos kissan reviiri ei nyt ihan läheltä liippaa ko paikkoja. Tietysti se mikä on kissalle itselleen turvallista on toinen juttu, mutta laki ei velvoita pitämään kissaa sisällä, vain estämään pääsyn yllämainittuihin paikkoihin.

Mä pitäisin oman kisuni sisällä, jos noin kovasti ottaa yhteen toisen kanssa.

Taajamassa ap kehui asuvansa ja lyön vaikka pääni vetoa että on hiekkalaatikoita ja muita reviirillä, eli mites muuten voit olla varma ettei se katti käy siellä kuin pitämällä kiinni?

Tuolla lasten leikkipaikalla tarkoitetaan kyllä ihan virallisia leikkipuistoja, päiväkotien pihoja jne. Ja sitäpaitsi, miten itse voit olla varma, että se kissa käy noissa, kun kerran noin kärkkäästi hyökkäät? On nimittäin niitäkin kissoja jotka ihan oikeasti kestävät siinä kotipihassa.

Ja sille vieraalle joka kärsi naarmuuntuneesta autosta. Älä hyvä ihminen lennätä kissaa pois auton päältä, sillä konstilla saat varmasti naarmut autoosi, kun toinen lähtee paniikissa pois. Rauhallisemmin hätistäen auto säilyy huomattavasti naarmuttomampana.

Nyt poistun, tästä aiheesta ei voi saada kuin turhaa tappelua aikaiseksi, joka ei johda yhtään mihinkään.

Kissan oikeudet:

* Kissaa saa pitää vapaana ja kotikissalla on lainsuoja koko Suomessa. Metsästyslain mukaan jo vuodesta 1993 lähtien kotikissalla on ollut ja on edelleen lainsuoja koko maassa. Kotikissaa ei siis saa tappaa tai lopetuttaa kukaan muu kuin sen omistaja. Ainoastaan villiintyneen kissan saa lopettaa maanomistaja tai metsästysoikeuden-haltija. Vapaana kulkevat, kotoaan eksyneet tai heitteillejätetyt kissat eivät ole villiintyneitä. Villiintynyt kissa tunnistetaan sen käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella; se hankkii muun muassa kaiken ravintonsa itse.
* Lokakuusta 2003 lähtien voimassa olleen järjestyslain mukaan kissaa ei tarvitse pitää kytkettynä eli kissa saa siis liikkua vapaana koko maassa. Kissanomistajan tai haltijan on kuitenkin huolehdittava, että kissa ei mene lasten leikkipaikoille, yleisille uimarannoille, urheilukentille, torille toriaikana eikä kytkemättömänä kuntopolulle.
* Rauhattomilla kaupunkialueilla yksinään ulkoilevaa kissa uhkaavat kuitenkin monet vaarat. Sellaisella seudulla vastuuntuntoinen kissanomistaja ulkoiluttaakin kissaansa valvotusti joko aidatulla pihalla tai valjaissa.

Eläinpalvelupuhelimia:

Helsingin eläinsuojeluyhdistys, puh. (09) 777 4225
Yliopistollisen eläinsairaalan löytöeläinosasto, puh. (09) 708 49601

:attn: :attn:

lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle

Aivan niinhän siinä sanotaankin että koskee ainoastaan valtion ylläpitämiä päiväkoteja ja kuntien leikkipuistoja ei laisinkaan taloyhtiöiden rakentamia lasten leikkipaikkoja tai omakotitalojen leikkipaikkoja! Anteeksi lukihäiriöni, poistun takavasemmalle!

Jos kissa on sun kanssa siinä aina nii miks et sitte aja naapurin tappelupukaria pois kun näät että tulee?! Letku tai suihkupullo ja vettä päälle nii luulis ettei tulis enää takasin kun monta kertaa kastelee kissan. Minä ainakin lennätän muut kissat meiän pihalta hiiteen jos uskaltaa tänne tulla!

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Kissan oikeudet:

* Kissaa saa pitää vapaana ja kotikissalla on lainsuoja koko Suomessa. Metsästyslain mukaan jo vuodesta 1993 lähtien kotikissalla on ollut ja on edelleen lainsuoja koko maassa. Kotikissaa ei siis saa tappaa tai lopetuttaa kukaan muu kuin sen omistaja. Ainoastaan villiintyneen kissan saa lopettaa maanomistaja tai metsästysoikeuden-haltija. Vapaana kulkevat, kotoaan eksyneet tai heitteillejätetyt kissat eivät ole villiintyneitä. Villiintynyt kissa tunnistetaan sen käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella; se hankkii muun muassa kaiken ravintonsa itse.
* Lokakuusta 2003 lähtien voimassa olleen järjestyslain mukaan kissaa ei tarvitse pitää kytkettynä eli kissa saa siis liikkua vapaana koko maassa. Kissanomistajan tai haltijan on kuitenkin huolehdittava, että kissa ei mene lasten leikkipaikoille, yleisille uimarannoille, urheilukentille, torille toriaikana eikä kytkemättömänä kuntopolulle.
* Rauhattomilla kaupunkialueilla yksinään ulkoilevaa kissa uhkaavat kuitenkin monet vaarat. Sellaisella seudulla vastuuntuntoinen kissanomistaja ulkoiluttaakin kissaansa valvotusti joko aidatulla pihalla tai valjaissa.

Eläinpalvelupuhelimia:

Helsingin eläinsuojeluyhdistys, puh. (09) 777 4225
Yliopistollisen eläinsairaalan löytöeläinosasto, puh. (09) 708 49601

:attn: :attn:

Onko kissoilla siis oikeus kuseskella naapurien nurkkiin, hiekkalaatikoihin? Tappaa lintuja, oravia ym? Naarmuttaa autoja? Käydä paskalla toisten ovenpielessä??

Yhteistyössä