Kissojen omistajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
Kertokaapa kissojen hyvistä ja huonoista puolista! Oppivatko helposti sisäsiisteiksi, kumpi sukupuoli olisi "parempi" ja miksi, ostitteko kissan vai saitteko... Mitä nyt mieleen tulee! Meillä saattais olla harkinnassa... :)

meil on 4 kissaa,aivan mahtavii eläimii.Niin itsenäisii,helppoja ja sulosia.Mä suosittelen poikakissoja.Meil 3 poikaa ja 1 tyttö.Kaikki leikattuja.Tyttökissa pissii välil vääriin paikkoihin ja alkuunsa sen kiimahuudot oli kauheita,leikkauksella niistkin kyl päästiin.Noi pojut ollu tosi helppoi,ei pissaa vääriin paikkoihin ja on kovin seurallisia.En antas ees miljoonasta pois.

kissat on ihania :heart: meillä tällä hetkellä 3 kpl. kun ekan tuon rotuisen ostin se oli menoa, nyt vk 4 tulossa seuraava suomeen.
Oppii sisäsiistiksi, tai no joskus siitä livetään :kieh: meillä pentu keksiny että sänkyyn voi kuseskella joskus. Hyviä puolia on paljon. kun kissa illalla tulee sun viereen ja alkaa kehrätä on se siinä ja kaikki unohtuu :heart: Huonoja puolia ei ole :D

Kissat on mukavia, paitsi ne naapurin kissat mitkä käyvät tarpeillaan meidän pihalla, lasten hiekkalaatikossa ja kääntävät kesällä kukkapenkkini! Pitäkää ihmiset kissanne sisällä tai narussa!

Mulla ollut nuorena ihan maatiaiskissoja pari ja tykkäsin kovasti. Nyt lapset ruikuttivat lemmikkiä aikansa ja pitkän harkinnan jälkeen päädyttiin ottamaan kissa. Surffailin monilla kissasivustoilla ja katselin rotuominaisuuksia, luonteita yms. koska rotukissa oli kuitenkin tarkoitus ottaa.
Monen veivaamisen ja pähkäilyn tuloksena meille tuli ragdoll ja ollaan koko perhe myytyjä. Niin kilttiä ja tottelevaista, oppivaista jne kattia en olisi ikinä uskonut olevankaan. Eli jos haluaa laiskan lällykän joka seuraa sinua joka paikkaan, antaa lasten kiskoa vaikka hännän irti ja makaa vaan, kissan jonka saa vaikka solmuun kun sillä ei ole olevinaan selkärankaa ollenkaan ja mikä on vielä hellyyttävän ihanan näköinen niin suosittelen!! Mutta jos haluaa kissalle enemmän särmää ja luonnetta niin sitten voisi harkita vaikka jotain rexiä tms. nekin ihania.
Ja meillä jo toinen katti kohta tilauksessa varmaan :D

Unohdin muuten tosiaan kysyä tuosta lapsi + kissa -yhdistelmästä. Minkä ikäisiä lapset ovat olleet, kun kissa on teille tullut? Onko nelivuotias vielä liian pieni vai ymmärtääkö tuon ikäinen jo sen, mitä eläimen kanssa voi tehdä ja mitä ei?

mul oli jo kissoja ku tyttö synty,ei mitää ongelmii ollu.kissa(1 jäljel niist) alussa inhos tuota lasta mut nyt tyttö 8 v ja tulevat hyvin toimeen kunhan tyttö muistaa et ei liikaa touhota.Muiden kissojen kanssa aina tullu ok toimeen.Tää meijän vanhuskissa jo 12 v ja hyvin sopeutuu

Meillä on 2 leikattua maatiaiskissaa, sisarukset ja täällä on syntyneet. Hyviä puolia; ne on seurallisia, itsenäisiä, ihania, siistejä ja naaraskissa on hyvä hiirikissa. Kolli on aika laiska hiirten perään. Molemmat tulevat käskystä luokse ja kolli osaa istua, mennä maahan sekä hyppätä syliin.

Huonot puolet on kollin ärsyttävä rakkaus omaa ääntään kohtaan. *MJAUR*

Kateilla on ikää reilut 2v ja muksut on 4,5v. ja 2,5v. Eli aika nuoria kaikki.
=)

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kertokaapa kissojen hyvistä ja huonoista puolista! Oppivatko helposti sisäsiisteiksi, kumpi sukupuoli olisi "parempi" ja miksi, ostitteko kissan vai saitteko... Mitä nyt mieleen tulee! Meillä saattais olla harkinnassa... :)

Jos etelässä asut, niin mene hesyyn! Myös muualla on samanlaista toimintaa.

http://www.hesy.fi/

Hesystä saa ihania katteja, ehkä kovia kokeneita. Kaikki tarkastettu, rokotettu yms. ja löytökissa palkitsee kyllä rakkaudella huolenpidon :heart:

Olen asunut kissojen keskellä pienestä lähtien. Nytkin nurkissa asuu 2 kpl ihanaa kissaa, tyttö ja poika. Molemmat on ollut meillä pari vuotta. Nuorempi poika on tooosi villi, ja ei tottele yhtää,teroittaa kynsiä sohvaan vaik kuin yrittää. Se ainoa huono puoli, ja karcojen lähtö.. muita en keksi.

Meiän kissat on aina ollut sisäsiistejä meille tullessaan (luovutusikä!). Niin ihania palleroita, osaa hyvin lohduttaa omalla tavallaan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
hei joo kertokaas. mä en ole kissaihminen mutta muu perhe haluaa kisulin taloon...mulla on jo koira.

Mä olen koira ihminen ( vaikka päävastuussa olenkin noista muistakin meillä asustavista lemmikeistä ), mutta näihin kissoihin rakastuin liki yhtä paljon kun koiriin. http://www.finragdolls.net/

Kissanpentujen kanssa saa olla vhän varovainen pienten lasten kanssa, kun pennut jossain 3 kk:n kieppeissä saavat sen kauhean VILLIKKO ajan jolloin purevat ja raapivat kaikkea mikä edessä on, ja riekkaavat muutenkin, niin ettei pääse räppäämään naamaan tms. Joten sillälailla kyllä suosittelen, että lapsi on sen ikäinen, että jo vähän tajuaa puhetta, ja osaa vähän itsekin katsoa mitä tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Mulla ollut nuorena ihan maatiaiskissoja pari ja tykkäsin kovasti. Nyt lapset ruikuttivat lemmikkiä aikansa ja pitkän harkinnan jälkeen päädyttiin ottamaan kissa. Surffailin monilla kissasivustoilla ja katselin rotuominaisuuksia, luonteita yms. koska rotukissa oli kuitenkin tarkoitus ottaa.
Monen veivaamisen ja pähkäilyn tuloksena meille tuli ragdoll ja ollaan koko perhe myytyjä. Niin kilttiä ja tottelevaista, oppivaista jne kattia en olisi ikinä uskonut olevankaan. Eli jos haluaa laiskan lällykän joka seuraa sinua joka paikkaan, antaa lasten kiskoa vaikka hännän irti ja makaa vaan, kissan jonka saa vaikka solmuun kun sillä ei ole olevinaan selkärankaa ollenkaan ja mikä on vielä hellyyttävän ihanan näköinen niin suosittelen!! Mutta jos haluaa kissalle enemmän särmää ja luonnetta niin sitten voisi harkita vaikka jotain rexiä tms. nekin ihania.

Toivottavasti noi kuvaukset hännän vedosta ja solmuun laitosta oli kuvainnoillisia :o Rääkättäväksikö se on otettu... tai pikemminkin; onko tarkoituksenmukaista että kissalle (tai eläimelle yleensä) saa tehdä "mitä vain".
Toivottavasti tarkoitit tällä luonneominaisuutta, että ovat rauhallisia eivätkä pienestä hätkähdä, etkä oikeasti anna lasten roikottaa hännästä...

Ja sitte itse ap: n kysymykseen; kissat on seurallisia ja itsenäisiä, suuren luonteen ja persoonan omaavia otuksia.
Voi olla yhtä seurallinen kuin koira, mutta huomattavasti helppohoitoisempi ja itsenäisempi. Meillä on kissat olleet aina kotona kun ollaan esim. kesälomareissulla ja tuttu käy ruokkimassa, seurustelemassa ja vaihtamassa hiekat.
Poika- ja tyttökissat on yhtä helppoja.
Poikakissat tulee tavallisetsi isommiksi ja muhkeimmiksi, mutta niille tulee helpommin virtsakiviä. Tyttökissat ei ainakaan meillä koskaan merkkaillu, mutta jos ei aio pentuja teettää, kannattaa todellakin leikkauttaa, sitä kiimahuutoa ei kestä erkkikään... :snotty:
Kissat ei myöskään haise, koirat haisee (vanhalle hikisukalle :D )

Jos haluaa vaivaa, pahaa hajua, ripulipaskoja matoille yms. kandee hankkia koira.

Kissa on helppo ja huomattavasti koiraa älykkäämpi. Kissa sopii myös vauva(lapsi ) perheeseen, koira ei, ellei halua olla jatkuvasti vahtaamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:

Toivon, että teiltä pian haetaan kissa pois, sairasta :(

+itsenäisiä
+siistejä
+mukavuudenhalusia
+helliä
+fiksuja
+sulosia
+mikään ei ole talvipakkasella mukavampaa kun kehräävä kissa sylissä tv:n/takkatulen ääressä.
+lämmittää jalkoja :laugh: (kun niitä 4 makaa päällä)

-karvaa lähtee kiitettävästi
-FIKSUJA(osaa avata ovet...)
-Koukussa korvatopseihin
-Äänekkäitä leikkiessään, tavarat tippuu.

:laugh:

Kissan takia täytyy kyllä miettiä kaikenlaista. Kuten itsestään selvät asiat, tuuletus ikkunat selällään, ulko-ovien aukipitäminen, omat lomat saattaa jäädä tekemättä jos ei kissalle paikkaa(yksinhän sitä ei jätetä!) rahaa menee hiekkoihin ja ruokiin ja ell.maksut ei oo halvimmasta päästä.

Meillä on 2 leikattua poikaa ja 2 tyttöä, molemmat ihan jees.
Vanhin kissa oli o miehellä kun tavattiin(nyt vanhus on 10v) ja kohta 8v kissat tuli meille rescue-poikasina, samoin tuo neljäs. Kissoista ei olla maksettu.

Kissa on myös todella sosiaalinen tapaus. Joten kannattaa miettiä se oma aika ja sen käyttö. Ihminen ei ole koskaan kissalle "toinen kissa", itsekäs ei kannata olla, vaan ajatella kissan parasta :ashamed: Joten jos joutuu olemaan paljon yksinään, on kaksi kissaa hyvä luku :heart:

Mitähän muuta, taisi tulla jo romaani :laugh: Kirjotan lisää jos mieleen juolahtaa.

***AI NIIN, kissanpennut on sulosia ja söpöjä, mutta pitäkää mielessä että ne kasvaa! Ja luonteita on paljon, joten kannattaa olla avoin ja odotaa pahinta :laugh: . Kissasta luovutaan liian usein siihen vedoten että "ei se ollutkaan sellanen kun piti" :kieh: Tuhojakin saattaa tulla, pissavahinkoja, outoja käytöstapoja**

007-300x206.jpg

Nämä lämmittää sydäntä ja mieltä :heart:

Enemmän olisin kissanpentujen kohdalla huolissani siitä, miten lapset kohtelevat siroa ja hentoa pentua kuin raapimista. Aikuisen pitää vahtia KOKO AJAN, etteivät lapset vahingoita kissaa ja toisaalta "opeta" sitä pelkäämään lapsia.

Meillä ollaan poissa kotoa yleensä n. 7 tuntia yhtä soittoa päivällä. Matkustamista emme harrasta, ellei jotain Särkänniemi-reissua lasketa mukaan :) . Sisäkissa siitä tulisi, koska asutaan kerrostalossa. Tyttö on nyt neljän, mutta ollaan ajateltu, että ehkä vuoden kuluttua voisi olla hyvä ajankohta. Tyttö on meidän ainokainen ja jääkin sellaiseksi, joten ajattelimme eläimestä olevan seuraa ja puuhaa sekä hänelle että meille kaikille. Tyttö itse ajatteli kania, mutta omasta kokemuksesta totesin, että kanit eivät järin seurallisia ole, eivätkä yleensä suostu kyllä leikkimään... Koiraa en halua, koska mäkin inhoan märän koiran hajua :x . Sen lisäksi siihen tulee vielä ne ulkoilut räntäsateessa ja äänekkyys (kerrostalo).

Me aiotaan harkita tätä pitkään, koska mä en ota eläintä sillä perusteella, että viedään sitten piikille jos ei kiinnostakaan. Ja vaikka lemmikki lapselle periaatteessa tulisikin, niin vetovastuu on kuitenkin aikuisilla. Sen lisäksi mun pitää harkita asia tarkkaan myös omien allergioiden takia. Olen aiemmin ollut allerginen eläimille, nykyään testien mukaan en. Mutta jos kuitenkin tulisin kissalle allergiseksi, niin olisinko valmis kestämään sen tukkoisuuden. Lapsi ei testien mukaan ole allerginen. Ja jos olisi, niin en voisi ajatellakaan mitään karvaista meille. En voisi kuvitellakaan miltä tytöstä (ja myös kissasta!) tuntuisi, jos puolen vuoden jälkeen jouduttaiskin antamaan katti pois, kun ollaan ihan tukossa :/ .

Meillä ollaan poissa kotoa yleensä n. 7 tuntia yhtä soittoa päivällä. Matkustamista emme harrasta, ellei jotain Särkänniemi-reissua lasketa mukaan :) . Sisäkissa siitä tulisi, koska asutaan kerrostalossa. Tyttö on nyt neljän, mutta ollaan ajateltu, että ehkä vuoden kuluttua voisi olla hyvä ajankohta. Tyttö on meidän ainokainen ja jääkin sellaiseksi, joten ajattelimme eläimestä olevan seuraa ja puuhaa sekä hänelle että meille kaikille. Tyttö itse ajatteli kania, mutta omasta kokemuksesta totesin, että kanit eivät järin seurallisia ole, eivätkä yleensä suostu kyllä leikkimään... Koiraa en halua, koska mäkin inhoan märän koiran hajua :x . Sen lisäksi siihen tulee vielä ne ulkoilut räntäsateessa ja äänekkyys (kerrostalo).

Me aiotaan harkita tätä pitkään, koska mä en ota eläintä sillä perusteella, että viedään sitten piikille jos ei kiinnostakaan. Ja vaikka lemmikki lapselle periaatteessa tulisikin, niin vetovastuu on kuitenkin aikuisilla. Sen lisäksi mun pitää harkita asia tarkkaan myös omien allergioiden takia. Olen aiemmin ollut allerginen eläimille, nykyään testien mukaan en. Mutta jos kuitenkin tulisin kissalle allergiseksi, niin olisinko valmis kestämään sen tukkoisuuden. Lapsi ei testien mukaan ole allerginen. Ja jos olisi, niin en voisi ajatellakaan mitään karvaista meille. En voisi kuvitellakaan miltä tytöstä (ja myös kissasta!) tuntuisi, jos puolen vuoden jälkeen jouduttaiskin antamaan katti pois, kun ollaan ihan tukossa :/ .

Ihana asenne ja ajatusmaailma :hug: Joku kissa saa teiltä hyvän kodin.

Yhteistyössä