Kiukuttaa kun terveyskeskuksen puhelinjonosta ei pääse läpi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaivainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaivainen"

Vieras
Pakko purkaa tänne kiukkua, kun ei muuallekaan voi. :P

Kivulias virtsatietulehdus on nyt vaivannut muutaman päivän... Soitin viikonloppuna asiasta päivystykseen ja sieltä neuvoivat itsehoidoksi runsaan juomisen ja käskivät ottaa uudestaan yhteyttä jos selkä kipeytyy -> tulehdus on silloin nousemassa munuaisiin. Tänään aamuviideltä heräsin aivan järkyttävään selkäkipuun ja nyt olen aamukahdeksasta asti koettanut soittaa terveyskeskukseen - eikä sieltä kertakaikkiaan saa ketään kiinni! Joko tuuttaa varattua tai jonotan tuloksettomasti puoli tuntia kerrallaan, kunnes kyllästyn ja lyön luurin kiinni. Olo alkaa olla tämän selän kanssa aika tuskainen ja ärsyttää AIVAN ÄLYTTÖMÄSTI jonotus ja soittelu, kun ei kukaan ehdi vastaamaan! Jonotusmusiikkina soi yksi ja sama kappale, ja sekin riipii jo hermoja niin että pahaa tekee. Melkein naurattaisi jos selkään ei sattuisi niin kovasti. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;22867685:
Mee käymään sinne. Pakko sun on heti saada lääkkeet. Eikä mistään päivystyksestä pitäisi tollasia neuvoja saada. Miten sä ees oot pystynyt hetkeäkään minkään virtsiksen kanssa olemaan?

Joo, päivystyksestä lauantai-iltana tosiaan neuvoivat juomaan runsaasti vettä ja karpalomehua + ottamaan buranaa. Itse asiassa oireet helpottivatkin näillä konsteilla jonkun verran ja olin jo toivorikas, että tauti menee itsekseen ohi, mutta tänä aamuna heräsin vihlovaan selkäkipuun. Pakko lähteä tosiaankin käymään paikan päällä, ajattelin vaan aamusella että helpompi soittaa ja saada sitä kautta lääkäriaika. As if. :(

varaa netistä aika yksityiselle. Mä oon ainaki niin kypsyny kun ei läpi pääse ja ajat annettu jo ennen puolta 9 aamulla. Sit ne käskee mennä päivystykseen.

Siinä ajassa kun odottaa aikaa niin olis hyväs lykys päässy jo pois.

Mä en enää edes viitsi soittaa tonne. Menen aina paikan päälle, juuri kun on avautunu. Pääsee yleensä tunnissa ulos. Paljon helpompaa ja ei mene turhaan rahaa noihin odotuksiin. Toisaalta en kyl tiedä että onko sikainfluenssan jäljiltä vieläkään kiireellisten aikojen varaus mahdollista puhelimitse. Helpompi mennä paikalle!

Meidän terveyskeskukseen kun soittaa, siellä on vastaaja päällä, se neuvoo näpyttelemään oman puhelinnumeronsa siihen ja ne sit soittaa sieltä, jos soittaa =) Lääkäriin on todella vaikeaa päästä, yleensä aina passitetaan hoitajalle, oli vaiva mikä tahansa...

Missä tollasta "terveydenhuoltoa" on? Mä asun ilmeisesti ihan lintukodossa. Täällä saa aina ajan samalle päivälle, pääsee heti terkkarille kun menee vaan, puhelimeenkin ne vastaa. Jos ei ajanvarauksen numeroon niin päivystysnumeroon sitten. Ilta/viikonloppupäivystyksessäkään ei ikinä jätetä hoitamatta tai jaella tollasia neuvoja.

[QUOTE="näin meillä";22867830]Meidän terveyskeskukseen kun soittaa, siellä on vastaaja päällä, se neuvoo näpyttelemään oman puhelinnumeronsa siihen ja ne sit soittaa sieltä, jos soittaa =) Lääkäriin on todella vaikeaa päästä, yleensä aina passitetaan hoitajalle, oli vaiva mikä tahansa...[/QUOTE]

Meilläkin oli ennen - vielä ainakin viime syksynä - tuossa terveyskeskuksen puhelinjonotuksessa mahdollisuus jättää viesti vastaajaan, ja sitten sieltä päin soitettiin joskus hamassa tulevaisuudessa takaisin - jos soitettiin. :) Mutta nyt ei jostain syystä sitä mahdollisuutta enää olekaan tarjolla. Melkein jo tulee mieleen, että voisko terveyskeskuksen linjoissa olla jotain vikaa, vai voiko ne oikeasti olla näin tukossa? Kyllä sieltä ennen on jossain vaiheessa saanut puhelimitse edes jonkun kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;22867888:
Missä tollasta "terveydenhuoltoa" on? Mä asun ilmeisesti ihan lintukodossa. Täällä saa aina ajan samalle päivälle, pääsee heti terkkarille kun menee vaan, puhelimeenkin ne vastaa. Jos ei ajanvarauksen numeroon niin päivystysnumeroon sitten. Ilta/viikonloppupäivystyksessäkään ei ikinä jätetä hoitamatta tai jaella tollasia neuvoja.

Oulussa tällaista saa. :/ Ei itsellänikään ole ennen ollut valittamista - tosin aika harvoin olen kyllä terveydenhuollon palveluja tarvinnutkaan. Kylläpä osaa ottaa nyt pannuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;22867888:

Lahdessa saa vähän tuollaista "hoitoa", tosin se kai riippuu ihan päivästä. Olen kyllä kiittänyt ties mitä taivaan isiä, että vain kerran elämässäni olen tarvinnut kiireellistä apua niin, että olen joutunut turvautumaan julkiseen terveydenhuoltoon täällä. Silloinkin mietittiin ja pohdittiin ja oltiin jo laittamassa kotiinkin, kunnes huomattiin että ai hups, tämä onkin umpparista johtuvaa. Ja eikun leikkaukseen.

Hammaslääkäristä, neuvoloista ja Päijät-Hämeen Keskussairaalasta ei ole mitään valitettavaa, mutta tuo terkkari on kyllä aika suolesta. Ajat on menneet kahdeksan jälkeen, ja lääkärille ei yleensä pääse. Ensin menet sairaanhoitajalle joka arvio tarvitsetko lääkäriä. Jos tarvit, saatat joutua odottamaan ties kuinka kauan että lääkäri katsoo ja saat tarvittavan reseptin/lähetteen eteenpäin. Usein ohjataan suoraan päivystykseen jossa taas olla tylyjä, että sinne on ohjattu :headwall:

Minulla on tuosta vuosien kokemus, kun mummiani autoin aikanaan päivittäisissä asioissa ja hoidossa. Ja nyt kun olen kotona, olen julkisen terveydenhuollon armoilla. Minulla on varaa yksityiselle, mutta kaikilla ei ole.

Taas tässä kävi näin: jonotin melkein puoli tuntia saadakseni katastrofaalisen Kallion terveysaseman lääkärille puhelinajan. Ja mitä tapahtui? Tietenkin yhteys lopulta katkesi siten, että alkoi kuulua normaali hälytys, johon kukaan ei tietenkään enää vastannut. Oli pakko alkaa alusta, jonotin ja jonotin kunnes totaalivittuuntuneena katkaisin koko paskan. Taas kasvatin roimasti puhelinlaskua, ja turhaan. Tekeekö ne perkeleet sen tahallaan, saadakseen liian pitkiä jonoja lyhemmiksi. Ja tienaako ne rahaa näillä jonotusajoilla? Ei tällaista muuten voi tapahtua! Olisi aiheellista selvittää onko tämä tahallista, jos on niin se on rikollista touhua.

Minä jonotin vähän aikaa sitten yhteensä 45 min. hammaslääkärille. Lopulta kun tuli mun vuoro, ei aikoja tietenkään enää ollut! Piti soittaa vielä seuraavana aamuna uudestaan, jolloin kumma kyllä selvisin 5 min. jonotuksella! Kauhulla odotan tulevaa puhelinlaskua.

Sentään tuo toimi niin, etten pudonnut jono hännille, vaikka puhelu katkesi kahdesti välillä. Epäilin, että kännykkä itsekseen päätti olla enää yrittämättä.

Yhteistyössä