Kiukutteleva aikuinen ystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huhheijaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huhheijaa"

Vieras
Ennen oli kuin paita ja perä, paljon yhdessä ja kuin sielunkumppanit. Jossain vaiheessa hän kaiketi väsyi minuun ja tekemisiimme kun aina kysyessäni hermostui ja ilmoitti ettei jaksa tulla ja pitää ymmärtää yms. Sain välillä ihan suoranaista huutoa kun kysyin vaan jonnekin. Sanoin jossain vaiheessa ettei sitten loukkaannu, alan kysellä enemmän muita, ja se oli ok.

Niin on jatkunut vuodet, olen saanut uusia harrastuksia aika paljonkin kavereita. Jossain vaiheessa tuo ystävä sitten heräsi siihen, ensin alkoi mustasukkaiseksi, sabotoi minun ja parin kaverini välejä jatkuvasti, sain öisin ikäviä viestejä hänen hylkäämisestään... Ollaan kyllä nähty mutta koko ajan vähenemään päin. jos nähdään hän saattaa yhtäkkiä hermostua tai kiukustua mistä tahansa, en voi enää kertoa mitään jottei olisi mustasukkainen tai pahottaisi mieltään...

Nyt olen sitten päättänyt olla näkemättä. Tilanne meni siihen pisteeseen että kaikesta raivottiin minulle. Kuitenkin saan koko ajan ikävä yms viestejä. Itse en vaan tunne niitä ollenkaan. En tiedä mitä tehdä.

Et tiedä mitä tehdä... No mitä tuossa pitäisi tehdä? Et vaan ole tuon kanssa enää tekemisissä, kiellät viestittelyn ja jos niitä vielä tulee, teet rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä. Ei kuulosta kovin terveeltä tyypiltä.

Olen yrittänyt sanoa asioista mutta missään ei ole mitään vikaa. Monta kertaa pyytänyt anteeksi, vaikkei ole tehnyt mitään väärää ja olen hänen elämänsä tärkein ihminen jne. Seuraavassa hetkessä hän voi hermostua mistä vaan sanomastani ja saada vaikka minkälaisen raivarin. Ja on sentään melkein viiskymppinen.

Edelleen jotenkin säälin häntä, ja välillä koitan auttaakin tarvittaessa...mutta alkanut tulla raja vastaan.

Siis omasta mielestään tehnyt mitään väärää-kunhan nyt haukkunut ja pahottanut mieltä. Muiden kanssa on tärkeä tulla toimeen, minulle voi sitten purkaa kaiken... Mun mielestä aikuisten ystävyyteen ei kuulu se että jatkuvasti pitää pyydellä anteeksi, että tehdään sellaisia asioita, jonka jälkeen taas pitäisi korjata kaikki hyväksi.

Miksi sä olet tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa? Siis säälistä? Säälistä häntä kohtaan annat hänen kohdella sinua huonosti? Mitä järkeä siinä on? Siis ymmärrän että jos jollakin on nälkä, niin säälistä hänelle annetaan ruokaa.. mutta mitä tarkoitusta se palvelee, että säälistä annat hänen kohdella sinua huonosti? Hän tarvitsee jonkun likakaivokseen ja sinä tarjoudut siihen säälistä?

Häh, en ymmärrä.

Välit poikki, et vastaa viesteihin ja puheluihin, et ota yhteyttä.

Jos tulee vastaan, moikkaat-jos ei moikkaa takaisin niin so what :D

Et menetä mitään, sun EI tarvi säälistä tuota sietää. Siedin itse narsistia säälistä 12 pitkää helvetillistä vuotta ja olin ihan loppu lopuksi itse.

Miksi annat kohdella itseäs noin? Jos (ja JOS eli tuskin) ystäväsi joskus tajuaa itse tilanteen (epäilen) ja pyytää anteeksi, niin antaisin anteeksi ja jatkaisin ystävyyttä. Mutta yllä kuvaamasi EI ole YSTÄVYYTTÄ.

Koeta löytää uusi ystävä, itse olen löytänyt esim. siskon kaveripiiristä, jumpasta, naapuriin muutti tosi kiva nainen jnka kans ystävystyin, jne.

Minulla on muitakin ystäviä, ja tämän kiukkuavan kanssa on ollut paljon mukaviakin hetkiä. Mutta mitä enemmän ikää tulee, sitä kiukkuisempi on, ja minusta tuntuu etten jaksa sitä

Miksi sä vaan jauhat päivänselvää asiaa. Ei sinun tartte "jaksaa" tuollaista itsekästä kusipäätä. Ihme marttyyri olet. Ei tuo tyyppi ole sun "ystävä".

Äläkä sinä pyytele anteeksi, jos et kerran ole mitään tehnyt. Sehän vain ruokkii sairasta ystävääsi. Unohda hänet lopullisesti ja tee se myös selväksi hänelle ensiksi sanomalla ja sen jälkeen tarvittaessa teoilla. Muuten saat sietää häntä lopun ikäsi.