Mitä mieltä miehen käytöksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettynyt tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jäädä niin hyväksy se että mies ei sinua rakasta ja sinun rakkaus riittää. Hyväksy myös että hänellä on tämä tyttöystävä ja sinulle ei kuulu mitä he kaksin tekevät. Lopeta miehen kyttäys ja tyydy niihin hetkiin jotka saat. Turha valittaa, tyydy niihen rippeisiin jotka saat. Kai sinä sen tajuat et tuskin mies jättää vastaamatta kun on tämän uuden kanssa vai kiusatakseen sinua, hän haluaa suojella uutta tyttäystäväänsä.

Veikkaan, että tässäkin on kyse menneisyyden haamuista, joita pitäisi mennä ammattilaiselle käsittelemään, koska kukaan normaalisti lapsuudessa kohdeltu ihminen ei jäisi tuohon suhteeseen. Ota yhteyttä johonkin. Pelkkä lähtö ei auta mihinkään,vaikka se hyvä alku onkin.

Kyseessähän on klassinen ”teinirakkaus” ja on-off-suhde. Tuollaista lapsellista pallottelua se on usein hieman päällä kaks’kymppisten rakkaustarinoissa. Virheitä on ainakin seuraavat asiat:

1. Suhteen päättyessä, sen pitäisi oikeasti päättyä. Etenkin jos taustalla on alkoholia ja väkivaltaa. Mutta päättyipä suhde miksi hyvänsä, on sen päättymisen jälkeen aika katsoa elämää eteenpäin. Sen jälkeen ei pidä pitää yhteyttä ja yrittää lämmitellä tai antaa ”vahingossa” suhteen lämmetä. Se ei tiedä hyvää ja se on taaksepäin katsomista.

2. Tapasit kivan miehen, muttet missään vaiheessa ”ajatellut hänestä sen enempää”. Miehet eivät kuuntele vuodatusta ja toimi olkapäänä, elleivät he ajattele sinusta enemmän. Jos et ole valmis vielä uuteen suhteeseen, niin älä leiki kuitenkaan toisen tunteilla.

3. Ex-miehesi ihastui toiseen ihmiseen ja palasi luoksesi, koska ero on aina vaikea. Hänellä oli varmasti ikävä ja ”yhdessäolo kanssasi on niin helppoa”. Niin se onkin, kun toisen jo tuntee, mutta se ei poista ongelmia taustalta. Todennäköisesti mies harrastaa seksiä nyt kummankin teidän kanssa ja mietiskelee mitä tekisi. Älä ole naivi ja anna tämän tapahtua.

Se mikä tässä on odotettavissa jatkossa on puolestaan seuraavaa:

1. Alat taistella miehestä. Viekoittelet sen itsellesi naisellisia apuja käyttäen ja tuolla tutulla turvallisuuden tunteella, kun ”on niin helppoa olla yhdessä”.

2. Mies pettää sinua pariin kertaan tämän nuoremman naisen kanssa. Hän on edelleenkin oudosti iltaisin poissa ja tavoittamattomissa.

3. Miehen ja nuoremman naisen suhde päättyy eipäs-juupas tilanteeseen ja tämä nuorempi nainen lähtee toisen miehen mukaan tai pistää muuten vain homman pussiin, koska ei jaksa olla se toinen nainen.

4. Mies palaa 100%:sti nyt luoksesi. On läsnä ja leikkii kanssasi kotia. Huomaat että sinua silti koko ajan häiritsee jossain alitajunnassa tämä miehen seikkailut ja sinusta tuntuu, että olet menettänyt luottamuksesi häneen. Mies ei halua jutella ”vanhoista” ja on kykenemätön keskustelemaan asiasta.

5. Miehessä alkaa näkyä ajan kanssa samat ongelmat viinan, väkivallan ja isojen riitojen muodossa. Nyt tappelut saavat lisämausteen miehen seikkailuista, jonka johdosta hän syyllistää myös sinua tästä toisesta miehestä.

6. Haluat erota. Palaa pelilaudan ensimmäiseen ruutuun numero 1. Kierros lähtee alusta.

jossain muodossa vaikka sisarusten syntymä, ero tai jotain sellaista, tämä voisi selittää käytöksesi. Todellakin kannattaa ottaa askel ja siirtyä eteen päin, hae apua itsellesi äläkä odota että mies jättää sinut tämän uuden tytön takia.

Mun vanhemmat erosi kun mä olin 6v. ja mun isä oli muutenkin tosi tarkka ja vihainen aina kaikesta.
Tuntuu että ansaitsisin parempaa mutten saa sitä mistään. Mutta niinhän sitä sanotaan että ihminen ansaitsee sen mitä se itse uskoo ansaitsevansa.

Ei kukaan varsinaisesti ansaitse mitään, vaan kyse on omista ratkaisuista, suhtautumisesta ja paljolti myös tuurista. Katkeruus ei ole hyvä lähtökohta millekään elämässä. Huonoista käyttäytymismalleista ja huonoista ihmisistä elämässään pitää yrittää päästä eroon, vaikka niistä ei mitään selvää"palkintoa" heti seuraisikaan.

Totta tuokin. En vaan saa antaa tämän ihmisen kävellä elämääni enää koska hän ei tule siihen oikeista syistä. Onkohan koskaan tullutkaan, sitäkään en tiedä.

Pohdi myös isäsuhteesi tulevaisuutta. Onko isääsikään hyvä nähdä, jos hänkin lyö sinua maanrakoon. Itsetuntoa on vikea paikatanormaaliksi, jos joku haukkuu koko ajan.

Sanon suoraan lähde.
Minä en lähtenyt. Ja olen juuri siinä tilanteessa, mitä tässä ketjussa on mainittu. Sain suhteessa lapsen, ja väkivalta vain kasvoi.
Ensimmäinen kerta oli "vahinko" ja mieskin siitä järkyttyi. Mutta tuli toinen, kolmas, neljäs kerta.
Jokapäiväinen itsetunnon polkeminen teki tehtävänsä, ja oikeasti kuvittelin ,että minussa on vika.
Olin itsekkin myös läheisriippuvainen.
Lopulta minut yritettiin tappaa useaan otteeseen.
Joskus sain sen pienen yllykkeen, että pääsin irtautumaan. Mies loukkasi minua kaikilla mahdollisilla tavoilla.
Kävelin vain asuntotoimistoon ja sanoin, että on kyse minun ja lapsen hengestä, tarvitsen asunnon välittömästi ja se järjestettiin.

Nyt olen käynyt vuosikausia terapiassa, enkä vieläkään ole edes alkutaipaleella. Toki tuo suhde ei ollut ainoa murhe elämässä, mutta sekin teki paljon.

Lähde nyt. Lähde. Et halua tätä elämää mitä minä elän nyt. Usko se. Ja jokatapauksessa hakeudu terapiaan, puhu ongelmistasi.

Lähteminen vaatii voimia, mutta tee se. Itsesi vuoksi. Asiat mutkistuu päivä päivältä.

Sen hyväksyminen, ettei toinen enää välitä on niin vaikeaa. Kaikkeni kun olen tehnyt ja kestänyt, jotta kelpaisin. Olen kestänyt enemmän kuin olisi pitänyt.

Minulla oli parikymppisenä tuollainen suhde, ja jäin siihen... ja siinä olen edelleenkin.

Ja nyt kymmenen vuoden jälkeen ajattelen, että tuossa vaiheessa se lähteminen olisi ollut helppoa. Muutenkin tunnistan paljon itseäni noissa teksteissäsi. Minulla meni monta vuotta tajuta oma läheisriippuvuuteni ja äärimmäisen huono itsetuntoni. Jos oma minäkuva on vinksallaan, sitä osin tiedostamattaankin hakeutuu tilanteisiin joka vahvistaa sitä omaa minäkuvaa... kuten sinä nyt olet jämähtänyt tuohon suhteeseen, joka on vain ajanhukkaa. Elämässä voi olla onnellinekin ja maailma on täynnä hyviä miehiä. Älä hukkaa aikaasi enempää. Löydä oma vahvuutesi ja arvosta itseäsi!

Alkuperäinen kirjoittaja Pettynyt tyttö;27261780:
Eipä taas tänä yönä uni tule kun en tiedä mitä tehdä. Miehestä ei ole nyt 24 h kuulunut mitään, äsken ajoivat mun kodin ohi sen tytön kanssa.

Unohda se mies. Hän on valintansa tehnyt, kantakoon nyt seuraukset. Nuku yösi hyvin ja nauti olostasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pettynyt tyttö;27261780:
Eipä taas tänä yönä uni tule kun en tiedä mitä tehdä. Miehestä ei ole nyt 24 h kuulunut mitään, äsken ajoivat mun kodin ohi sen tytön kanssa.
Tiedäthän sinä. Sun täytyy vaan tehdä se.

Yhteistyössä