Kiva kaveri minulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhjätasku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhjätasku

Vieras
Minulla oli kaverilta lainassa muutamia vauva juttuja ja nyt kaveri pyytää niitä pois kun ei enään itse tee lapsia.
Ihan kiva :( kerroin että minulla olisi niillä kyllä käyttöä kun tein tuossa 3viikkoa sitten testin mutta en olisi vielä halunnut puhua siitä.
Kaveri kuitenkin haluaa tavaransa pois ja ei voi nyt sitä aikaa antaa niiden olla minulla lainassa :`(
Kiva nyt lähteä ostelemaan sitteristä pinnasänkyyn ja rattaisiin kaikki tälle pikkukakkoselle kun ajattelin että meillä on nyt kaikki tarpeellinen.
Ei minulla ole sellaisia rahoja antaa kaverille mitä hän kehtaa pyytää (650e)
ihan naurettavaa.
Kiva nyt elää sitten kesä pienillä tuloilla ja koettaa säästellä mahdollisiin Häkkisänkyyn,vaunuihin,kantoliinaan, sitteriin,syöttötuoliin turvakaukaloon,rintapumppuun ynnä muihin rahaa :(
Ei sitten mennä kesällä mihinkään :(

Jos kaverisikin tarvitsee rahaa? Siksi hän ehkä haluaa myydä omat tarpeettomat tavaransa? Mitä kauemmin niitä käytetään, sitä enemmän niiden arvo laskee.

Kaveri tietää ettei meillä ole rahaa kun opiskellaan joten kohtuutonta pyytää noin naurettavia summia.
Ja en tajua että nyt juuri haluaa nuo myydä :(
Tosi kivasti sitten pilasi kesän, ei sitten mennä mihinkään :( Kaveriltani en noita käytettyjä ainakaan osta ja varmasti en kaikkia palauta vahingossa kerralla :D

NO kai kaveri haluaa omansa pois myydä ja kai hänellä on siihen oikeus. Ei sinun tarvits ostaa aluksi kuin sänky. Muut sitten sen mukaan miten varaa ja huutonetista ja kirpparilta löytyy, kun ajoissa alkaa etsiä. Samoin katsasta neuvolan ilmoitustaulu.

Ihan vaan muutamia juttuja.... ja kehtaa pyytää takaisin... Eiko se yhtään ajattele kuinka teidän kesä menee pilalle!!

Mut hei, ei kun sossuun pyytämään sekä lomarahaa että vauvatarvikerahaa! :) Kyllä se vielä iloksi muuttuu ja sit sä voit elvistellä kaverillesi kun sillä on vanhat jutut ja teillä ihan uudet.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;26156804:
Kaveri tietää ettei meillä ole rahaa kun opiskellaan joten kohtuutonta pyytää noin naurettavia summia.
Ja en tajua että nyt juuri haluaa nuo myydä :(

Haluaa niistä ehkä rahaa kesän rientoihin...ja kiitos nyt, kun ne on vielä jonkin arvoisia. Ei parin kolmen vuoden päästä kun kukaan ei niistä mitään enää maksa.

Vois siltä kaverilta kysyä, että josko sopis jatkaa laina aikaa kun on yrityksessä toinen lapsi. Uusi tulokas lie saapumassa joskus loppu syksystä, joten aikaa on sulla järjestää tilannetta ihan varmasti. Sitteri ei oo välttämätön, eikä syöttötuoli, uusiakin pinniksiä saa vähän yli satasella ja vaunuja on monen hintaisia ja käytettyjäkin. Ja ainahan sitä voi käydä sossusta kyselemässä harkinnan varaista, jos oikeasti on varaton. Juu ja kesäreissut ei oo välttämättömiä. Onhan se kaveriskin joutunut ne vermeet maksamaan ja varmaan niistä haluaa rahaa saada, jos ei enää tuu tarvitsemaan vauvatarvikkeita.

Kaverisi varmaan tarkoitti lainata niitä esikoisellenne. Eikä antaa olla lainassa sulla, kunnes teidän viimeinenkin lapsi on tehty, mihin menee kenties vuosikausia. Sehän olisi sama kuin antaisi omaksi.
Jos tämä ei ole provo, niin johan on ihme :D

No ne on kaverisi tavaroita. Kyllä minäkin voin lainata, mutta jos aina venyy, ja venyy se laina-aika, niin ei ole kivaa. Kysy myisikö kaverisi sinulle niitä tavaroita, sopuhinnoin? Joskus vaan pitää hankkia lapsille tavaroita ihan itse. Kirpputoreilla ei ole älykallista.

Onhan sulla 9 kk aikaa säästää rahaa. Rehellisesti et tarvitse yhtään mitään äitiyspakkauksen lisäksi ennen ensimmäistä äitiyspäivärahaasi. Vaunut itse hankkisin ekana, pakkaus toimii sänkynä ja siellä on ensihätään vaatteitakin. Kirppis on erittäin hyvä paikka etsiä vaatteita, käytettynä löytyy niin sängyt kuin muut. Kirkolle ja sossuun tulee paljon lahjoituksena lastentarvikkeita, myös joihinkin äiti-lapsi kerhoihin, joista niitä lahjoitetaan eteenpäin. Lapsi ei paljon tarvitse.

Siis kaverin pitäisi käytännössä lahjoittaa teille tavarat ilmaiseksi. Arvo nykyisin vaunuilla ja muilla lastentarvikkeita laskee todella nopsaan, joten äkkiä ne on myytävä, jos haluaa saada jotain. Mullakin naurettiin, kun pyysin 5 vuotta vanhoista yhdistelmävaunuista 50 euroa.

Kaveri auttoi, kun lainasi vauvatavarat esikoisellesi. Nyt päätti sitten myydä, kun esikoisesi ei tarvi. Ei ole velvollisuus hänellä säilyttää tavaroitasi sinun luona vielä vuosia. Osta pois, jos tavarat hyväkuntoisia.

[QUOTE="carelia";26156845]Vois siltä kaverilta kysyä, että josko sopis jatkaa laina aikaa kun on yrityksessä toinen lapsi. Uusi tulokas lie saapumassa joskus loppu syksystä, joten aikaa on sulla järjestää tilannetta ihan varmasti. Sitteri ei oo välttämätön, eikä syöttötuoli, uusiakin pinniksiä saa vähän yli satasella ja vaunuja on monen hintaisia ja käytettyjäkin. Ja ainahan sitä voi käydä sossusta kyselemässä harkinnan varaista, jos oikeasti on varaton. Juu ja kesäreissut ei oo välttämättömiä. Onhan se kaveriskin joutunut ne vermeet maksamaan ja varmaan niistä haluaa rahaa saada, jos ei enää tuu tarvitsemaan vauvatarvikkeita.[/QUOTE]

Yritin kysyä mutta ei lainaa kun haluaa pois kaikki lainaamansa, on kyllästynyt kun on muka tavaraa lainassa kavereilla ja kohta ei itse muista mitä missäkin on ja haluaa myydä ne mielummin lainaamisen sijaan.
Se tässä surettaakin kun oli suunnitelmissa lähteä kesällä reissuun ja nyt tuo raha pitäisi laittaa vauva tavaroihin.

Minä ostin pinnasängyn & siihen petivaatteita 20 eurolla. Mukaan tuli hyväkuntoinen patja, mutta ehkä haen Ikeasta halvalla uuden kuitenkin.

Sitteri 3,50. Kuin uusi. Kirppikseltä puoleen hintaan.

Rintapumppu 9 €, kaupanpäälle kestoliivinsuojia, pari pulloa, maidonkerääjät ja käyttämättömät rintakumit.

Syöttötuolille ei tule olemaan tarvetta ekaan n. 6 kuukauteen, mutta sellaisen sain kaverilta. Jos en olisi saanut, olisin ostanut saman mallin hintaan 12,95 Ikeasta tai kenties vielä halvemmalla käytettynä.

Matkarattaat ostin uutena, 99 €

Yhdistelmävaunut sain kaverilta, mutta niitäkin saa käytettynä tosi halvalla.

Kantoliinasta maksoin kirppiksellä 5 €, se oli uusi.

Rintarepusta maksoin kirppiksellä muistaakseni 5 €.

Imetystyyny 5 €.

Jne.

Ihan tälleen opiskelijallakin on ollut varaa ostaa vauvalle kaikenlaista, pikkuhiljaa, raskauden edetessä. Jos ei olisi, niin en olisi raskaaksi hankkiutunutkaan.

Yhteistyössä