Kiva kaveri minulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhjätasku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;26156879:
Yritin kysyä mutta ei lainaa kun haluaa pois kaikki lainaamansa, on kyllästynyt kun on muka tavaraa lainassa kavereilla ja kohta ei itse muista mitä missäkin on ja haluaa myydä ne mielummin lainaamisen sijaan.
Se tässä surettaakin kun oli suunnitelmissa lähteä kesällä reissuun ja nyt tuo raha pitäisi laittaa vauva tavaroihin.

No ehdit kai tehdä abortin, jotta pääset reissuun. Häpeä jo tuota valitusta!!!

Siinä olet kyllä ihan oikeassa että sulla ON kiva kaveri,
joka on antanut sulle lainaan ilmeisesti kaikki tarvikkeet mitä vauvan kanssa tarvitsee.

Mieti paljon sulla olisi mennyt rahaa jos olisit alunperinkin joutunut ostamaan nuo kaikki itse ja mieti mihin kivaan olet ne säästyneet rahat käyttänyt. Olisi kannattanut ennen tuon "pikkukakkosen" alulle laittoa varmistaa siltä kaveriltasi saatko pitää tavaroita vielä lainassa; harva kun viitsii kustantaa kavereittensa lisääntymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;26156879:
Se tässä surettaakin kun oli suunnitelmissa lähteä kesällä reissuun ja nyt tuo raha pitäisi laittaa vauva tavaroihin.

Ehkä tyhjätaskujen ei kannatakaan käyttää vähäisiä rahojaan reissaamiseen, vaan säästää vauvan syntymää varten. Lapsen elättäminen ei ole ihan ilmaista.

Voi harmin paikka kun toinen haluaa maksun tai OMANSA pois.

Voi itku kun joudut IHAN ITSE ostamaan sun vauvalle tavaraa ku kaveri ei lahjotakaan sulle ilmaseks kaikkea.

Sähän se vasta kaveri oletkin. :O

Että heti leimataan sossubummiksi kun en halua ostaa kalliilla ylihintaisella hinnalla kaverin vanhoja kulahtaneita tavaroita.
Me ollaan kyllä ihan itse säästetty rahaa lomaan ja isovanhemmatkin on jo varattu hoitamaan esikoistamme loman ajan mutta nähtävästi pitää loma perua jotta saadaan ostettua vauva kamat :(
Opiskelujen vuoksi me emme voi tehdä täyttä 8tunnin päivää ja minä teen vaan viikonloppuja joten kyllä jokainen sentti ihan itse ollaan hankittu ilman sossutukia.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;26156955:
Että heti leimataan sossubummiksi kun en halua ostaa kalliilla ylihintaisella hinnalla kaverin vanhoja kulahtaneita tavaroita.
Me ollaan kyllä ihan itse säästetty rahaa lomaan ja isovanhemmatkin on jo varattu hoitamaan esikoistamme loman ajan mutta nähtävästi pitää loma perua jotta saadaan ostettua vauva kamat :(
Opiskelujen vuoksi me emme voi tehdä täyttä 8tunnin päivää ja minä teen vaan viikonloppuja joten kyllä jokainen sentti ihan itse ollaan hankittu ilman sossutukia.

Mitä työtä sä teet kun et järjen jättiläiseltä ainakaan vaikuta?

[QUOTE="äiti";26156969]Mitä työtä sä teet kun et järjen jättiläiseltä ainakaan vaikuta?[/QUOTE]

Ja mitähän se tähän liittyy? Tuli vaan niin pommina taivaalta että kaveri haluaa heti mulle nyt kamansa pois kun niillä ei ole ollut muutenkaan kiirettä.
Miksi en saisi olla pahoillani siitä että lomasuunnitelmamme meni kaverin takia mönkään :(
Kas kun et kysy pituutta ja painoa :D

KAIKKIKO vauvantarvikkeet teillä on ollut kaverilta lainassa? Ei yhden yhtä vaatetta tvs "omana"? Sitteriä, syöttötuolia tai pinnasänkyäkään ette välttämättä heti tarvitse. Kantoliinan voi tehdä edullisesti itse (tai ompelutaitoinen ystävä/sukulainen tekee), vaatteita jne tulee äitiyspakkauksesta, kirppareita kiertelemään, huutista koluamaan.

Tai jos haluatte hassata lomarahat niin pienennätte lomabudjettianne.

Ei ole sitte tarvinnu sossutukia kun on ollu kaveri jolta pummata?

No, jos tää ei ole provo: ethän sä nyt kaveriasi voi mistään syyttää. Hyvän hyvyyttään sulle lainannut tavaroitaan, ei tiedä edes että olet raskaana... ja vaikka tietäisikin, silti hänellä olisi oikeus myydä omistamansa tavarat. Se että sä olet nyt laskenut asiasi väärin ei ole taatusti ainakaan kaverin syy.

Mutta kaiketi tää taas on jonkun ajankulua tämäkin ketju... Porvoosta.

[QUOTE="Tii";26156984]KAIKKIKO vauvantarvikkeet teillä on ollut kaverilta lainassa? Ei yhden yhtä vaatetta tvs "omana"? Sitteriä, syöttötuolia tai pinnasänkyäkään ette välttämättä heti tarvitse. Kantoliinan voi tehdä edullisesti itse (tai ompelutaitoinen ystävä/sukulainen tekee), vaatteita jne tulee äitiyspakkauksesta, kirppareita kiertelemään, huutista koluamaan.

Tai jos haluatte hassata lomarahat niin pienennätte lomabudjettianne.[/QUOTE]

Nuo suurimmat ja kalleimmat hankinnat on lainassa kun kaveri ne aikanaan antoi että ei kaikkea tarvi ostaa. Silloin sanoi että palauttele sitten joskus ja niillä ei todellakaan ole kiirettä ja hän ei niiden perään kysele.
Kai se on alettava katselemaan jostakin vauvakamaa.

Joo tosi uskottavaa. Olet kaiken tuon saanut ilmaiseksi lainaan ja nyt itketään, kun kaveri on päättänyt tavaransa myydä. Kaveris ei edes tienny sun odottavan, etkä ole viitsinyt niitä edes palauttaa takaisin aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;26157001:
Kai se on alettava katselemaan jostakin vauvakamaa.
Oot tyyliin viikolla 7-8...?

Ehdit katsella kyllä vaikka kuinka kauan niitä vauvakamoja jostain.

Ja varmaan tienata rahatkin niihin, vaikka lomalle menisittekin (vai kelpaako teille vain uusi tavara?).

Tottahan toki sun kaverilla on täysi oikeus saada omansa takaisin. Voitte olla iloisia, että se on auttanu teitä lainaamalla kaiken tuon tavaramäärän esikoiselle. Jos te ette halua keskenänne sopia noista tavaroista kohtuullista hintaa, jonka vaikka osissa maksaisitte, niin esimerkiksi neuvoloiden ilmotustauluillakin on ilmoituksia hyvin edullisista vauvavermeistä.

Toisekseen kun vauva syntyy niin ettehän te noita kaikkia tavaroita kerralla tarvitse. Turvakaukalon nyt ensi alkuun.

Kyllähän se lomanmatkan peruuntuminen harmittaa, mutta asiat tärkeysjärjestykeen. Ei mekään olla matkusteltu kohta neljään vuoteen missään ulkomailla, kun ei ole ylimääräistä rahaa (toinen töissä, toinen opiskelee ja kaksi pientä lasta). Matkustelu on kuitenkin "turhake", ei sitä tarvii oikeesti. Pistäkee lapsi hoitoon silti ja ootte kotona tai meette naapurikunnan motelliin.

Ja niinku tuolla on todettu, lastentarvikkeet saa halutessaan tosi edullisesti, eikä pieni vauva tarvii just mitään. Kyllä se kaveri saa omansa myydä pois hyvänen aika! Ei niistä kohta enää mitään saa, ku on ollu kahdella lapsella käytössä ja ovat jo useemman vuoden vanhat.

Hei, kyllä ne kamat on varmasti kulahtaneet sinunkin käytössäsi. Jos kaveri pyytää ylihintaa sun mielestä, niin ostat sitten edullisemmalla kirpparilta/huutonetistä.

Oletko miettinyt, että jos sillä kaverilla on itsellä rahasta tiukkaa tai joku hankinta tulossa, ja haluaa siksi rahansa pois? Ei sillä mitään velvollisuutta ole kamojaan antaa sulle lainaan.

Edelleen olen sitä mieltä että lasten tekoa kannattaa miettiä jos ei ole rahaa edes vaunuja yms ostaa kulut nimittäin vain kasvaa vanhemmiten..

Ääliö :( Kun edelleen olen sitä mieltä että miksi kuormittaa luontoa ja tuhlata turhaa rahaa kun niistä ei koskaan saa samaa hintaa takaisin ja pahimmillaan ne jää omiin nurkkiin pyörimään turhana tavarana

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;26157055:
Ääliö :( Kun edelleen olen sitä mieltä että miksi kuormittaa luontoa ja tuhlata turhaa rahaa kun niistä ei koskaan saa samaa hintaa takaisin ja pahimmillaan ne jää omiin nurkkiin pyörimään turhana tavarana

Mars kirppikselle sitten tvs jos ekologisuus on tärkeää. Jos kaveri ei olisi sulle niitä kamojaan alunperin _lainannut_ olisit joutunut ostamaan kaiken jo esikoiselle.

Äh, antaa olla. En jaksa uskoa ettei tämä olisi provo.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;26157055:

Eli kannattaa "lainata" kaverilta, käyttää niitä kaverin kamoja ja palauttaa sitten kun omat lapset on tehty ja tavarat on kuluneita ja jälleenmyyntiarvo nollassa
. Niin ei jää loppuunkäytettyjä romuja pyörimään omissa nurkissa.
Sähän oot nero!

Yhteistyössä