Kiva kaveri minulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhjätasku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö sun kannattaisi vaan ostaa ne tavarat kaveriltasi? Jos hinta on sun mielestä liian iso niin ehdota pienempää summaa, tietysti kohtuullista tavaroihin nähden? Mitä kaikkea sulla on lainassa jos kaveri pyytää 650 e?

No onko se minun vikani että kaveri tykkää shppailla ja tuhlailla moiseen rahojaan, toki käytän mielelläni ilmaiseksi miksi itse sijoittaisin rahaa tavaraan jonka arvo vain käytössä laskee

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;26157118:
No onko se minun vikani että kaveri tykkää shppailla ja tuhlailla moiseen rahojaan, toki käytän mielelläni ilmaiseksi miksi itse sijoittaisin rahaa tavaraan jonka arvo vain käytössä laskee
Siksi, koska sun on pakko.

Jos sä teet lapsia, niin sun pitää myös hankkia heille varusteet. Ei ole kaverisi, yhteiskunnan, tai kenenkään muun asia lapsiasi varustaa.

Simppeliä, eikö? :). Paitsi loiseläjälle.

[QUOTE="Lissu";26157109]Eikö sun kannattaisi vaan ostaa ne tavarat kaveriltasi? Jos hinta on sun mielestä liian iso niin ehdota pienempää summaa, tietysti kohtuullista tavaroihin nähden? Mitä kaikkea sulla on lainassa jos kaveri pyytää 650 e?[/QUOTE]

Onhan tuota tavaraa tietysti lainassa mutta onhan se nyt kohtuutonta pyytää moista summaa :( Ehkä joku 200-250e olisi kohtuullinen mutta ei kuulemma suostu sillä hinnalla myymään.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;26157118:

No kyllähän kaikki mieluiten ottaisi kaiken ilmaiseksi. :D Kaverisikin, ja kun se ei ole ollut mahdollista niin haluaa edes osan siljoituksestaan takaisin ennenkuin tavarat on lopullisesti pilalla. Jos sä olisit ostanut kaiken uutena, niin lahjottaisitko koko roskan ilmaiseksi kaverillesi+

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku;26157135:
Onhan tuota tavaraa tietysti lainassa mutta onhan se nyt kohtuutonta pyytää moista summaa :( Ehkä joku 200-250e olisi kohtuullinen mutta ei kuulemma suostu sillä hinnalla myymään.

Riippuu ihan mitä sulla on lainassa? Esim. jo pelkästään käytetyistä vaunuista saa myydessä helposti 200-250 euroa, riippuu tietysti merkistä, mallista ja käyttöasteesta. Jos sulla on lisäksi esim. sitteri, kaukalo, pinnasänky, vaatteet yms. niin ei tuo 650 euroa ole välttämättä ollenkaan ylihintaa. Ehdota vaikkapa 500? Katso mitä sulla on lainassa ja mieti mitä joutuisit niistä maksamaan jos joudut kaiken muualta haalimaan?

Niinpä, kun aina vaan lainaa ja lainaa tavaraa, ne kuluu eikä niistä enää sen jälkeen kukaan mitään maksa. Jos kaverisi haluaisi rahat tavaroista pois, eikä vaan ilmaiseksi lahjoitella eteenpäin.

Itse myyn osan ja osan annan eteenpäin. Lainaan vain sellaisia mitkä varmasti saan takaisin vielä hyvässä kunnossa joko myyntiin tai säilytykseen. Niin ja lainaan vain tietyille ihmisille, en missään nimessä ympäriinsä kaikkea.

Tämän olen oppinut ikävällä tavalla. Esim lainasin kaverille pinon dvd leffoja, sille tielle jäi, olen useamman kerran pyytänyt takaisin, mutta ei ole tulleet :/ Olisin itse halunnut vielä niitä leffoja katsoa.

Yhteistyössä