Kiva kun tälleen kesäkuussa kaikki opiskelijat jotka eivät ole saaneet kesätöitä syöksyvät sossuun, niin nyt ei sieltä saa ajoissa rahaa :S

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
mä siis saan tukea ihan opiskeluaikanakin, lisäksi piti käydä täyttämässä joku opiskelijan toimeentulotukihakemus erikseen kesäajalle.

Joku systeemi tähänkin pitäisi keksiä, vaikka 1kk etuajassa laittaa hakemukset sisälle nuo opiskelijat jotka ei saa kesätöitä ja hakevat vain kesän ajaksi tukea.

aina ennen tullut 1pvä raha tilille, nyt ei ole vieläkään tullut, normaalisti 4pvä tulee opintotuki, mutta nyt ei ole sitäkään käytössä

MIKSEN muistanut tätä viime vuodelta ja säästänyt vähän enemmän rahaa viime kuulta.. :(

Voi olla että kestää vielä pitkän aikaa, että raha tulee. 10pvä tulee onneksi sentään elatusmaksu, mutta on siihenkin vielä viikko aikaa.

On kuulemma vino pino uusia asiakkaita, plus sitten ne kaikki vanhat asiakkaat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mikset hakenut kesätöitä?

Miksi hakea kun kelasta saa rahaa kun käy pyytämässä?

No vaikkapa siksi, ettei tarvitsis narista täällä sitä, ettei saa ajoissa rahaa! Palkka kun maksetaan AINA sovitusti, oli kuinka paljon uusia tai vanhoja palkansaajia.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:

Jos sulla on tarjota, niin anna mullekin! Tolla asenteella niitä irtoaisi.

Minkälaista työtä etsit? Mulla olisi jokunen homma tarjolla.

Mä voisin tehdä. :D Melkein mitä vaan kunhan sen saa tehdä päiväaikaan. :D

no eipä sitä työtä ole. Itselläni kaksi lasta, joten minun perusosani on sossussa isompi joten tarvitsen sitä ihan opiskeluaikanakin. Opiskelijat jotka asuvat yksin, saavat sossusta tasan sen opintotuen verran jota ei kesällä saa.

Miksei voida muuttaa niin, että kesän ajaltakin saisi opintotukea, jos opinnot jatkuvat syksyllä?? Ei kuormittaisi niin paljon sossun luukkua ja kaikilla olisi hyvä. Ihan turhaa liikaa työtä kaikille, kun samasta paikasta ne rahat kuitenkin maksetaan

Kai kysyä voi? Ja anna sullekin...Ei työtä saa, jos ei kysele, harvalle kotiin tullaan tarjoamaan.

Totta, mutta itseä ainakin turhauttaa kun on kysellyt paikkoja tai laittanut hakemusta valehtelematta 30 eri paikkaan ja koko viime viikko on ollut vain viestejä/ soittoja: "Hakemuksia tuli paljon, mutta tällä kertaa onni ei osunut kohdallesi."

Stressi siitä miten saa rahat elämiseen kasvaa, ja en haluaisi mennä sossusta kinumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja *:

Minkälaista työtä etsit? Mulla olisi jokunen homma tarjolla.

Työ kun työ kelpaa. Ainoa ehto on että hommassa on tuntipalkka.

Näinpä, noihin puhelinmyyntihommiin ei kannata lähtä :/

Alkuperäinen kirjoittaja OIKEA ap:
no eipä sitä työtä ole. Itselläni kaksi lasta, joten minun perusosani on sossussa isompi joten tarvitsen sitä ihan opiskeluaikanakin. Opiskelijat jotka asuvat yksin, saavat sossusta tasan sen opintotuen verran jota ei kesällä saa.

Miksei voida muuttaa niin, että kesän ajaltakin saisi opintotukea, jos opinnot jatkuvat syksyllä?? Ei kuormittaisi niin paljon sossun luukkua ja kaikilla olisi hyvä. Ihan turhaa liikaa työtä kaikille, kun samasta paikasta ne rahat kuitenkin maksetaan

Eikö sulla ole mahdollisuutta suorittaa kesätenttejä? Saisit opintotuen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi jösses mitä itsekkyyttä. Miksi ap juuri sinun pitäisi saada ajoissa tt-tukesi eikä näiden jotka saavat vaan kesällä?

no kun KUKAAN ei saa ajoissa kun hakijoita on niin paljon. Ehkä 10-15.5 sisään tulleet hakemukset käsitellään vasta nyt. Itse vien aina 26pvä ja 1pvä on rahat tilillä. Että jos et tajunnut, niin en nyt tässä vain itseäni ajattele, ei kukaan muukaan saa sieltä ajoissa rahaa

Yhteistyössä