Kivaa urheilukatsottavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m1es
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tätä väkivalta-asiaa jääkiekossa olisi toki hyvä miettiä. Taklaukset alkavat jo junnuina siinä U14 paikkeilla.
Voitaisiinko väkivaltaa poistaa asteittain, esim. juuri nuo liigapelien sallitut nyrkkitappelut?
En usko, että näiden poistuminen vaikuttaisi lipputuloihin.

Kukaan äiti ei ainakaan haluaisi, että oma lapsi kokee väkivaltaa ja loukkaantumisia jäillä.
Väkivallan (taklausten) kuitenkin katsotaan kuuluvan lajiin. Taklauksissa pätee säännöt, jotta vakavilta haavereilta vältytään.
Maailmassa on paljon väkivaltaisia lajeja, onneksi kiekossa arvokisoissa sentään väkivalta on hyvin vähäistä - nyrkkitappeluita ei sallita ollenkaan.

Liigapeleissä on väkivaltaa (sallitut nyrkkitappalut).

Jos ihmiset eivät kannattaisi väkivaltaa niin voisivat protestoida ja olla menemättä matseihin, mutta monelle kiekko on sydämen asia ja rakkaudest lajiin laahustavat hyvin usein katsomaan lempijoukkueensa pelit, vaikka eivät väkivallasta tykkääkään.
Osalle väkivalta kiekossa on ihan ok.
Mutta, yksikään katsoja ei asiakseen mene sinne katsomaan tappeluita vaan yhtä maailman hienoimmista lajeista.
Lätkässä pelaajia pitäisi kasvattaa kunnioittamaan vastustajaa. Muissa kontaktilajeissa osataan olla ihmisiksi.

Lätkässä pelaajia pitäisi kasvattaa kunnioittamaan vastustajaa. Muissa kontaktilajeissa osataan olla ihmisiksi.
Olet oikeassa.
Seuroissa on eroja ja seuran sisällä valmentajissa.
Osassa seuroja tämä asia on ihan kunnossa.

Kauhulla olen peleissä joskus
katsonut, että miten pelaajat käyttäytyvät ja sitten valkku pääsee ääneen, eikä ihmetytä enää yhtään mistä moinen käytös on lähtöisin.
Osa valmentajista, etenkin junnutasolla ovat erittäin epäammattimaisia.😒

Olet oikeassa.
Seuroissa on eroja ja seuran sisällä valmentajissa.
Osassa seuroja tämä asia on ihan kunnossa.

Kauhulla olen peleissä joskus
katsonut, että miten pelaajat käyttäytyvät ja sitten valkku pääsee ääneen, eikä ihmetytä enää yhtään mistä moinen käytös on lähtöisin.
Osa valmentajista, etenkin junnutasolla ovat erittäin epäammattimaisia.
Itämaisissa kamppailulajeissa kasvatetaan nuoret kunnioittamaan vastustajaa. En ikinä laittaisi lapsiani jääkiekon pariin.

• Tykkää
Reactions: m1es
Tuon teorian mukaan shakki tyhmistä tyhmimpien peli. Jääkiekossa otetaan monesti nyrkit käyttöön, kun muuten ei pärjätä minusta se on tyhmyyden huippu. Menisivät nyrkkeilykehään siellä saa luvan lyödä toista oikein luvan kans.
Ilta-sanomat kertoi Suomen tämänpäiväisen lätkävoiton avaimet:
KISSillä voittoon (=Keep it simple, stupid).

Tuli seurattua muutaman kerran tuota mixed doubles-curlingia. Italian 22-vuotias Stefania Constantini oli todellakin hieno seurattava: virheetön, tyyni, positiivinen ja kaunis. Onneksi en tuhlannut aikaani jääkiekon seuraamiseen..
Oho, oletko hylkäämässä tsainat ja siirtymässä italialaisiin ynnä latinoihin? Mitä täällä oikein tapahtuu???:o:o

• Haha
Reactions: Lispetti
Ilta-sanomat kertoi Suomen tämänpäiväisen lätkävoiton avaimet:
KISSillä voittoon (=Keep it simple, stupid).

Miehillä näyttää ottavan todella koville nuo meidän Leijonamiehet ja yleisestikin lätkäjätkät.
Kateus vie kalatkin vedestä.🤭

• Tykkää
Reactions: Elena777
Itämaisissa kamppailulajeissa kasvatetaan nuoret kunnioittamaan vastustajaa. En ikinä laittaisi lapsiani jääkiekon pariin.
Täällä on lapset harrastaa sekä että ja molemmissa osaavat kunnioittaa vastustajaa.
btw. Itsekin olen nuorempana harrastanut ip-lajeja.

Kuten jo aiemmin kirjoitin. On paljon kiinni seurasta ja ennen kaikkea valmentajasta millaisia pelaajia tulee.

Te jotka jääkiekkoa vastustatte ja kehutte itämaisia kamppailulajeja - kuinka monella on omakohtaista kokemusta näistä lajeista?

Olen ollut 8 vuotta katselemassa näitä touhuja eli voin puhua ihan kokemuksiin perustuvasta tiedosta.

Miten teillä?

Tuntuu, että lätkää vastustavat tässä ketjussa ovat katkeria miehiä. Tai ainakin sellaisen vaikutelman itsestänne annatte…

• Tykkää
@m1es peukutti tätä joten tässä teille molemmille itämaisia lajeja
+itämainen laji, joka kielletty jopa mma:ssa:

Miehillä näyttää ottavan todella koville nuo meidän Leijonamiehet ja yleisestikin lätkäjätkät.
Kateus vie kalatkin vedestä.
Voit aivan vapaasti hoidella vaikka koko joukkueen, 2 minuuttia/pelimies ja sitten suihkuun...
Luulen, että minulla ja lätkämiehillä on kovin erilainen maku kalojen suhteen.

Teippiä naamassa ja mailassa :giggle:
e4a31c1e75550733cc96e230650efdfa--la-kings-hockey-smiley-faces.jpg

• Haha
Reactions: Lispetti
Voit aivan vapaasti hoidella vaikka koko joukkueen, 2 minuuttia/pelimies ja sitten suihkuun...
Luulen, että minulla ja lätkämiehillä on kovin erilainen maku kalojen suhteen.

Teippiä naamassa ja mailassa
Sä oot ihana!😂❤️

• Tykkää
Huomenna miesten kiekkoa!

Suomi-Ruotsi klo 10.40

Tsemppiä meidän Leijonille!💪❤️

Yhteistyössä