Kivittäkää mut:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ostan, että ei varasta...voi jessus...tietysti ne on kaksi pois sulkevaa asiaa. Meillä tulisi kummastakin selkäsauna :p

Eipä sulla olekaan vasta kuin pienet lapset. Voi se alkaa vaikka varastaa vaikka tietää ettei sitäkään saa tehdä tai kaverit ostaa. En halua alkaa kellekään maksamaan ylimääräistä topasta vaan ostan itse. Puhu sitten kun lapsesi murkkuja.
Itse sain ihan selkäsaunan kun jäin kiinni ja karkasin pariin kertaan kotoa ja poltin siltikin.
Ajatuksena että viehätys lähtee kun luvallista
.

Mä oon samaa mieltä, muistan kun ekoja kännejä kuudennella vedettiin ja jäin äidilleni "kiinni" asiasta. No hämpä sitten osti mulle seuraavaa kertaa varten kaljaa ja sanoi et pääasia et kerrot mihin meet, ja kuinka paljon oot juonut, ja kotiin voit aina tulla. noh mä olikin sit porukasta ainoo, joka yleensä oli selvimpäin, kun ei siinä ollutkaan mitään kivaa.. enkä oikein juo nykyäänkää ja systeristä (jolla sama kasvatus) tuli täysin absolutisti.. et ponttia on tuossakin.. mitä vaikeemaksi asia tehdään niin sitä varmemmin siihen sorrutaan ihan vaan uhmapäisyyttään.. ja onhan se turvallisuus kysymyskin..

Kyllä vanhempien vaan kuuluu kieltää, vaikka se tuntuukin ikävältä olla se tylsä aikuinen. Niin se vaan menee: et sinä hänen kaverikseen koskaan pääse, vaikka ostaisit tupakat ja viinat sun muut. Sinä olet äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Kyllä vanhempien vaan kuuluu kieltää, vaikka se tuntuukin ikävältä olla se tylsä aikuinen. Niin se vaan menee: et sinä hänen kaverikseen koskaan pääse, vaikka ostaisit tupakat ja viinat sun muut. Sinä olet äiti.

Höpsis meistä tuli ainakin äitini kanssa kaverit ja osti viinat yms.. enkä edelleenkään juo ja koulutkin tuli käytyä.. kasvatusmetodeja on monenlaisia ja jos tuntee lapsensa tietää mikä niistä tehoaa parhaiten

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:

Höpsis meistä tuli ainkin äitini kanssa kaverit ja osti viinat yms.. enkä edelleenkään juo ja koulutkin tuli käytyä.. kasvatusmetodeja on monenlaisia ja jos tuntee lapsensa tietää mikä niistä tehoaa parhaiten

niissä myynneissä on ikärajat. miksiköhän? :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ostan, että ei varasta...voi jessus...tietysti ne on kaksi pois sulkevaa asiaa. Meillä tulisi kummastakin selkäsauna :p

Eipä sulla olekaan vasta kuin pienet lapset. Voi se alkaa vaikka varastaa vaikka tietää ettei sitäkään saa tehdä tai kaverit ostaa. En halua alkaa kellekään maksamaan ylimääräistä topasta vaan ostan itse. Puhu sitten kun lapsesi murkkuja.
Itse sain ihan selkäsaunan kun jäin kiinni ja karkasin pariin kertaan kotoa ja poltin siltikin.
Ajatuksena että viehätys lähtee kun luvallista
.

Mä oon samaa mieltä, muistan kun ekoja kännejä kuudennella vedettiin ja jäin äidilleni "kiinni" asiasta. No hämpä sitten osti mulle seuraavaa kertaa varten kaljaa ja sanoi et pääasia et kerrot mihin meet, ja kuinka paljon oot juonut, ja kotiin voit aina tulla. noh mä olikin sit porukasta ainoo, joka yleensä oli selvimpäin, kun ei siinä ollutkaan mitään kivaa.. enkä oikein juo nykyäänkää ja systeristä (jolla sama kasvatus) tuli täysin absolutisti.. et ponttia on tuossakin.. mitä vaikeemaksi asia tehdään niin sitä varmemmin siihen sorrutaan ihan vaan uhmapäisyyttään.. ja onhan se turvallisuus kysymyskin..

Mullakin on jo aikuisiakin lapsia ja kukaan ei polta tupakkaa ja samoin olen toiminut.

Alkuperäinen kirjoittaja p:

Höpsis meistä tuli ainkin äitini kanssa kaverit ja osti viinat yms.. enkä edelleenkään juo ja koulutkin tuli käytyä.. kasvatusmetodeja on monenlaisia ja jos tuntee lapsensa tietää mikä niistä tehoaa parhaiten

niissä myynneissä on ikärajat. miksiköhän? :headwall:

Siinä on hyvä kysymys, jos yhteiskunnasta tehdään holhoava poliisi yhteiskunta niin sittenkö ne kaikki ongelmat katoavat.. tuskinpa.. kuten Kiinassa niin silloihan ne lisääntyvät.. ei rajat ja pakot aina auta..

Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton:
Kops, kops, kops, kiviä lentelee.
Laitonta ja edesvastuutonta toimintaa.
Jos itse ostelisin omille lapsilleni ja vielä niiden kavereillekin röökejä tuntuisi minusta että olen enemmän kaveri kuin auktoriteetin omaava äiti.

Mulla on auktoriteettiä mutta tiedän vallan hyvin ettei ole polttamatta vaikka kuinka kieltäisi. En ollut itsekään selkäsaunoista huolimatta ja karkaamisista.
En halua lapsieni karkailevan tuon vuoksi.

kyllä on edesvastuutonta touhua. meillä kun veli alko polttaa, sai sellaisen saarnan kotona, ettei sen jälkeen tupakkaa enää polttanu. tuolla ostamisella osoitat että sallit tupakoinnin ja se on ihan oikeaa toimintaa.

Toivottavasti tämä on provo... Mutta jos ei ole, niin jos ostaisit mun lapselleni tupakit, mä en pelkästään kivittäis sua, vaan ilmiantaisin sut poliisille. Sulla ei taida korvien välissä liikkua yhtään mitään, kun toiminnallasi hyväksyt nuorten tupakoinnin. Jos meidän lapsi teininä jää kiinni tupakista, hän saa siitä kyllä rangaistuksen, eikä tupakka-askin. Ja jos rangaistuksista huolimatta jatkaa touhuaan, niin saa kyllä itse maksaa tupakkinsa. Ja jos on niin tyhmä että varastaa, niin itsepähän kärsii seuraukset.

Jos itse ostelisin omille lapsilleni ja vielä niiden kavereillekin röökejä tuntuisi minusta että olen enemmän kaveri kuin auktoriteetin omaava äiti.

Mulla on auktoriteettiä mutta tiedän vallan hyvin ettei ole polttamatta vaikka kuinka kieltäisi. En ollut itsekään selkäsaunoista huolimatta ja karkaamisista.

Siis karkaa kotoa jos et osta tupakkaa? Joo-o :whistle:

Eikä se, että sinä olet karannut teininä, tarkoita sinunkin lapsesi karkaavan jos kiellät polttamasta. Ei siitä tartte mitään isompaa numeroa tehdä jos ei halua, mutta minä sanoisin lapselleni olevani todella pettynyt hänen käytökseensä. Osoittaisin omalla käytökselläni paheksuvani tekoa, mutta en asiasta sen kummemmin jatkossa saarnaisi. ENKÄ ostaisi tupakkaa!!

No meillä oli tosi tiukka linja tupakan poltossa ja silti poltan vieläkin, eli ei tehonnut se että vanhemmat kielsivät ja sain rangastuksia.
En saanut neljään vuoteen esim rahaa kun aina jäin röökistä kiinni.
Mutta en silti koskaan varastanut mitään saadakseni röökiä.

Murkkuni sanoi polttavansa tupakkaa. Olen puhunut kuinka vaarallista se on ja älä ikinä aloita mutta nyt on aloittanut. Aion ostaa hänelle tupakat ettei ainakaan tarvitse varastaa.

Mikä logiikka! Älä ihmeessä helpota polttamista!! Vaan sun tehtävä on vaikeuttaa polttamista.

Ja tuohon juomien hakemiseen: se vasta pönttö veto onkin vanhemmilta. Hyvässä lykyssä lapsi hankkii jostain vielä lisää juotavaa, sillain mä ja mun kaverini tehtiin nuorena!!!!

Siis karkaa kotoa jos et osta tupakkaa? Joo-o :whistle:

Niin mä tein etten enää saa selkääni ja pariin kertaan. Hävetti teininä saada selkäsaunaa kun menkatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Eikä se, että sinä olet karannut teininä, tarkoita sinunkin lapsesi karkaavan jos kiellät polttamasta. Ei siitä tartte mitään isompaa numeroa tehdä jos ei halua, mutta minä sanoisin lapselleni olevani todella pettynyt hänen käytökseensä. Osoittaisin omalla käytökselläni paheksuvani tekoa, mutta en asiasta sen kummemmin jatkossa saarnaisi. ENKÄ ostaisi tupakkaa!!

Niin minäkin olen sanonut olevani todella pettynyt kun alkoi polttaa, en olisi ikinä uskonut. MUtta kuinka sen estän? En anna rahaa lainkaan? Jos annan rahaa joku isompi ostaa ja joutuu maksamaan välitystä.

Nii, että ap tekee mieluummin rikoksen itse kuin antaa lapsensa tehä? Mitä lapsi siitä oppii?

Mä melkeinpä antaisin lapsen vaan varastaa, oppiipa sitte ku jää kiinni. Jos ei aiemmin tajua.

Joopa joo... Vaikka lapseni joskus tupakoisi niin EN silti ikinä koskaan hänelle niitä ostaisi. Varastakoot jollei muuten saa. Itse hän rangaistuksen siitä saa jos kiinni jää, mutta minä en tupakoita osta.

Yhteistyössä