Klamydia sitten löytyi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piitu85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piitu85

Vieras
Kaikelta putosi pohja. Olen seurustellut 7 vuotta saman ihmisen kanssa joka on ainoa kenen kanssa seksiä olen harrastanut. Outoja vuotoja ilmestyi ja tutkimuksiin. Tänään sain kuulla että minulla on klamydia. Jo pelkästään pelko lapsettomuudesta, mutta kun tiesin ettei tartunta ole tullut minun kautta :(

Pitkän keskustelun jälkeen myönsi, että on pettänyt minua noin 3 vuotta sitten. Väitti että nainen oli ottanut vain suihin. Voiko siitä tarttua?

Nyt pää on aivan sekaisin, enkä tiedä kenelle asiasta voisin jutella. Suuria suunnitelmia meillä oli tulevaisuuden varalle, nyt putosi kaikelta pohja. En usko että voin koskaan enää luottaa..

Mahdanko saada enää lapsia..? Kolme vuotta kuitenkin muhinut ja nyt oli jo todella runsasta veristä vuotoa jonka takia hoitoon hakeuduin. Kesällä alkoi vähäinen rusehtava vuoto, mutta epäilin johtuvan vain pillereistä..

Tämä on täydellinen painajainen. Voiko tälläista antaa edes anteeksi?

Aika näyttää, miten tässä käy. Sait kyllä sellaisen tärskyn, että pohjan paikkaaminen voi käydä ylivoimaiseksi. Muuten, suihin otto tai lähetyssaarnaaja-asento - ihan samasta asiasta on kyse.

Sinänsä uskottomuus ei tunnut kykymaailmassa olevan enää kummoinenkaan juttu monien mielestä, mutta kun siitä tulee tuollaiset seuraukset, se onkin jo vaikeampi käsitellä. Elämäsi onni ei ole yhdestä miehestä kiinni, vaikka pettymys on taatusti juuri nyt suunnaton.

JOllei klamydia ole tehnyt elimistöösi suuria arpeutumia tms., niin ei se lapsilykkyä ole vienyt. Nyt sinut hoidetaan kuntoon ja hyvä gynekologi on sinulle kullan arvoinen.

Asia on niin että jos kerran pettää, kynnys seuraavaan pettämiseen on hiuksenhieno, jos kaikesta huolimatta haluat jatkaa parisuhdettasi täytyy kissa nostaa pöydälle ja käydä läpi pettämiseen johtaneet syyt ym. pääntaputtelulla pettäminen voi jatkua helpostikkin.

Jätä tuollainen mulkero ihan heti. Tuo on totta, että jos kerran pettää niin pettää kyllä toisen jos kolmannenkin kerran. Onko miehesi muka myös ollut tietämätön tartunnasta vai eikö ole vain kertonut siulle? Käsitykseni mukaan miehillä kyllä ylensä tulee oireita ja naisilla voi olla piilevänä. Älä nyt ainakaan lapsia suunnittele moisen petturin kanssa. Äläkä sano, että muuten on kunnon mies. Kun ei ole niin ei ole.

Vaikka klamydia olisi ollut sulla tosiaan tuon kolme vuotta niin se ei välttämättä ole tehnyt tuhojaan. Yleensä siihen vaaditaan kohtuun levinnyt tulehdus ja sitä et olisi voinut olla huomaamatta. Jos asia epäilyttää sinua niin voit varata ajan yksityiselle lääkäriasemalle jossa selvitetään mahdolliset munasarjavauriot.

Alkuperäinen kirjoittaja jätä moinen:
Jätä tuollainen mulkero ihan heti. Tuo on totta, että jos kerran pettää niin pettää kyllä toisen jos kolmannenkin kerran. Onko miehesi muka myös ollut tietämätön tartunnasta vai eikö ole vain kertonut siulle? Käsitykseni mukaan miehillä kyllä ylensä tulee oireita ja naisilla voi olla piilevänä. Älä nyt ainakaan lapsia suunnittele moisen petturin kanssa. Äläkä sano, että muuten on kunnon mies. Kun ei ole niin ei ole.

Kuljetteko te kuin junat, ettäkä koskaan tee virheitä?

Minä olen joskus tehnyt virheitä ja muuttanut tapojani. Siksi uskon, että joku voi pettää vain kerran. Kyseisessä tapauksessa kolme vuotta sitten.

Jotta alkuperäinen kirjoittaja pystyy jatkamaan elämäänsä, hänen on joka tapauksessa annettava miehelleen anteeksi, vaikka ei hyväksykään tapahtunutta.

Kyllä se vaan niin on, että vaikka anteeksi antaisi niin ei sitä pettämistä koskaan unohda ja epäilykset kulkee mukana aina kun toinen menee jonnekin yksin. Varmasti kaikki tekee virheitä mutta kaikki eivät petä jos suhde on kunnossa. Sen tiedän, että jää kaihertamaan ja asiaan palataa monia kertoja vaikka periaatteessa asia olisikin sovittu.

Itseän ei ole petetty(tietääkseni..) enkä itse ole pettänyt, mutta luulisin että pettäminen voi jäädä yhteenkin kertaan. Jos pettäjä todella ottaa opikseen ja jotenkin "tajuaa" mitä tuli tehtyä ja miten kamalia seurauksia pettämisellä on, ettei enää samaan sorru.

Anteeksihan voi antaa, mutta ei varmastikaan unohtaa. Ja varsinkin kun pettämisellä oli noin hirveitä seurauksia. Kannattaa varmaan hakeutua jollekin ammattilaiselle tutkimuksiin, että onko tullut pysyviä vahinkoja. Käsittääkseni klamydia voi aiheuttaa arpeumia munanjohtimiin, jolloin munasolu ei pääse munasarjoista kohtuun ja hedelmöittyminen estyy. Mutta silloinkin voi tulla raskaaksi keinohedelmöityksellä. En ole täysin varma onko termi oikea, mutta siis kuitenkin käytetään omia munasoluja ja oman miehen siittiöitä ja hedelmöitetty munasolu laitetaan kohtuun.. Meni jo aiheen vierestä, mutta siis vaikka klamydia olisikin ehtinyt tehdä tuhojaan niin lapsen saaminen on silti mahdollista.

Päivän itkettyäni alkaa ajatukset selkiintyä.. Kyllähän 7 vuoden yhdessäolokin painaa vaakakupissa.. Ainakin haluaisi uskoa että kaikki muuttuu vielä hyväksi.

Kai ihminen voi oppia virheistään, mutta helpolla en kyllä päästä. Lähden viikonlopuksi pois kotoa ja mietin vielä.. Sen verran kyllä tiedän, että itse en pettämään pysyisi vaikka se on mielesä saattanut käydäkin vaikeina aikoina. Se tässä nyt mietityttääkin, että tuleeko tästä asia joka nostetaan joka riidassa esiin, vaikka nyt sen saisimmekin sovittua.. Ja pystyykö sitä koskaan luottamaan toiseen enää..

Miten voit uskoa että tämä pettäminen tapahtui kerran ja eikun uihinotto ihan hetsillään, halojaa? Höö, harva nainen ottaa tuosta vaan suihin ellei sitten ole maksullinen. Mitä oikein kuvittelet pienessä vain yhden miehen naisen aivoissasi? Että on olemassa naisia jotka nauttivat suihin otosta ylikaiken ilman omaa orkkua? Ehei kyllä nainen otta rahan tai sen orkun tai rakkauden eli todennäköisesti tätä kaikkea on seurannut kujeilua, silmäniskuja, halailuja ym. varsin suloista hetkeä sinun selkäsi takana. Anteeksi voit antaa, mutta miksi jatkaa näin? Haluatko todella jatkaa eläämäsi yhden miehen naisena, miehen jolla on muitakin naisia silloin tällöin muutaman vuoden välein. Jos mies kosii sinua ja haluaa perheen juuri ja nyt tässä, niin voit harkita haluaatko näin. Mutta noin kokemattomana et mielestäni voi toipua tästä vääryydestä ja olla hyvällä itsetunnolla varustettu nainen. Markkina-arvosi on tällähetkellä saoisinko huipussaan, hyödynnä se on neuvoni.

Alkuperäinen kirjoittaja Hetken se vain kirpaisee:
Miten voit uskoa että tämä pettäminen tapahtui kerran ja eikun uihinotto ihan hetsillään, halojaa? Höö, harva nainen ottaa tuosta vaan suihin ellei sitten ole maksullinen. Mitä oikein kuvittelet pienessä vain yhden miehen naisen aivoissasi? Että on olemassa naisia jotka nauttivat suihin otosta ylikaiken ilman omaa orkkua? Ehei kyllä nainen otta rahan tai sen orkun tai rakkauden eli todennäköisesti tätä kaikkea on seurannut kujeilua, silmäniskuja, halailuja ym. varsin suloista hetkeä sinun selkäsi takana. Anteeksi voit antaa, mutta miksi jatkaa näin? Haluatko todella jatkaa eläämäsi yhden miehen naisena, miehen jolla on muitakin naisia silloin tällöin muutaman vuoden välein. Jos mies kosii sinua ja haluaa perheen juuri ja nyt tässä, niin voit harkita haluaatko näin. Mutta noin kokemattomana et mielestäni voi toipua tästä vääryydestä ja olla hyvällä itsetunnolla varustettu nainen. Markkina-arvosi on tällähetkellä saoisinko huipussaan, hyödynnä se on neuvoni.

Älä nyt ihmeessä kuuntele näitä idioottimaisia neuvoja. Sinä itse päätät, mitä teet. En usko ruusuisiin kuvitelmiin ikuisesta rakkaudesta ja uskollisuudesta. Itselläni on kokemusta pettämisestä ja petetyksi tulemisesta. Kaikesta huolimatta yli 30 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen rakastamme toisiamme. Pettäminen satutti molempia, mutta siitä pääsee yli, usko pois.
ÄLÄ EROA!

Älä nyt ihmeessä kuuntele näitä idioottimaisia neuvoja. Sinä itse päätät, mitä teet. En usko ruusuisiin kuvitelmiin ikuisesta rakkaudesta ja uskollisuudesta. Itselläni on kokemusta pettämisestä ja petetyksi tulemisesta. Kaikesta huolimatta yli 30 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen rakastamme toisiamme. Pettäminen satutti molempia, mutta siitä pääsee yli, usko pois.
ÄLÄ EROA![/quote]

Sinun neuvosihan se vasta fiksu onkin :) 30 vuotta suuressa rakkaudessa ja klamydia vielä kaupan päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut keskustelua:
Ei ole ollut klamydiaa eikä muitakaan sukupuolitauteja. Taivastele ihan rauhassa.

Taivastelinkin sitä, että todistelet oman kohtalosi toistuvan ap:llekin kuin manulle illallisen. Hänen tarinansa voi mennä aivan toisinkin. Vielä ehkä viisi vuotta, ehkäpä naimisiinkin lapsi tai pari ja tömps pettämistä ja ero. Ja kuten sinunkin juttusi tämäkin on vain ennustus siitä, mitä voi tapahtua. Itse asiassa hyvin tavallinen tarina. Ja entä jos olisit itse tehnyt toisin, kieriskelistkö nyt tuhkassa ja tervassa vai olisitko joka tapauksessa rakentanut perheesi sa yhtä rakastuneesti kuin nytkin, vain kumppani olisi ollut toinen?

Alkuperäinen kirjoittaja Voi taivas..:
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut keskustelua:
Ei ole ollut klamydiaa eikä muitakaan sukupuolitauteja. Taivastele ihan rauhassa.

Taivastelinkin sitä, että todistelet oman kohtalosi toistuvan ap:llekin kuin manulle illallisen. Hänen tarinansa voi mennä aivan toisinkin. Vielä ehkä viisi vuotta, ehkäpä naimisiinkin lapsi tai pari ja tömps pettämistä ja ero. Ja kuten sinunkin juttusi tämäkin on vain ennustus siitä, mitä voi tapahtua. Itse asiassa hyvin tavallinen tarina. Ja entä jos olisit itse tehnyt toisin, kieriskelistkö nyt tuhkassa ja tervassa vai olisitko joka tapauksessa rakentanut perheesi sa yhtä rakastuneesti kuin nytkin, vain kumppani olisi ollut toinen?

Kukaan ei tiedä tulevasta. Siinä mielessä komppaan 30 v yhdessä ollutta, että sama tilanne minulla. Pettäminen tapahtui joskus aikoja, aikoja sitten. Minun ensimmäinen ajatukseni oli, että kyllä tästä selvitään ja yli päästään, koska suhde oli kaikin puolin hyvä. Paljon puhuttiin, itkettiin ja anteeksi annettiin. Nyt on meilläkin takana yli 30 v onnellista suhdetta. Parempaa miestä en voisi itselleni kuvitella. En osaa kuvitella parempaa elämää, mitä nyt elän ja olen elänyt jo vuosikymmeniä. Minulla ei yksinkertaisesti ole mitään valittamista. Siinä ei silloin yksi pettäminen vaakakupissa paljon paina.

Ap:lle. Klamydia tarttuu suuseksissä, joskin vaikea ymmärtää kun tautihan ei ole suussa vaan alapäässä. Lapsettomuuteen johtaa, koska arpeuttaa ja tukkii munatorvet. Koeputkihedelmöityksistä melkoinen osa tehdään tällaisille tapauksille. Keskity nyt itsesi parantamiseen, eiköhän ratkasu suhteestasi sinulle selkiydy pikkuhiljaa, turha päättää tässä ja nyt että älä eroa tai eroa. Itse haluaisin yksin miettiä mitä tehdä enkä missään nimessä pettäjän kanssa asiaa ensimmäiseksi itkeä, mutta jokainen taplaa tyylillään. Koen, että pettäjänkin on pystyttävä miettimään ihan yksikseen mitä tuli tehtyä. Jos voit kertoa äidillesi tai siskollesi tai muulle huom. luotettavalle henkilölle hyvä, jos häpeät kertoa kenellekään tiedät jo tästä että tämä suhde ei ole sinua varten.

Alkuperäinen kirjoittaja taivas varjele:
Mikä sinua vaivaa?

Aito auttamisen halu, lässyttely lohduttaa hetken ja jos tällä tavoin tuloksena on vuosien saatossa nalkuttava akka niin vaihtoehtoja on muitakin nyt valita. Ja juu, ei klamydia eikä muukaan sukupuolitauti ole muuten minuakaan koskaan vaivannut vaikka seurusteluja on ollut moneenkin lähtöön :) Lopetan tähän tämän keskustelun osaltani, koska olen kaiken tarpeellisen sanonutkin niin näkemyksestä mitä tehdä kuin taudistakin ja tuonut nähtävästi myös toisenlaista näkökulmaa keskusteluun viitaten kysymykseesi.

Kyllä vaan minusta ap aika naiivilta tuntuu. Ai mieskö vain yhden kerran pettänyt ja sekin suuseksiä, hoh hoo.

Mies ei olisi ikinä pettämisestään kertonut, ellet olisi tautia saanut. Kolme vuotta on ollut kuin ei mitään ja nyt sitten myönsi kun ei muuta voinut.

En LAINKAAN usko, että miehellä on yksi ja ainoa pettäminen takanaan kun noin pokkana voi olla. Hän ei kyllä vielä ihan paatunein pelimies ole kun ei kumia käytä mutta tästä eteenpäin varmaan käyttää.

Mites miehesi klamydia, kävikö hän nyt sitten testeissä kun sinulla todettiin?
Todella ala-arvoista lässyttää jostain suuseksistä tällaisessa tilanteessa, eli hän on pettänyt ja pannut toista. Se on selvää.
Suututtaa eniten vastuuntunnottomuus näissä asioissa. Pahimillaan tässä vastuuntunnottomuudesta altistetaan tietämätön tyttöystävä tartunnalle, ja pahimmillaan se tartunta sieltä sitten tulee. Että olisi nyt sitten jumalauta edes kortsua käyttänyt, vähintä mitä voi tehdä. tai sitten jos mokaa ja panee vierasta paljaalla, niin pitäisi olla munaa kertoa se tyttöystävälle, ja molemmat testeihin.Munaa on kyllä pettää mutta munaa ei ole kunnioittaa toisen terveyttä edes sen vertaa.
En lähde neuvomaan muita, erotako vaiko eikö erota ja pettääkö ja jos niin kuinka paljon.
Tulen vihaiseksi näistä tapauksista luettuani. Nimimerkillä klamydia poikaystävältä...(myöhemmässä elämässä sain todeta erittäin surullisella tavalla että munatorveni oli tosiaan vaurioitunut) kallis hinta.

Jos jotakin vielä kiinnostaa, niin mies hoidettiin myös. nyt ensi viikolla menemme kontrolleihin, ettei tauti vaan jää jylläämään taas oireettomana.

Yritämme vielä yhdessä.. Saa nyt nähdä tuleeko tästä mitään. Kyllä minun mieltäni painaa asia päivittäin. Ei viitsisi vaan heittää koko aikaa hukkaan mikä yhdessä on oltu.

Teidän muiden on hyvä neuvoa kun ette samassa tilanteessa ole ollut..

Yhteistyössä