sieltä löytyi klamydia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on otettu viimeisimmissä kahdessa raskaudessa rutiinilla klamydia samalla kuin kuppa ja hiv ja hepatiitti. Asumme pks.

Piilevä klamydia näkyy kuten aktiivinenkin eikä testissä ole epäselvää.

Jos sinulla on otettu se testi odotusaikana, olet ollut silloin puhdas ja saanut sen jälkeen tartunnan. Kannattais soittaa sinne neuvolaan ja kysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Hei meilläpäin eivät klamydiatestit kuulu raskaudenaikaiseen seurantaan.
(selvyydeksi)

eikö kuulu? täällä turussa kyllä tehään. mullekki tehtiin viimevuonna ku olin raskaana.

jännä miten käytännöt vaihtelee täällä varsinais-suomen alueella ihan kunnittain...

Ei kyllä multakaan klamydiaa testattu ikinä raskauden alussa. Hepatiitti, kuppa ja HIV kylläkin..Ja Turussa siis mäki asun..

Alkuperäinen kirjoittaja luppa:
Minulla on otettu viimeisimmissä kahdessa raskaudessa rutiinilla klamydia samalla kuin kuppa ja hiv ja hepatiitti. Asumme pks.

Piilevä klamydia näkyy kuten aktiivinenkin eikä testissä ole epäselvää.

Jos sinulla on otettu se testi odotusaikana, olet ollut silloin puhdas ja saanut sen jälkeen tartunnan. Kannattais soittaa sinne neuvolaan ja kysyä.

minulla oli otettu viimeksi näyte vuonna 2004 ja silloin oli negatiivinen.
soitin tästä asiasta sukupuolipolikliinikaalle ja kyselin tartunnoista.
siellä sanoivat että jos mies on negatiivinen niin silloin minulle on tullut väärä positiivinen. näitä ikävä kyllä sattuu ja onneksi sattuu =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Lapsia ei varmaan ole tuossa välissä syntynyt, koska silloinhan se aikaisempi tartunta olis jo tullut ilmi...
Mutta joo, voi olla tosi pitkään oireeton.
Jos on ollut sullakin 5 vuotta, niin toivotaan, ettei ole tullut peruuttamattomia vaurioita esim. munajohtimiin.

meillä on yhteinen lapsi mikä on kahden vanha.
miten se siinä sitten ilmi tulee???

Eikös se testata neuvolassa?

Yhteistyössä