Klamydia sitten löytyi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piitu85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä uskon, että on aidosti pahoillaan. Silloin kun tapahtui niin meillä meni todella huonosti, olimme silloin eroamassa. Ei se auta puolustukseksi, mutta ehkä minua se tieto hiukan auttaa. Muistan kyllä sen ajan silloin..

Sydän sanoo toista, järki toista.. Monta viikkoa asian selviämisestä jo, mutta asiaa mietin edelleen joka päivä. Ei kai tämä tästä ikinä samanlaiseksi enää palaa kun oli.. Kuitenkin niin pitkä historia jo takana ja muuta. Pettämisestä varmasti olisin yli päässytkin mutta tämä tauti mua vaivaa.. Jos vaan lapsia pystyisi joskus vielä saamaan..

on ikävää jos joutuu laittamaan seitsemän vuotta hukkaan kuten kerrot mutta vielä ikävämpää jos se muuttuukin numeroksi 14 tai 21. Tämän vuoksi sinun tulee olla ehdottoman varma että m,iehesi sai tartunnan silloin joskus eikä hetki sitten. Ja lapsettomuudesta sen verran että se koskee myös miehiä. Eli kerrohan terveiset siipallesi, ei hän pääse yhtään vähemmällä.

Jatkan vielä. Totta kai teillä meni huonosti! Miehesihän oli ihastunut toiseen naiseen tuolloin tai halusi vapautta monien kanssa. Ei homma niin mennyt että sinä olit kenkku vaan hän sekaisin toisesta/toisista. Kerroithan jo ettet ole koskaan ollut muiden kanssa. Teillä meni huonosti ei siksi että vika olisi ollut sinussa vaan siksi siksi ettet saanut sitä huomiota mitä parisuhteessa normisti tulee saada. Tämän huomion kun sai joku toinen tai jotkut toiset.

Minusta tärkeintä hommassa on se, että mies ei itse kertonut asiaa sinulle ennen kuin sinulla todettiin tauti. Muuten et tietäisi pettämisestä vieläkään.

Sinä teit Piitu ihan oikean ratkaisun. Nämä, jotka tässä moralisoivat, luulevat elämän olevan niin yksinkertaista. Kaikilla tulee vastoinkäymisiä ja niistä vaan selvitään ja parhaiten yhdessä se tutun turvallisen ihmisen kanssa. Uskallan epäillä, että jokaisella niin miehellä kuin naisella, tulee elämän aikana houkutus jopa pettämiseen. Me tapaamme elämän aikana niin paljon ihmisiä, ettei voi olla yksi ainoa oikea. Kaikkea hyvää elämääsi!

Alkuperäinen kirjoittaja arggh:
Sinä teit Piitu ihan oikean ratkaisun. Nämä, jotka tässä moralisoivat, luulevat elämän olevan niin yksinkertaista. Kaikilla tulee vastoinkäymisiä ja niistä vaan selvitään ja parhaiten yhdessä se tutun turvallisen ihmisen kanssa. Uskallan epäillä, että jokaisella niin miehellä kuin naisella, tulee elämän aikana houkutus jopa pettämiseen. Me tapaamme elämän aikana niin paljon ihmisiä, ettei voi olla yksi ainoa oikea. Kaikkea hyvää elämääsi!

Väitätkö, että ap:n puolisio olisi "tuttu ja turvallinen"? Kun on kerran pettänyt, tekee sen todennäköisesti uudelleen ja toiseksi, uskon että ap:tä tulee ikuisesti vaivaamaan miehen uskottomuus, eikä koskaan voi luottaa häneen täydellisesti. Jos sinulla on sellainen moraali, että tekee mieli pettää puolisoa, niin älä yleistä sitä muihin. Kaikki ei petä, eikä edes sitä tee mieli. Suomesta löytyy monia kymmeniä vuosia kestäneitä liittoja, joissa kumpikaan ei ole koskaan edes suunnitellut toisen pettämistä. Ja samalaisia ihmisiä löytyy myös nuoremmista. Minä en ole koskaan pettänyt enkä petä puolisoani ja siitä olen 100%:sen varma. Me olemme kaikki yksilöitä, eikä pettämisessäkään pidä tasapäistää ihmisiä. Yksi pettää ja toinen ei, se pitäisi tyhmimmänkin ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tasapäistäminen ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja arggh:

Väitätkö, että ap:n puolisio olisi "tuttu ja turvallinen"? Kun on kerran pettänyt, tekee sen todennäköisesti uudelleen ja toiseksi, uskon että ap:tä tulee ikuisesti vaivaamaan miehen uskottomuus, eikä koskaan voi luottaa häneen täydellisesti. Jos sinulla on sellainen moraali, että tekee mieli pettää puolisoa, niin älä yleistä sitä muihin. Kaikki ei petä, eikä edes sitä tee mieli. Suomesta löytyy monia kymmeniä vuosia kestäneitä liittoja, joissa kumpikaan ei ole koskaan edes suunnitellut toisen pettämistä. Ja samalaisia ihmisiä löytyy myös nuoremmista. Minä en ole koskaan pettänyt enkä petä puolisoani ja siitä olen 100%:sen varma. Me olemme kaikki yksilöitä, eikä pettämisessäkään pidä tasapäistää ihmisiä. Yksi pettää ja toinen ei, se pitäisi tyhmimmänkin ymmärtää.

Nyt mua alkaa jo naurattaa tämä keskustelu. Miten voit olla noin sinisilmäinen ja typerä ja vielä jaella neuvojasi. Nuku edelleen ruususen unta pikku lintukodossasi, kun ukkosi huseeraa muualla.

Arggh: Kiitos sinullekin viisaista sanoista. En ole koskaan elämää pitänyt ruusuilla tanssimisena, kaikkea olen joutunut jo kokemaan. Tiedän kuitenkin, että jos joku minun sanoin kirjoittaisi, kommentoisin asiaa varmaan samalla tavalla kuin monet täällä. Siis ennen tätä omaa kriisiä..

Täällä ihmiset eivät kuitenkaan tiedä koko totuutta tässäkään asiassa. Silloin on loppujen lopuksi kovin vaikea ketään neuvoa. Sen olen nyt oppinut, etten ikinä enää keneenkään 100% luota, enkä enää tiedä onko se edes kovin huono asia. Ihmisiä me vain ollaan..

Ja yleistäminen, että jos kerran pettää, pettää toistekin, ei toivottavasti ole totta. Uskon ja toivon, että me olemme jotain tästä oppineet. Ei toista saa pitää itsestäänselvyytenä, niin kuin me olemme tainneet.

Tuota..tuota... Kaikkia kirjoituksia en ehtinyt lukea, mutta silmään pisti erityisesti tämä 3:n vuoden ajanjakso. Huh huh, nyt taitaa miehesi kyllä kertoa puolitotuuksia, jos sanoo että on pettänyt kerran 3 vuotta sitten. Ja koko tämän 3 vuoden ajan teillä molemmilla on ollut oireeton klamydia?!?!? Ei vaikuta uskottavalta. Onhan tuo nyt sentään aikamoinen bakteeri, joka varsinkin miehellä aiheuttaa runsaastikin oireita. Ja jos hänen oireinen klamydiansa on hoidettu 3 vuotta sitten, sinä olisit hoitamattomana tod.näk. tartuttanut miehesi uudestaan ja uudestaan.

Veikkaisin siis tulehduksen olevan peräisin jostain ihan lähihistoriasta. Etkö itse ihmettele tätä "3-vuotta sitten" juttua? Hän varmasti luulee että synti on pienempi kun se on tehty vuosia sitten. Klamydian esille tulo ei kuitenkaan puolla mitään monen vuoden takaista juttua... Kannattaisi keskustella uudestaan mitäköhän miehesi on touhunut viimeisten kuukausien aikana.

Voi hyvät siskot sentään, älkää alistuko tällaisten ukkojen kynnysmatoiksi!! Vähintään nää pettäjät voisi edes suojautua seksitaudeilta, se on sentään melko helppoa tänä päivänä ja lisäksi: suuseksistä ei saa klamydiaa alapäähän - se on fakta! Maailmassa on kyllä ihan kunnollisiakin puolisoehdokkaita....

Sinä olet varsinainen torvi, kun haluat pilata toisten joulun näillä typerillä mielipiteilläsi. Piitulla lienee muutenkin jo murhetta ja mietittävää ilman sinun asiantuntevaa (ja paskat) kommenttiasi. Seuraa Piitu sydämesi ääntä ja jätä nämä ilkeämieliset jutut omaan arvoonsa.

Jos kaksi ihmistä on yhdessä ja menee hyvin, ei ole silloin tarvetta pettää toista. Pettäminen - paha, sen myötä tauti - huhhuh. Mitä ihmeen puolusteltavaa vielä löytyy pettäjästä? Uskon ettei ole helppoa lopettaa suhdetta mutta pettäminen on anteeksiantamatonta, that's it!
Jos kuka tahansa täällä kantaa ottanut elää vielä suhteessa petettynä niin se on voivoi teille, oikeesti tosi harmi. Mihin haaskaatte elämäänne? Silmät auki! MIksi todellakaan suostua kenenkään kynnysmatoksi?

Kuule, tämä elämä on liian lyhyt järkeilemiseen. Voi tulla paljon pahempia asioita, kun pettäminen esim.sairaus. Tämä on naurettavaa teinien lässytystä koko keskustelu. Katselkaa nyt ensin vähän maailmaa, niin mielipiteet ihmeesti muuttuvat ja ymmärrys kasvaa.

Jaa. Itsen olen nyt yli 60 ja elänyt nuoruuteni vapaan rakkauden aikoina. Silloin ei ollut paljon väliä' kenen kanssa nai Kaverin miehen tai tai miehen kaverin tai yhden yön hoidon. Kaikilla minun kaverillani oli siihen aikaan avioliiton ulkopuolisia suhteita eikä niiitä kukaan pitänyt minään. Joskus kauhisteltiin jos joku oli uskollinen. Rakastajia nyk,. salarakkaita oli ihan julkisesti esillä. Nykyjään kai on tuo moraaali tiukempaa. Vaikka kyllä mun tuttujani on vielä' 40 vuoden kestävissä avioliitossa ihan tyytyväisiä vaikka näitä sivusuhteita on ollut kuinka paljon.Näin ainakin Helsingissä . Tuppukylistä en tiedä. Iselläni on ollut avioiliittoni ja seurustelujeni aikana useita suhteita. Nykyisen avomiehen kanssa vain yksi kymmenessä vuodessa ,mutta se jotuu jo iästäni .

Klamydia ei tartu suihinotossa. Tai voi kai se tarttua, mut todennäköisesti välillisesti. Eli pitää hinkata kummassakin päässä. En mä ainakaan oo koskaan kuullut suuklamydiasta... Korjata saa, jos olen väärässä.

En tuppukylässä täällä susirajalla, enkä siellä Helsingissäkään... jos sitä nyt sitten voi pitää jonakuna parempana paikkana kuin kehän ulkopuolisia alueita.. jotka minusta muuten ovat ihmisen olemiselle ja asumisella paljon parempia paikkoja. Koettu on molemmat.

Vaan tuohon sivistykseen en tutustunutkaan, mistä puhut -- jotta kävästään siellä piäkaapunnissa vieraissa vielä naimisissa olessakin ihan yleisesti. Josko sinne kuitenkin mahtuisi näitä tuppukylän normejakin, meidän tuppukyyläläisten mukana tulleita? Että ollaan uskollisia eikä kanneta kotiin tauteja.

Niipä'. Voi aikoja voi tapoja. Joskus tuli miehiltä tuliaisina satiasia ja pari kertaa on ollut tippuri.Kävin juuri katsomassa musikaalia "Mamma mia" siinä minun ikäiseni päähenkilö arvuutteli lapsensa isää kun oli ollut 3 miestä samana iltana. Ettei muuallakkaan tavatonta tämä vapaa seksi

Älä nyt ihmeessä kuuntele näitä idioottimaisia neuvoja. Sinä itse päätät, mitä teet. En usko ruusuisiin kuvitelmiin ikuisesta rakkaudesta ja uskollisuudesta. Itselläni on kokemusta pettämisestä ja petetyksi tulemisesta. Kaikesta huolimatta yli 30 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen rakastamme toisiamme. Pettäminen satutti molempia, mutta siitä pääsee yli, usko pois.
ÄLÄ EROA!

Sinun neuvosihan se vasta fiksu onkin :) 30 vuotta suuressa rakkaudessa ja klamydia vielä kaupan päälle.[/QUOTE]

Meillä sama tarina, mutta niin päin että minä nainen petin. Mies piti minua jotenkin itsestään selvyytenä, antoi tyhjiä lupauksia jne. No sitten tapahtui niin että tuli tilaisuus ja tilaisuus teki varkaan, kävin nussimassa vierasta miestä ja sain klamydian. Itsellä oireet alkoivat viikko yhdynnästä joten en ehtinyt tartuttaa sitä mieheeni. Asiasta oli kuitenkin pakko kertoa, miten muuten olisin yhtäkkiä selittänyt kortsunkäyttöpakon?! Itse koin tästä aivan kamottavaa morkkista monta vuotta, kaihertaa mieltä vielä naimisiin menon ja kahden lapsen jälkeenkin. Mies tajusi että voi menettää minut, että en aio ikuisesti niellä kaikkea paskaa hänen suunnaltaan ja itse tajusin rakastavani miestäni todella paljon. Yhdessä olemme ollet 12 vuotta, 9 vuotta pettämisen jälkeen. Eikä meillä ole mitään aikomustakaan erota! Tosin mieskin on todella oppinut käyttäytymään ja arvostamaan minua, vaikka en sitä tempullani olisi varmasti ansainnut.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä