Klassista naiskauneutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m1es
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä. Juhana Vartiainen vaan levittelee käsiään ja menee muiden selän taakse piiloon. Eikä ketään kiinnosta ottaa vastuuta. Kilpailutusta ei ilmeisesti osattu tehdä oikein vai ontuuko koulutus? Satun kuulemaan asiasta melko läheltä. Eräs työntekijä ei ollut saanut yllättäen heinäkuussa ollenkaan palkkaa eikä kuuluvia lomarahoja. Mahtaa lämmittää Vartiaisen kommentit.. kuukausia voi viedä asioiden korjaaminen ja normalisoituminen. Eikä mitään takeita saako elokuussakaan palkkaa.
Kyllä hyvä veli (tai sisko) aina kikat keksii...
Uutta palkanmaksujärjestelmää ei kilpailutettu, vaikka julkisten hankintojen kohdalla sitä laissa vaaditaan. Sarastian tapauksessa kaupunki liittyi kuntaomisteisen Sarastian osakkaaksi. Siirtymä onnistui sidosyksikköhankintana, jolloin kilpailutusta ei vaadita.

Uutta palkanmaksujärjestelmää ei kilpailutettu, vaikka julkisten hankintojen kohdalla sitä laissa vaaditaan. Sarastian tapauksessa kaupunki liittyi kuntaomisteisen Sarastian osakkaaksi. Siirtymä onnistui sidosyksikköhankintana, jolloin kilpailutusta ei vaadita.

Niinpä.
tulee tässä korruptiokin mieleen ja että taitaa olla kavereita samoissa yhteisissä kauppakytköksissä tai sukulaisia. Missä se tutkiva journalisti Liski on kun häntä tarvittaisiin? No voidaan luottaa siihen, että vähintään MOT ohjelma voisi tehdä jutun. Iso epämääräinen sotku. Vartiainenhan ei muutenkaan pidä avoimesta politiikasta vaan häslää mieluiten ensin selän takana sopien asioita.

osaako joku jo suoraan sanoa onko kytköksiä Sarastian hallituksen jäsenten ja Vartiaiseen, Sarvilinnaan tai Grosiin?
Siinä sinulle salapoliisitehtävä.

Sarastia-konsernin hallituksen kokoonpano:
  • Kai-Petteri Purhonen, hallituksen puheenjohtaja, hallitusammattilainen
  • Jussi Oksa, hallituksen varapuheenjohtaja, talousjohtaja (Hämeenlinna)
  • Aki Antman, hallitusammattilainen (CEO, Sulava Oy)
  • Anna-Kristiina Korhonen, vt. kaupunginjohtaja (Salo)
  • Ulla-Kirsikka Vainio, kaupunginjohtaja (Rovaniemi)
  • Jouni Lampinen, rahoitusjohtaja (Pori)
  • Valtteri Mikkola, talousjohtaja (Turku)

Takaisin ketjun aiheeseen. Jeanne Crain, 40-luvun amerikkalaiselokuvien tähti.

b23155164e80a804c57545ee1effdece.jpg

Todella käsittämätöntä ryssimistä Stadilta.
Olen seurannut asiaa vain vilkaisemalla otsikot.
Juttujani kyttäävälle ”seko annalainen” tyypille tiedoksi, että muinaisuudessa olin Helsingin kaupungilla palkanmaksajana. Rahat tulivat aina säntillisesti tileille.
Liekö silloin ollut monimutkaisempaa palkanlaskutapaa, ja nettiä ei oltu vielä keksitty.
Olisi kiva kirjoitella tällä palstalla, mutta ilkeily ärsyttää liikaa.
Vajaan kahden vuoden kokemuksella palstasta totean, että tämän saisi lopettaa samalla tavalla kuin Annan keskustelut. Niistä jutuista tosin jäi vain hyvä mieli.

Olen seurannut asiaa vain vilkaisemalla otsikot.
Juttujani kyttäävälle ”seko annalainen” tyypille tiedoksi, että muinaisuudessa olin Helsingin kaupungilla palkanmaksajana. Rahat tulivat aina säntillisesti tileille.
Liekö silloin ollut monimutkaisempaa palkanlaskutapaa, ja nettiä ei oltu vielä keksitty.
Olisi kiva kirjoitella tällä palstalla, mutta ilkeily ärsyttää liikaa.
Vajaan kahden vuoden kokemuksella palstasta totean, että tämän saisi lopettaa samalla tavalla kuin Annan keskustelut. Niistä jutuista tosin jäi vain hyvä mieli.
Missäs se sun tyyneysrukous taas onkaan? Löytyykö itseltäsi sitä tyyneyttä, siitä kun muille saarnaat? :)

Olit poistattanut kaiken lisäksi toisesta ketjusta mun viestin jossa muistutin että SUN on hyvä olla tyyni myös, persujen keskellä. Et kestänyt edes sellaista viestiä?

Kato ku jos muille saarnaa, nii ainaki Roomalaiskirjeessä sanotaan että silloin itsensäkin pitää olla siltä osin jees, eli varoitetaan "älkää tehkö niinku mä teen, vaan kuinka mä sanon"-tyylistä?

Nöyryyttä, nöyryyttä....

Ja sä kirjoitat sekavasti ja asiaankuulumattomista asioista, eli älä ihmettele jos sua sanotaan sekoksi. Et tosin ole ainut sekavasti kirjoittava täällä.

Jos sä olet kouluja käynyt, niin ole sitten, mutta valitettavasti se ei näy sun tekstiesi sisällössä ja rakenteessa mitenkään.

Viimeksi muokattu:
Olivat (ainakin rooleissa) vähän eri tyyppisiä. Grace Kelly oli sitä, mitä @Echo olisi aina halunnut olla - nätti, kiltti ja rikkaiden miesten mieleen.
Väitätkö etten ole ollut?? Hah.
Mä olisin kelvannu kelle vaan. :D

Ei, en mä Grace Kellyyn yllä, oisin ollu sen rumempi maalaisserkku.

Mutta muistan joskus 32-35-vuotiaana sen hetken, kun totesin "hyvänen aika, mä saisin panosuhteeseen/pitempään suhteeseen melkein jokaisen".
Vaikka todellisuudessa ei varmaan 80 % miehistä oikeesti ois toteuttanu mun kans mitään, olivat luotettavia tapauksia ja hyvä niin, koska osa oli perheellisiä miehiä ja tuttujamme.

Mutta kun olin nätti ja iloinen ja puhelias, niin moni mies kuvitteli liikoja, jotain mitä en ollu heille viestiny. Tiedän aiheuttaneeni avioriitoja.

Mutta sitten analysoin itseäni, ja tajusin että mulla oli joku pakonomainen tarve (uskovanakin) vampata joka äijä jonka näen. Ja tein sen hienovaraisesti ja ovelasti, ilman että kukaan muu ympärillä älyää mitään. Muut sai vaikutelman iloisesta, kunnollisesta perheenäidistä, ja se on ovelin vamppaamisen muoto, sekoitus kunnollista, reipasta ja vosua.
Oli vaikka bussikuski, niin se piti saada tykkäämään musta.

Ja se huomiontarve juonsi juurensa isän kaipuusta, kun iskä oli aina kiireinen.
Samaa tunnistan esim."isättömässä" Marilynissä, vaikka sillä sen äijäkertoimen vois laskea potenssiin tuhat, meikäläiseen verrattuna.

Sit kun tuon tajusin, lopetin vamppaamisen. Oli outoa. Aloin puhua tylsästi tarkoituksella.

Viimeksi muokattu:
  • Vau!
Reactions: m1es
Ei, en mä Grace Kellyyn yllä, oisin ollu sen rumempi maalaisserkku.

Mutta muistan joskus 32-35-vuotiaana sen hetken, kun totesin "hyvänen aika, mä saisin panosuhteeseen/pitempään suhteeseen melkein jokaisen".
Vaikka todellisuudessa ei varmaan 80 % miehistä oikeesti ois toteuttanu mun kans mitään, olivat luotettavia tapauksia ja hyvä niin, koska osa oli perheellisiä miehiä ja tuttujamme.

Mutta kun olin nätti ja iloinen ja puhelias, niin moni mies kuvitteli liikoja, jotain mitä en ollu heille viestiny. Tiedän aiheuttaneeni avioriitoja.

Mutta sitten analysoin itseäni, ja tajusin että mulla oli joku pakonomainen tarve (uskovanakin) vampata joka äijä jonka näen. Ja tein sen hienovaraisesti ja ovelasti, ilman että kukaan muu ympärillä älyää mitään. Muut sai vaikutelman iloisesta, kunnollisesta perheenäidistä, ja se on ovelin vamppaamisen muoto, sekoitus kunnollista, reipasta ja vosua.
Oli vaikka bussikuski, niin se piti saada tykkäämään musta.

Ja se huomiontarve juonsi juurensa isän kaipuusta, kun iskä oli aina kiireinen.
Samaa tunnistan esim."isättömässä" Marilynissä, vaikka sillä sen äijäkertoimen vois laskea potenssiin tuhat, meikäläiseen verrattuna.

Sit kun tuon tajusin, lopetin vamppaamisen. Oli outoa. Aloin puhua tylsästi tarkoituksella.
Kuva!

Yhteistyössä