Kodin tuoksu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja kaivataan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja kaivataan

Vieras
Millä saatte kodin tuoksumaan aina hyvältä. Pyykin pesun jäljiltä on ihana tuoksu mutta meillä ei pyykkiäkään tule niin että päivittäin pestäisi

hajuttomilla puhdistusaineillla ja niitäki harvoin, pelkkä vesi riittää moneen. jätteiden lajittelu.. siivosti eläminen, siivouspäivä ja lakanoita voi vaihtaa joskus ja hyvä imuri ei ole pahitteeks. siinä se. sillä siisti ;)

Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka haluvat hengittää kemikaaleja (puhdistusaineiden tuoksuja).
Hajustekemikaaleja on käytössä yli 5000 erilaista. Osa niistä on erittäin allergisoivia tai herkistäviä. Monet hajusteet imeytyvät myos elimistöön ja päätyvät mm. äidinmaitoon. Osa hajusteaineista vielä on ns. hormonihäiritsijoitä, joten ne todellakin vakuttavat haitallisesti kehoon.

Eihän nykyään voi välttyä saasteilta ja haitallisilta aineista, mutta en ymmärrä, miten joku voi niitä ihannoida ja haluata kotinsa ilmaan?

[QUOTE="nainen";29512152]Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka haluvat hengittää kemikaaleja (puhdistusaineiden tuoksuja).
Hajustekemikaaleja on käytössä yli 5000 erilaista. Osa niistä on erittäin allergisoivia tai herkistäviä. Monet hajusteet imeytyvät myos elimistöön ja päätyvät mm. äidinmaitoon. Osa hajusteaineista vielä on ns. hormonihäiritsijoitä, joten ne todellakin vakuttavat haitallisesti kehoon.

Eihän nykyään voi välttyä saasteilta ja haitallisilta aineista, mutta en ymmärrä, miten joku voi niitä ihannoida ja haluata kotinsa ilmaan?[/QUOTE]

No en minä koe hengittäväni kemikaaleja kun käytän niitä normaalisti siivouksessa ja mitä siihen itse tuoksuun tulee niin nehän on hyviä just!

[QUOTE="nainen";29512152]Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka haluvat hengittää kemikaaleja (puhdistusaineiden tuoksuja).

Eihän nykyään voi välttyä saasteilta ja haitallisilta aineista, mutta en ymmärrä, miten joku voi niitä ihannoida ja haluata kotinsa ilmaan?[/QUOTE]

joo,minä tykkään kans enemmän paskan hajusta.
ei allergisoi.

[QUOTE="nainen";29512171]Kyllähän vaikka DDT:kin tuoksuu hyvälle, mutta ei sitä kannata hengittää, ellet aio sairastua. Luuletko oikeasti, että kaikki hyvälle tuoksuva on sulle hyvää?[/QUOTE]

Luuletko oikeasti, että niitä aineita tarvii litroittain käyttää? Puhdistusainetta laitetaan vain sopivasti, ettei kenenkään myöskään tarvi kärsiä liiallisesta hajusteesta.

[QUOTE="rauno";29512176]joo,minä tykkään kans enemmän paskan hajusta.
ei allergisoi.[/QUOTE]

Mäkin suosin luonnollisia tuoksuja, mutta paskan sijaan kyllä yleensä käytän mielummin vaikka eteerisiä öljyjä(appelsiini, sitruuna) tai vaikka oikeaa kardemummaa tai kahvia.

[QUOTE="rauno";29512176]joo,minä tykkään kans enemmän paskan hajusta.
ei allergisoi.[/QUOTE]

Jos siivoaa huonosti, jonnekin varmaan jää paskaa jonka hajua joutuu peittämään kemikaaleilla :B Kunnollinen siivous saa paskan hajun lähtemään ihan hajustettomallakin pesuaineella.

No, mä en ite tiedä miltä meillä tuoksuu, mutta kaverit sanoo aina että ihanalta :D
Käytän mietoja tai hajusteettomia pesuaineita ja pesupähkinöitä. Mutta minä että mies käytetään kyllä hajuvesiä/partavettä ja imurin pussiin pirskottelen elintarvikearomia, yleensä jotain sitruuna/appelsiini.

Lemmikit ja niiden tavarat tuoksuu heinältä ja hiekalta.

Eli sitrushiekkamaatila-aromit meillä. No mistä kukin tykkää.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="nainen";29512192]Mäkin suosin luonnollisia tuoksuja, mutta paskan sijaan kyllä yleensä käytän mielummin vaikka eteerisiä öljyjä(appelsiini, sitruuna) tai vaikka oikeaa kardemummaa tai kahvia.[/QUOTE]

Jep!
Minä taas levittelen käytettyjä tamppooneitani ympäri kämppää niin tulee hyvä,voihan sitä vähän kusta lirauttaa samalla jonnekkin nurkkaan.

meillä pyykki ei tuoksu koskaan millekään. fairy tuoksuu itselleen. käsisaippua tuoksuu myös.

vähemmän tavaraa, kunnon imurointi, siistit tekstiilit ja riittävä ilmanvaihto (koneellinen). pakkasen hyödyntäminen.

Uusimmat

Yhteistyössä