koen että en ole enään äiti lapselleni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
otsikko ehkä vähän väärin kirjoitettu,mutta sain pitää lapseni 3vuotta itsellä,niin että lapsi tapasi jokatoinen viikonloppu isäänsä. nyt asiaa ei voi enään muuttaa,paitsi jos toivoo että toinen ihminen kuolee. toivon niin koko sydämestäni. voitin käräjäoikeuden ja hävisin hovin,paskanjauhannalla ja valehtelulla. lapseni muutti 200kilometrin päähän minusta ja nyt minä tapaan häntä vain jokatoinen vkonloppu. paitsi lapsen isä tekee tahallaan kiusaa ja ei ole antanut minun tavata lastani nyt 2kuukauteen. jotenkin tuntuu että en ole enään oikeanlainen äiti:(. vaan joku vara hoitaja,jota lapseni ei enään edes muista kunnolla. sossut on isän puolella..miksi elämän pitää olla niin vittumaista?

Järkyttävää! :( :´(. Tunnen erään jolle tehtiin lähes samanlailla ja siinä se mies vaarallinen ja hullu mutta mustamaalas äidin niin että sai pojan :(. Voimia ja älä luovuta! Lapses tarvii sua,.

mulle vielä asianajaja sanoi että ei ne oikeudessa usko isää ja kun ouhu niin monesti pussiin ihtensä, no niin siinä kävi että niiden mielestä isä oli parempi huoltaja.perusteluja ei edes ollut. :O. muutakuin että lapsi joka on 5vuotta on sanonut siälleen ,mummulleen ja isän tyttökaverill että haluaa mneää isälle asumaan ja mulle painotettiin sitäkin että ei oikeudessa kuulla alle 7vuotiasta. no ei kuultu lasta mmut silti mielipide kuultiin isän suusta.

[QUOTE="akka";24554762]todella törkeää.[/QUOTE]

Törkeää? Ei ne viranomaiset siihen päätökseen ihan hevillä ryhdy, äidillä kuitenkin aika pitkälti vankkumattomat oikeudet lapseensa, toisin kuin isällä.

[QUOTE="Mies";24554777]Törkeää? Ei ne viranomaiset siihen päätökseen ihan hevillä ryhdy, äidillä kuitenkin aika pitkälti vankkumattomat oikeudet lapseensa, toisin kuin isällä.[/QUOTE]

ei ole nykyaikana mitään virkaa onko äiti vai isä. kaikki luulee että äidillä on mahdollisuss mutta yhtälailla se on isällä.

Kuulostaa kamalalta, ja mä jäin hetkeksi istumaan ihan hiljaa ennen kuin edes sain vastattua mitään. Tietenkään en tiedä sen enempää teidän tilanteesta, mutta mun mielestä on todella väärin jos ihmiseltä viedään lapsi pois väärien syytösten ja valheiden takia. :'( Ja sekin on saakelin väärin että etävanhempaa kiusataan niin, ettei saa edes sovittuja tapaamisia pitää lastaan. Kai olet ilmoittanut tuosta eteenpäin? Ja kai aiot jaksaa taistella korkeimpaan oikeuteen asti?

mulle vielä asianajaja sanoi että ei ne oikeudessa usko isää ja kun ouhu niin monesti pussiin ihtensä, no niin siinä kävi että niiden mielestä isä oli parempi huoltaja.perusteluja ei edes ollut. :O. muutakuin että lapsi joka on 5vuotta on sanonut siälleen ,mummulleen ja isän tyttökaverill että haluaa mneää isälle asumaan ja mulle painotettiin sitäkin että ei oikeudessa kuulla alle 7vuotiasta. no ei kuultu lasta mmut silti mielipide kuultiin isän suusta.

Ja tämä varmasti täysin puolueetonta tekstiä...

Kuulostaa kamalalta, ja mä jäin hetkeksi istumaan ihan hiljaa ennen kuin edes sain vastattua mitään. Tietenkään en tiedä sen enempää teidän tilanteesta, mutta mun mielestä on todella väärin jos ihmiseltä viedään lapsi pois väärien syytösten ja valheiden takia. :'( Ja sekin on saakelin väärin että etävanhempaa kiusataan niin, ettei saa edes sovittuja tapaamisia pitää lastaan. Kai olet ilmoittanut tuosta eteenpäin? Ja kai aiot jaksaa taistella korkeimpaan oikeuteen asti?

Ja arvaa vaan kuinka monesti miehet joutuvat tämän kokemaan.

ok, mitä sä olet tehnyt jotta asiat ovat menneet noin?

no prasta tässä on se että en ole tehnyt mitään. en käytä alkoholia,poltan kyllä mutta sillojn tälllöin. juolehdin lapseni hyvin ja lisäksi piti käydä ne kaikki vanhemmuudenarvioinnit yms niin niissä arvioitiin että kumpikin vanhempi on turvallinen laselle mut isäpä oli valehdellut siellä. tiedän että käyttää alkoholia ja rellestää ja vaihtaa naistakin uolenvuodenvälein..mut ne 3krt mitä piti käydä niissä niin valehteli ja esitti että on hyvä vanhempi. nyt tuntuu että mun sydän on vaan yks kivi möhkäle ku mietin koko ajan lastani... voitin vielä käräjäoikeuden. mutta en ymmärää miten asiat voi mennä niin... eriasia olisi jos tietäisin että isä olisi oikeasti hyvä vanhempi ja normaali että ei akat vaihdu ym. silloin ei olisi ollut niin vaikea luopua lapsesta sinne.

korkein oikeus ei ottanut asiaa käsiteltäväksi:(. pahinta tässä on se että tämän paikkakunnan sossut on täysin isän puolella nyt. mulla on kuitenkin kaksi pienenpää lasta joten pakko jaksaa ja ihana aviomies tukena. jos ei olisi olisin tehnyt varmasti jotain jollekkin.

niinkuin sanoin minusta isälläkin on oikeus lapseen ja olisin varmasti hyväksynyt ja voinut vaikka lapsen antaa asua hyvillä mielen isällään mutta kun tiedän että se valehtelee ja kusettaa kaikkia.

[QUOTE="Niinpä";24554799]Ja arvaa vaan kuinka monesti miehet joutuvat tämän kokemaan.[/QUOTE]

En mä sitä oo sanottu että toi mun mielipide ois jotenkin äitiin/isän sidottu. Musta on törkeää pelata jotain kostopelejä lapsella, oli kumpi tahansa se etävanhempi.

Tuon ikäinenhän voi siksikin sanoa, että haluaa asua isän kanssa, koska isän luona saattaa olla "hauskempaa", kun lapsi ei ole viettänyt normaalia arkea siellä. Minun isäni on myös ollut viikonloppuisä, ja muistan kyllä kuinka mukavaa isän luona oli, kun kaiken sai periksi, sai aina karkkia ja tehtiin kaikkea mukavaa. Arki äidin kanssa sitten oli tasaista ja tylsää.

Hirveää kun lapsi erotetaan äidistään :( Paljon voimia sinulle..

Lasta ei todellakaan anneta hevillä ilman muuta perustetta kuin isän tarinat isälle sen jälkeen, kun hän on asunut 3 vuotta äidin luona. Se, että tuon ikäinen lapsi otetaan pois entiseltä lähivanhemmalta, joka on vielä äiti, vaatii painavat syyt. Olen kuitenkin pahoillani puolestasi ap. Koeta ottaa irti mahdollisimman paljon yhteisestä ajastanne lapsesi kanssa, vaikka yhteinen aikanne onkin nyt kutistunut.

[QUOTE="vieras";24554956]Lasta ei todellakaan anneta hevillä ilman muuta perustetta kuin isän tarinat isälle sen jälkeen, kun hän on asunut 3 vuotta äidin luona. Se, että tuon ikäinen lapsi otetaan pois entiseltä lähivanhemmalta, joka on vielä äiti, vaatii painavat syyt. Olen kuitenkin pahoillani puolestasi ap. Koeta ottaa irti mahdollisimman paljon yhteisestä ajastanne lapsesi kanssa, vaikka yhteinen aikanne onkin nyt kutistunut.[/QUOTE]

no ei kyllä todellakaan nykypäivänä tarvi mitään painavia syitä. yhtä oikeus sillä isälläkin on oikeus kumpaankin vanhempaan. vasta juttua oli muuallakin kuinka isät saa nykypäivä jopa helopmmin lapset. ehkä ne valheet meni läpi niihin tuomareihin ja lautamiehiin. tiedän toidenkin samanlaisen tarinan ja se nainen teki jopa lehti juttujakin aiheesta.

Itse olen myös oikeusprosessin läpikäynyt. Lapsen vakiintuneisiin olosuhteisiin tehdään lain mukaan vain erittäin painavista syistä muutoksia. Näitä oikeusjuttuja on nykyään paljon, joten kertoisitko ap mitä sinulla oikeudenpäätöksessä lukee perusteluissa? Sanot, ettei mitään ole, mutta kyllä sellaiset on päätöksessä lueteltu. Millä perusteella nähtiin, että lapsen edun mukaista on muuttaa vakiintuneita olosuhteita?

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä;24554972:
no ei kyllä todellakaan nykypäivänä tarvi mitään painavia syitä. yhtä oikeus sillä isälläkin on oikeus kumpaankin vanhempaan. vasta juttua oli muuallakin kuinka isät saa nykypäivä jopa helopmmin lapset. ehkä ne valheet meni läpi niihin tuomareihin ja lautamiehiin. tiedän toidenkin samanlaisen tarinan ja se nainen teki jopa lehti juttujakin aiheesta.

Ehkä kannattaisi tutustua aihetta koskevaan oikeuskirjallisuuteen ja muuhun kirjallisuuteen sekä tuomioistuinten päätöksiin. Asia on juuri niin kuin sanoin.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä;24554972:

Miksi valehtelet?

No eipä tähän oikein mitään voi kommentoida, kun ei tiedä yksityiskohtia. Yleensä tuollaisessa tilanteessa (noin pieni lapsi, asunut jo 3 v toisella vanhemmalla) hyvin harvoin lähdetään vaihtamaan asuinpaikkaa muuten vaan toisen vanhemman luo. Taustalla on muuta ja sitä ei tässä kerrota.

:( Minulle tuli fyysisesti huono olo kirjoituksestasi. Toivon sinulle erittäin paljon voimia. Tilanteesi on varmasti ihan sietämätön, en osaa edes kuvitella tuskasi määrää.

Lähetän sinulle tässä viestissä sylillisen voimaa jaksaa, kourallisen uskoa tulevaan ja kokonaisen huoneellisen muistutuksia siitä, että olet lapsesi äiti aina. Sitä ei tule kukaan sinulta viemään. Älä koskaan luovuta. Sillä vielä tulee se aika kun olet taas lapsesi kanssa yhdessä ja erottamattomat. Kanna häntä ajatuksissasi ja sydämessäsi tavallisessa arjessasi. Kirjoita hänelle paljon kirjeitä. Aina kun tapaatte, kerro hänelle kuinka paljon rakastat ja kaipaat. Sen hän kyllä tietää varmasti muutenkin. <3

Yhteistyössä