Koen oloni jotenkin epämukavaksi vanhempainilloissa yms, koska olen muita niin paljon nuorempi. Mitä te ajattelette...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Inkeri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Inkeri"

Vieras
Mitä te ajattelette itse esim. vanhempainilloissa, puistoissa, harrastuksissa jne, jos joukossa on joku selvästi muita nuorempi vanhempi?

En osaa edes tarkemmin sanoa mitään tiettyä asiaa, mikä olisi juuri se asia, miksi mulla on jotenkin ulkopuolinen olo.

Ymmärrän sua. Mulla on sama juttu. Paikkakunta ei ole järin suuri, joten täällä muut vanhemmt tuntevat keskenään toisensa, koska ovat yleensä samaa ikäluokkaa, opiskeluajoilta tuttuja, vanhempien sisarusten kautta tuttuja tms.
Mä olen varmaan 15v nuorempi, kuin ekaluokkaa aloittavien vanhemmat keskimäärin tällä paikkakunnalla.

Kyllä mä silti olen ihan hyviäkin tuttuja, jopa ystäviä saanut lapsen kavereiden vanhemmista, vaikka ovatkin vanehmpia kuin minä.

Ole reipas oma itsesi, niin en ajattele mitään. Sen sijaan, valitettavasti, jos nuori äiti tai isä antaa itsestään sen vaikutelman, että "mä nyt oon tämmönen reppana enkä mitään osaa" niin sääliksi käy.

En minä ainakaan lokeroi vanhempia iän perusteella. Jos jotain mielikuvia syntyykin nuorista perheistä, niin ne ovat positiivisia ainoastaan.
Olen todella huono arvioimaan ikää ja en osaa ikinä okein sanoa onko joku 20 vai 30 vai 25 vai 35.

T: 42v ekaluokkalaisen mamma

Esikoisen aikana hänen ollessa vauva tuo korostui. Kaikki muut oli ainakin naamaltaan 30+ ja kyllä Mua katottiin ko halpaa makkaraa. Nyt ei ikäerot haittaa kun tää palsta on osoittanut että ikä on vain numeroita :D

En mä ajattele mitään sen kummempaa tavallista nuoremmasta tai tavallista vanhemmasta äidistä tai isästä. Ihmiset tekee lapsia eri ikäisinä eikä se vanhemman ikä oo niin merkitsevä tekijä kuin monet muut seikat.

Häh ihan tosi!? Mä taas aina toivon näyttäväni mahd nuorelta ja salaa ylpeä siitä kun olen yleensä ainakin nuorimmasta päästä, oikein korostan sitä reippaudella jos voin. Mä luulin nuoren iän olevan positiivinen juttu! :D Siis miten voisi olla edes huono asia, en ymmärrä? Vai oletko jotenkin hyvin hyvin nuori äiti? Itse tulin 21v äidiksi ja toisen kohdalla 23v.

Siis mistä lähtien nuorta ikää on pitänyt alkaa pitämään huonona juttuja?! :D Luulin sen olevan se ihailtu asia ja nyt menin ihan hämilleni tästä. :D Kuka nyt haluaisi näyttää ja olla vanhempi kuin on!? :D Kyllä sitä on kummat jutut teillä.

Yhteistyössä