koetko olevasi jotenkin parempi äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itseensä ja muihin tyytyväinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itseensä ja muihin tyytyväinen

Vieras
jos lapsesi on oppinut jotkin asiat nopeammin kuin naapurin maija?

päivitteletkö itseksesi/muille tätä maijaa, kuinka huonot vanhemmat hänellä pitää olla, kun maija ei osaa sitä eikä tätä??

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Koen muuten vain olevani parempi äiti. Ihan sama missä tahdissa nuo kasvaa ja kehittyy, mä vaan tunnen niin :D

mikä sitten tekee sinusta sen paremman äidin kuin kaijan äidistä?

no se ku mulla niin älyttömän mahtavat lapset, niiden äitinä oleminen on suoranainen etuoikeus. olen varma että kaijan äiti on samaa mieltä, siis omasta pikku kaijastaan.

Mielestäni olen parempi äiti kuin esim. sellainen joka on tupakoinut raskausaikana. Olen ajatellut lapseni terveyttä ja hyvinvointia enemmän. Olen myös parempi äiti kuin sellainen joka juo paljon viinaa ja hakkaa lapsia tai pahoinpitelee henkisesti.

juu en todellakaan pidä, jokainen me kehitytään eri tahtia ,mutta kaikki silti yhtä ihania ja samanarvoisia :), lapset eivät saisi olla vanhemmille mikään itsensä jatke ;)

En koe olevani parempi äiti, jos lapseni kehittyy nopeampaan. Se vain on sitä kehitystä. Mutta koen olevani parempi äiti, kun lapseni ovat tasapainoisia ja saavat kasvaa "terveessä" perheessä, jossa vallitsee hyvä ja lapsen kehitystä tukeva ilmapiiri. Ja että rahkeet riittää tukemaan lapsen kasvua ja kehitystä ja pystyy/jaksaa tarjota lapsille ikätasoa vastaavaa virikettä:)

Aika jännä, mutta koen olevani parempi äiti kuin sellaisen mukulan, mikä hakkaa toisia lapsia, puree, potkii, kiusaa ja niin edespäin. Mä en voisi kuvitella että mun lapset olisi ikinä purreet ketään satuttaakseen.

En. Esikoinen oppi hurjasti asioita normi-ikiä ennen, kuopus taas on ihan normivauhdissa oppimisessa, jossain asioissa ehkä vähän jäljessäkin. Eiköhän oppiminen riipu ihan lapsesta. Ja/tai siitä kuinka paljon vanhemmilla on aikaa neuvoa ja opastaa... Ei siis paremmuudesta.

Yhteistyössä