kohdun ulkoinen raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miina

Jäsen
27.05.2004
409
0
16

Hei! Minulla todettiin pari viikkoa sitten kohdun ulkoinen raskaus. Oli raskausoireita jne kunnes yllätti raju mahakipu ja jouduin osastolle. Mitään isompaa operaatiota ei olla vielä tehty. Nyt viikko sitten sain lihakseen metotreksaattia, jonka pitäs kuihduttaa munatorvessa oleva raskaudenalku. Onko kokemuksia tästä?

Ja kertokaa kohdun ulkopuolisen raskauden kokeneet: miten teillä se hoidettiin ja kuinka pian seuraavat kuukautiset alkoivat ja oletteko hedelmöittyneet miten nopeasti uudestaan?

Kiitos! :)

Mulla oli kohdunulkoinen raskaus noin 4 vuotta sitten.Tunsin toisella puolella aristavaa painetta ja raskaus oireet.Menin neuvolaan josta mut ohjattiin suurempaan sairaalaan jossa nuori <aloittelija>tutki mut ja totesi et oli kohtu tulehtunut.Sain siihen laakkeet.parin paivan paasta uudelleen kyseiseen sairaalaan nyt oli ylilaakari tutkijana.totesi et kyseessa on kohdunulkoinenraskaus joka on repaissyt munajohtimen ja se vuotaa.Sydan kylmana kuuntelin.kysaisin ohi menen et onko milloin mahdollista tulla raskaaksi et kannattaako tassa edes ehkaisya kayttaa.Totesi vain et: Et voi tulla raskaaksi ainakaan 3 kuukauteen..Suru oli suuri mut..Seuraavassa kuussa olikin raskaana. :heart: =)
Nyt tassa vain toivotaan etta joskus lisaa niita pikkuisia saataisiin.Mut tuntuu olevan niin vaikeata.. :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2005 klo 11:03 miina kirjoitti:
Hei! Minulla todettiin pari viikkoa sitten kohdun ulkoinen raskaus. Oli raskausoireita jne kunnes yllätti raju mahakipu ja jouduin osastolle. Mitään isompaa operaatiota ei olla vielä tehty. Nyt viikko sitten sain lihakseen metotreksaattia, jonka pitäs kuihduttaa munatorvessa oleva raskaudenalku. Onko kokemuksia tästä?

Ja kertokaa kohdun ulkopuolisen raskauden kokeneet: miten teillä se hoidettiin ja kuinka pian seuraavat kuukautiset alkoivat ja oletteko hedelmöittyneet miten nopeasti uudestaan?

Kiitos! :)

Minulla oli n.3 vuotta sitten kohdun ulkoinen raskaus. Minulla kesti alamahakipu 1,5 vk ennen kuin menin lääkäriin ja sitten olikin ehtinyt jo tosi paljon verta valua vatsaonteloon. Pyörtyilin ym.
Heti vietiin leikkaukseen, joku ylilääkäri tähystämällä leikkasi ja oli "säästänyt" munajohtimen kuitenkin. Ja olivat joutuneet sitä verta "pesemään" pois kun se oli ehtinyt hyytyä. Olin melkein viikon sen jälkeen sairaalassa kun piti verta laittaa lisää kun sitä oli niin paljon ehtinyt mennä vatsaonteloon.
Kuukauden päästä oli jälkitarkastus, ennen sitä ei saanut tulla raskaaksi(en edes silloin hoksannut kysyä miksi).
Mutta heti jälkitarkastuksen jälkeen tulin raskaaksi ja saimme ihanan tytön=)Muistaakseni ei ehtinyt olla yhtiäkään kuukautisia välissä.

Mulla kohdunulkopuolinen raskaus n. 2 vuotta sitten ja hoidettiin samaisella metotreksaatilla. Sain piikin kahteen kertaan kun raskaushormoonit lähti nousuun ekalla kerralla, mutta toisesta piikistä sitten jo lähtivät laskuun. Uudestaan raskaaksi tulin puolen vuoden kuluttua ja nyt sängyssä köllöttelee 7kk poju :heart:

Yhteistyössä