kohdun ulkoinen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Tein jouluna raskaustestin joka oli haamu mutta plussa silti. No parin päivän pästä tein uuden testin oli nega. Tässä vaiheessa menkat 2 vk myöhässä. No odottelin josko ne menkat alkaa mutta eipä alkanut. Taas tein testin joka plussa. No varasin ajan lääkärille mutta kohdussa ei näkynyt mitä olisi pitänyt. Viikkoja olisi ollut jo 7+3 tässä vaiheessa. Laittoivat verikokeisiin ja HCG oli 8. Uudet verikokeet 4 päivän päästä HCG 23. Laittoivat vielä yhden UÄ ajan ja verikokeen. Toissa päivänä oli aika pahoja kipuja VASEMMALLA puolella ihan alavartsassa. Ajattelin että ovat niitä normaaleja raskauskipuja. Yöllä en saanut unta koska taas VASEMMALLA puolella samassa kohdassa kipuja. Kuitenkin nukahdin mutta heräsin ihan järkyttäviin kipuihin ja olin ihan veressä. Äkkiä sairaalaan jossa sanottiin että normaali keskenmeno. Antoivat lääkettä ja ottivat verikokeen ja pissakokeen. HCG oli sama 23 kuin aijemmin. Ultrattii mutta ei oltu varmoja tyhjenikö kohtu kokonaan. Antoivat uuden verikoe ajan (24.1.). Taas vatsakipuja VASEMMALLA puolella samassa kohdassa kuin aijemmin. Äitini ja ä-neuvolan mielestä kyseess voi olla kohdun ulkoinen raskaus. Nyt pelottaa koska eikös siihen voi kuolla ? Mielipiteitä !

Voi kuolla,se kun voi aiheuttaa vaikka kuinka pahan sis.verenvuodon .Se selviää ultralla onko kohtu tyhjä, mulle ei tehty sitä ollenkaan ja sitten kun se huomattiin olikin jo niin kiire että tunnissa leikkauspöydälle.Syötettiin vain särkylääkettä ja sanottiin että mulla on keskenmeno.Käy ensiavussa.

Mulla ultrasivat (ei näkynyt mitään) ja antoivat uuden verikoeajan ja sanoivat, että JOS tulee vatsakipuja niin heti naistentautien polin päivystykseen. Mulle tuli seuraavana päivänä kipuja ja kun menin sinne, niin tiesivät heti että kyseessä on kohdunulkoinen, koska mun raskaushormoonitaso oli muistaakseni 3000, joka ei olis ollut keskenmenossa normaali (keskenmenon epäilin tapahtuneen viikolla 7 ja siitäkin oli jo viikko aikaa). Mulla omituisia kipuja oli ollut kauan ja ne tuntui eniten pallean kohdalla. Lisäksi verenvuoto oli alkuun ruskeaa (eikä suinkaan punaista kuten ensin olin kirjoittanut!) ja sitten kirkasta punaista ja juoksevaa. Ei siis hyytymiä, paitsi yksi pieni silloin viikolla 7 kun totesin raskauden menneen kesken.

Viimeksi muokattu:
onko siellä kohdussa missään vaiheessa näkynyt mitään raskauspussia tms? siis vaikka sikiöt ei näkyisi nii jos se raskauden paikka on nähty että on kohdussa niin silloin voi olla rauhassa. mutta jos siis missään vaiheessa mitään ei ole näkynyt missään niin voi olla kohdun ulkoinen, koska munasarjaraskaus ei välttämättä aina ultrassa näy

Mulla ultrasivat (ei näkynyt mitään) ja antoivat uuden verikoeajan ja sanoivat, että JOS tulee vatsakipuja niin heti naistentautien polin päivystykseen. Mulle tuli seuraavana päivänä kipuja ja kun menin sinne, niin tiesivät heti että kyseessä on kohdunulkoinen, koska mun raskaushormoonitaso oli muistaakseni 3000, joka ei olis ollut keskenmenossa normaali (keskenmenon epäilin tapahtuneen viikolla 7 ja siitäkin oli jo viikko aikaa). Mulla omituisia kipuja oli ollut kauan ja ne tuntui eniten pallean kohdalla. Lisäksi verenvuoto oli alkuun punaista ja sitten kirkasta ja juoksevaa. Ei siis hyytymiä, paitsi yksi pieni silloin viikolla 7 kun totesin raskauden menneen kesken.

Mullakaan ei hyytymiä ja veri on kirkkaan punaista. Nyt pelottaa... :(

tosi matalat on sun hcg arvot ainakin..mulla kohdunulkoisessa ne oli alkuun (vuodon kera, mutta kohtu tyhjä) muistaakseni 400 ja siitä nousivat pikkuhiljaa. Ultrassa ei näkynyt missä raskaus on (otettiin useamman kerran) ja sain lopulta myrkkypiikin, millä hcg alkoi laskea.
kyllä sä voit kipujen vuoksi hakeutua aiemmin päivystykseen ja he voivat taas yrittää katsoa ultralla näkyykö esim sun vasemmassa munatorvessa jotain.

Mikä on teidän mielestänne ulkoisen mahdollisuus ? Rehellisesti..

En osaa yhtään sanoa, kun en oo lääkäri. Hcg sulla ainakin on alhainen verrattuna mitä mulla oli. Mutta onhan se outoa, että sitä on kuitenkin ollut ja jos ei ole yhtään hyytymiä ollut. Mutta jos kovia kipuja tulee, niin sitten heti lääkäriin. Myös jos kipuja on esim. rinnassa ja säteilee olkaan tms. Koska kohdunulkoisessa voi tulla rintapistoksia, jotka johtuu veren vuotamisesta vatsaonteloon.

En osaa yhtään sanoa, kun en oo lääkäri. Hcg sulla ainakin on alhainen verrattuna mitä mulla oli. Mutta onhan se outoa, että sitä on kuitenkin ollut ja jos ei ole yhtään hyytymiä ollut. Mutta jos kovia kipuja tulee, niin sitten heti lääkäriin. Myös jos kipuja on esim. rinnassa ja säteilee olkaan tms. Koska kohdunulkoisessa voi tulla rintapistoksia, jotka johtuu veren vuotamisesta vatsaonteloon.

Olen jo jonkin aikaan miettinyt mistä äkilliset rintakivut voivat johtua. :0 Siis välillä tuntuu ettäsydän "muljahtaa" tai jättää luonnin välistä, tulee pistävä kipu mut vain muutamaksi sekunniksi. Pitäisikö heti soittaa naistentautien polille ?

Mä en muista tarkkaan miltä se rintapistos tuntui, mutta mulla se kesti pitkään.. ehkä n. 3 tuntia. Silloin en vielä osannut liittää sitä raskauteen eikä kohdunulkoisesta vielä ollut hajuakaan, joten soitin siitä tyksiinkin ja mahdoinko soittaa hätänumeroonkin tai johonkin neuvontaan.. luulin kuolevani, että mulla on sydänkohtaus tai jotain. En kuitenkaan lähtenyt sairaalaan. Mä kun olen sellainen, että en kehtaa mennä, jos mulla ei olekaan mikään. Pitäis vaan luottaa omiin tuntemuksiin enemmän.

Yhteistyössä