kohdunsuu synnytyksen jälkeen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!!!!

Vieras
Synnytyksestä 2 viikkoa, äsken huomasin (en ole aiemmin koittanutkaan), että kohdunsuu on ihan tuossa emättimen ulkosuun lähellä, siis todella oudossa paikassa! Kohdunsuu on sormelle auki, mutta se lienee tarkoituksenmukaistakin, että vuoto pääsee pois. Tuo sijainti vaan vähän pelottaa/epäilyttää..
Koko kohdunkaula on tosi paksu ja pehmeä, ihan oudon tuntuinen!
Onko tämä nyt normaalia vai onko gynen paikka?

oisko kohdunlaskeumaa? Mulla oli aika pahastikin ton tokan synnytyksen jälkeen, mutta palautui ajan kanssa ennalleen/oikeaan paikkaansa :) Tähän ilmeisesti auttaa paljonkin lantionpohjalihasten jumppa.

luontevaa, ku ajattelee että synnytys on ollut vastikään.. itellä menkkojen aikaanki kohunsuu lähellä emänttimenulkosuuta..
Elä kovin räplää ettei mene pöpjä

Eipä tullu mieleen kokeilla 2 viikkoo synnytyksen jälkeen! Odottele ihan rauhassa ja jälkitarkastuksessa kerro huolesi, siellä sit varmasti selviää onko jotain laskeumaa jääny. Älä ponnistele nyt ainakaan mitään kovasti ja tee lantionpohjajumppaa!

kohdunlaskeuma on aika "vakava" juttu, eikö?
Voisiko kuitenkin käydä niin hyvin, että palautuisi omaan paikkaansa tuonna perälle ja ylös?
Ja missä vaiheessa yleensäkin kohdunsuu menee takaisin kiinni ja "kiinteytyy"?

Alkuperäinen kirjoittaja ap.....:
oliko sinullakin kohdunsuu TODELLA lähellä kun sormella koitti?
Pelottaa, että pullahtaa ulos koko kaula..

Itse en koittanut, sinne ei paljo pystyny pariin kuukauteen koskemaankaan pahojen repeymien takia, mutta siis näin kätilö minulle sanoi, että on tosi alhaalla/lähellä ja pitäisi jumpata paljon. Näin tein ja kunnossa on nyt. Ja on siis ollut jo pidemmän aikaa :) Kun toi nuorimmainen täyttää kohta jo 4v. Mutta kysy ihmeessä jälkitarkastuksessa, siinähän se katotaan muutenkin. En sinuna kyllä murehtisi, olet vasta synnyttänyt.

Minulla oli kans tosi alhaalla synnärillä. Tai oikeastaan samassa kohti oli kaks reikää!
Huomasin kun pesin, ei tarvinnu paljon räplätä. Aloin heti jumppaamaan hulluna ja nousi kyl tosi nopeasti ylemmäs. Ja eka kaks viikkoa ainakin synnytyksen jälkeen, en oo nostanu vauvaa raskaampaa. Äitillä oli tosi paha laskeuma, hän aina sanoo että ei kannata nostella. Jälkitarkastuksessa ei ollu mitään sanomista.

Yhteistyössä