kohdunulkoinen raskaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja takemyhand
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

takemyhand

Jäsen
02.06.2007
463
0
16
mä tässä tein Pe ilalla plussaa :heart: ja nyt rupesin tässä miettimään että mitäs jos se onkin kohdunulkoinen raskaus? :/

Onko kellään kokemuksia, oireita?

Mulla kyllä välillä on sellasia menkkakipuja ja tissit turvoksissa ja etova olo, pyöryttää, väsyttää...

Onneksi olkoon! Haaveissa täälläkin! Ei kohdunulkoinen tuossa vaiheessa tuntuisi. Tuskin sinulla se on, on tosi harvinainen, joten älä nyt ala maalata piruja seinille! Ultrassa voi kai jo rv. 6 nähdä pienen pisteen, eli voit varmistaa oman mielenrauhasi takia, että alkio on oikeassa paikassa. Älä nyt huolehdi.

mulla on kokemusta, kerron miten se mulla meni. sinä et saa ruveta miettimään liikaa, lupaathan :) mulla alko menkat normaalisti ja mutta se vuoto vaan jatkui myöhemmin semmosena tiputteluna noin viikon, ja yksi päivä mulla sattui maha niin etten pystynyt liikkumaan kun ihan kumarassa ja oksensin kerran. Samana päivänä ultralla todettiin että on ulkoinen ja sit pääsin heti leikkaukseen. Niin älä ota paineita, paljon onnea sulle plussasta :) ihanaa odotusaikaa sinulle :)

tavalliselta kuulostaa :)

Toispuoleinen kipu, hartiakipu, kuumeen nousu, järkyt vatsakivut.
Jos ulkoinen, sen kyllä huomaa. :)
Toki voit käydä yksityisellä varhaisultrassa.
Jos tahot tietää lisää niin laita yv:tä :)

Te, joilla kohdunulkoinen on ollut: näkyikö se raskaustestissä plussana normaalisti? Ja millä viikoilla nuo kivut alkoivat? Aloin miettiä, vaikka en siis ole raskaana.

oli kohdunulkoinen raskaus muutamia vuosia sitten. Tein positiivisen raskaustestin muutama päivä sen jälkeen kun menkat piti alkaa ja seuraavana yönä alkoi ihan niukka vuoto ja pieni vatsakipu...muutaman päivän kuluttua kivut ja vuoto lisääntyi ja leikkaulseen jouduin joskus 6-7viikon paikkeilla

Hui, mulla. Kuulostaa pelottavalta. Ajattelit varmaan, että sinulla oli kuukautiset? Ottivatko ne hcg-arvot? Näkyikö kohdunulkoinen niissä? Anteeksi kyselemiseni, mutta minulla raskaustesti näytti jokin aika sitten plussaa syystä jota en tiedä. Menkat alkoivat muutaman päivän myöhässä ja olivat tavallista vuolaammat ja kivuliaammat. Tuo kohdunulkoinen kävi silloin mielessä jostain syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
mulla on kokemusta, kerron miten se mulla meni. sinä et saa ruveta miettimään liikaa, lupaathan :) mulla alko menkat normaalisti ja mutta se vuoto vaan jatkui myöhemmin semmosena tiputteluna noin viikon, ja yksi päivä mulla sattui maha niin etten pystynyt liikkumaan kun ihan kumarassa ja oksensin kerran. Samana päivänä ultralla todettiin että on ulkoinen ja sit pääsin heti leikkaukseen. Niin älä ota paineita, paljon onnea sulle plussasta :) ihanaa odotusaikaa sinulle :)

Samalla tavalla alkoi mullakin, mutta parin viikonpäästä kipu tuli ajoittain (hälyyttävän voimakas) ja vuoto oli runsasta. Leikattin kans heti, kun syy selvisi

Yhteistyössä