Kohta minä itkun tirautan tuon koiran takia

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36

|O |O :headwall: :headwall: |O |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O

AAAAARGGGHHHHH!!!!!!!!!

Laitoin sen aamupäivällä pihalle ja hirveästi se siellä räkytti ja aattelin että en ota sisään kun tarpeilleen on kuitenkin tulossa. En ottanutkaan. Tunnin se räkytti pihalla ja ajattelin että nyt sen on jo pakko olla käynyt tarpeilla. Päästin sisään ja se suurin piirtein jalat ristissä juos paskalle eteiseen |O |O |O |O

Nyt se heräili joku aika sitten ja laitoin taas ulos kiireesti ettei vaan kerkeä pissalle mihinkään. Haukkui tunnin verran taas pihalla ja kun päästin sisälle niin JÄRKYTTÄVÄN kokonen lammikko pissaa eteisen lattialle. :headwall:

YHYYYYY, ei se opi ikinä. Vaikka olen nyt jo torunutkin noista sisälle tehdyistä lammikoista. Ennen en torunut mutta nyt sitäkin jo kokeilin, niin ei ei ei... Ei osaa edes hävetä.

Pitäähän sitä koiraa nyt torua jos se jotain tuollaista tekee. Ja ei voi varmaan odottaa että ihan ekasta torumisesta oppii kunnon käytöstavoille..
Toivottavasti teillä ei ole naapureita lähellä jos koira tuntitolkulla haukkuu pihalla, voi niiltä palaa käämit.

et sä pystyis oleen siel ulkona sen kanssa?
meillä ainakin mä hoen aina et "pissallepissallepissalle" sillee tekopirteesti ja aina palkitsin herkulla kun pissas / kakkas ja nyt se osaa etsiä pissapaikan kun kerran kehottaa pissalle :)
tuskin toikaan mitään tekis jos yksin olis ulkona, vaatii sen tsemppaajan :D :)

ja muoks.mä oon aika kriittinen tosta torumisesta alle vuoden ikäsellä, se helposti yhdistää et siin pissaamisessa on jotain väärää..
tai niin on mulle sanottu ja näin olen ymmärtänyt..

Syyn tiedän, parannusta en ossoo sanoa... muutakuin sitkeä kärsivällisyys.

kyssäri; onko pentu ollut teillä ihan pienestä lähtien eli max 12vko?

Todennäköisesti koira luulee että oikea paikka tarpeitten tekemiseen on sisällä eikä ulkona. Meillä oli/on sama "taisto" uusimman koiran kanssa. Nyt rupeaa jo helppaa, kun koiruus tietää jo että sisälle kun tekee, torutaan ja kun tekee ulos kehutaan.
Koira tuli meille 5kk ja kennelistä tms. , josta sitten jälkeenpäin kuulin, että koirat tekee tarpeensa siellä mihin lystää, elikkä opetusta ei anneta. Eihän se koiran vika ole, mutta sieppaa kuiteskin.

Tuo on tehny elämänsä aikana muutaman hassun pissan pihalle. Ei tee vaikka juoksis vapaana, eikä tee hihnassa. Ei vaikka olisin ulkona. Ikää reilu 5kk. Onhan tässä toki aikaa, enkä edelleenkään tuon ikäseltä vaatis mitään täyttä sisäsiisteyttä mutta kun se idiootti haluu kamalalla kiireellä ulkoa sisälle pasanderille, |O

lisäys; meillä koiruus tekee hyvin kakatkin ulos, kun juoksutan sitä pihalla, lähtee suoli hyvin toimimaan. Jos yksin sen jätän, niin eihän se muuta tee kuin itkee ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Pitäsköhän sinun mennä sen koiran kanssa sinne ulos, eikä laittaa sitä sinnen yksin :/

Ei tee pissaa myöskään sillon kun olen mukana :/

mä saatoin istua melkein koko päivän koiran kaa pihalla ja into piukalla pölisin et pissalle pissalle :D oli varmaan veikeen kuulosta, mut pakko sen oli sit lirauttaa jossain vaiheessa kun ei päässy sisälle :D

(niin ja meillä myös pentu teki pitkään kaiken sisälle, saatettiin tehdä muutaman tunninkin lenkki ja se käveli melkein jalat ristissä ja autuaasti lorotteli meneen sit eteisen lattialle.....)

Alkuperäinen kirjoittaja Deina:
Syyn tiedän, parannusta en ossoo sanoa... muutakuin sitkeä kärsivällisyys.

kyssäri; onko pentu ollut teillä ihan pienestä lähtien eli max 12vko?

Todennäköisesti koira luulee että oikea paikka tarpeitten tekemiseen on sisällä eikä ulkona. Meillä oli/on sama "taisto" uusimman koiran kanssa. Nyt rupeaa jo helppaa, kun koiruus tietää jo että sisälle kun tekee, torutaan ja kun tekee ulos kehutaan.
Koira tuli meille 5kk ja kennelistä tms. , josta sitten jälkeenpäin kuulin, että koirat tekee tarpeensa siellä mihin lystää, elikkä opetusta ei anneta. Eihän se koiran vika ole, mutta sieppaa kuiteskin.

Meille koira on tullut 8 viikkosena eli ihan pienenä :heart: Alusta asti ulos tehtyjä tarpeita on kehuttu niin että varmaan naapureitaki naurattaa :D Mutta niitä on tapahtunu silti vaan ihan muutama hassu kerta.
Sieltä mistä haettiin niin koirat teki kyllä pissat just siihen mihin sattu lirahtamaan ( keittiön lattialle :x ), samoten kakat. Meillä alotettiin niin että ei huomioitu sisälle tehtyjä mitenkään. Kuitenkin useimmiten ne on osunu paperille. =) Mutta nyt olen kyllä ihan selkeästi torunu siitä että tehään sisälle, mutta ei tuo edes häpeä. Ehkä se vielä tästä joskus =)

Välillä on vaan pakko päästä purkamaan turhautumista :D

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Pitäsköhän sinun mennä sen koiran kanssa sinne ulos, eikä laittaa sitä sinnen yksin :/

mä saatoin istua melkein koko päivän koiran kaa pihalla ja into piukalla pölisin et pissalle pissalle :D oli varmaan veikeen kuulosta, mut pakko sen oli sit lirauttaa jossain vaiheessa kun ei päässy sisälle :D

(niin ja meillä myös pentu teki pitkään kaiken sisälle, saatettiin tehdä muutaman tunninkin lenkki ja se käveli melkein jalat ristissä ja autuaasti lorotteli meneen sit eteisen lattialle.....)

Just, näin meidän koira toimii. Monta tuntia pihalla. Ensin pihahommissa ja touhuissa ja sitte lenkillä. Ja ei, sit onkin kamala kiire kotiin "äkkiä äkkiä emäntä, nyt pissattaa ja kovaa" ja voin melkein kuulla sen helpotuksen huokauksen mikä koiralta pääsee ku astuu tuville :kieh:

Vietettiin esikoisen synttäreitä pari viikkoa sitten ja koira oli minun vanhempieni luona sen aikaa ja oli koko päivän vapaana pihalla. Monta tuntia oli siellä juoksennellu ja sitte hätäsenä pyrki sisään ja kun pääsi niin ekalle matolle kakat ja seuraavalle sitte pissat :headwall:

Jos mahdollista, vie pentu sellaseen paikkaa mihin muut koirat on pissinyt, eli tien varteen. Tai sitten vie ulos sanomalehti, jonka päälle pentu on pissannut. Törötät siellä ulkona niin kauan kun pentu pissaa ja sitten kiitosta ja makkaraa tai muuta herkkua päälle. Etkä tuo koiraa heti pissan jälkeen sisälle, vaan leikit sitten vielä sen kanssa ulkona hyvän tovin.

Jos mahdollista, vie pentu sellaseen paikkaa mihin muut koirat on pissinyt, eli tien varteen. Tai sitten vie ulos sanomalehti, jonka päälle pentu on pissannut. Törötät siellä ulkona niin kauan kun pentu pissaa ja sitten kiitosta ja makkaraa tai muuta herkkua päälle. Etkä tuo koiraa heti pissan jälkeen sisälle, vaan leikit sitten vielä sen kanssa ulkona hyvän tovin.

Tuo kun ei edes lenkillä pissaa. Pysähdytään muutaman metrin välein mutta ei niin ei. Herkkupaloja ja kehuja tulee kyllä heti kun jotain pihalle tekee =)

ja kannattaa se lattia pestä oikeen desinfioimalla mihin tekee (jos tekee samaan kohtaan) niin lähtee viimesetkin haisut pois eikä se enää välttis yhdistä sitä pissapaikaks?

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
ja kannattaa se lattia pestä oikeen desinfioimalla mihin tekee (jos tekee samaan kohtaan) niin lähtee viimesetkin haisut pois eikä se enää välttis yhdistä sitä pissapaikaks?

Minkähän lainen pesuaine ois oikein hyvä? Meillä siis muovimattolattiat. Ollaan kahdella eri pesuaineella kokeiltu. Mut mitään desinfiointi ainetta ei olla kokeiltu.

Ootko opettanut ensin päästämään eteisessä tietyssä paikassa sijaitsevalle lehdelle ja kun sen on oppinut niin siirtänyt lehden pihalle et koira tajuis päästää siihen.

|O |O :headwall: :headwall: |O |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O

AAAAARGGGHHHHH!!!!!!!!!

Laitoin sen aamupäivällä pihalle ja hirveästi se siellä räkytti ja aattelin että en ota sisään kun tarpeilleen on kuitenkin tulossa. En ottanutkaan. Tunnin se räkytti pihalla ja ajattelin että nyt sen on jo pakko olla käynyt tarpeilla. Päästin sisään ja se suurin piirtein jalat ristissä juos paskalle eteiseen |O |O |O |O

Nyt se heräili joku aika sitten ja laitoin taas ulos kiireesti ettei vaan kerkeä pissalle mihinkään. Haukkui tunnin verran taas pihalla ja kun päästin sisälle niin JÄRKYTTÄVÄN kokonen lammikko pissaa eteisen lattialle. :headwall:

YHYYYYY, ei se opi ikinä. Vaikka olen nyt jo torunutkin noista sisälle tehdyistä lammikoista. Ennen en torunut mutta nyt sitäkin jo kokeilin, niin ei ei ei... Ei osaa edes hävetä.

Mene sen koiran kanssa lenkille monta kertaa päivässä! Lenkin ei tarvitse olla pitkä vaan sellainen että se tekee pissan ulos tai edes yrittää! Ja kovat kehut ja namupala kiitoksena! Jos koiran ottaa täytyy sen kanssa myös ulkoilla eikä jättää yksin ulos. Sun tekstistä vaan saa sen kuvan ettet ulkoile sen kanssa. Ei meidänkään koira tee edes 20neliön häkkiinsä kakkoja mutta pissaa kyllä. Ja meillä käydään aamulla, päivällä ja illalla kakkalenkillä.

Ja kyllä se oppii!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootko opettanut ensin päästämään eteisessä tietyssä paikassa sijaitsevalle lehdelle ja kun sen on oppinut niin siirtänyt lehden pihalle et koira tajuis päästää siihen.

Joo, eteisessä on paikka mihin pissaa ja siinä on sanomalehteä. Kokeiltiin niin että pikkuhiljaa siirrettiin sanomalehtiä ulko-ovea kohti mutta pissaa aina samaan kohtaan eteisessä, ei sanomalehdelle jos se ei ole samassa paikassa. :kieh:

Tuo kun ei edes lenkillä pissaa. Pysähdytään muutaman metrin välein mutta ei niin ei. Herkkupaloja ja kehuja tulee kyllä heti kun jotain pihalle tekee =)

Ok! Tässä vastaus mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja -{{-:

AAAAARGGGHHHHH!!!!!!!!!

Mene sen koiran kanssa lenkille monta kertaa päivässä! Lenkin ei tarvitse olla pitkä vaan sellainen että se tekee pissan ulos tai edes yrittää! Ja kovat kehut ja namupala kiitoksena! Jos koiran ottaa täytyy sen kanssa myös ulkoilla eikä jättää yksin ulos. Sun tekstistä vaan saa sen kuvan ettet ulkoile sen kanssa. Ei meidänkään koira tee edes 20neliön häkkiinsä kakkoja mutta pissaa kyllä. Ja meillä käydään aamulla, päivällä ja illalla kakkalenkillä.

Ja kyllä se oppii!

Kyllä sen kanssa ulkoillaan, kyse ei siis ole siitä. Se ei vaan tajua tehdä niitä lenkillä, ei vapaana eikä hihnassa, ei pihalla, eikä pientareella!

Alkuperäinen kirjoittaja kuono:
Upota koiran kuono siihen pissa lammikkoon tai kakka kasaan. Näin meillä oppi vihdoin ja viimein sisäsiistiksi

No en nyt sentään mitään noin kamalaa.

Auttaa. Aina joka kerta kun koira pissaa sisälle tai kakkaa niin vie sen kuono LÄHELLE jätöstä, ei välttämättä tarvi naamaan koskettaa niitä mutta ihan siihen viereen kumminkin!

Alkuperäinen kirjoittaja (vierailija):
Alkuperäinen kirjoittaja kuono:
Upota koiran kuono siihen pissa lammikkoon tai kakka kasaan. Näin meillä oppi vihdoin ja viimein sisäsiistiksi

No en nyt sentään mitään noin kamalaa.

Auttaa. Aina joka kerta kun koira pissaa sisälle tai kakkaa niin vie sen kuono LÄHELLE jätöstä, ei välttämättä tarvi naamaan koskettaa niitä mutta ihan siihen viereen kumminkin!

No minä oon tehny niin että kutsun koiran mukaani jätöksen viereen ja näytin sitä ja vihasesti sanoin "HYIII" mut tuo vaan kattelee eikä yhtään "luimistele" niin ku häpeilevä koira tekee =)

Mut kyllä se joskus oppi!! Joskus sitte. =)

Yhteistyössä