"kohtu pienehkö"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kävin toissapäivänä ensimmäisessä lääkärineuvolassa rv 12+3. sydänääniä lääkäri ei meinannut millään saada kuuluviin kunnes n. 10 minuutin etsimisen jälkeen pienet äänet kuului, seuraavaksi lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi että kohtu on pienempi kuin pitäisi näillä raskausviikoilla, ajatteli sen johtuvan siitä että raskaus ei olekkaan niin pitkällä kuin luullaan. tiedän milloin ovulaatio on ollut ja miehen kanssa silloin hommailtiin, muuta mahdollisuutta ei ole että raskaus olisi alkanut myöhemmin.mitä tämä kohdun pieni koko voisi sitten tarkoittaa?onko muita joilla ollut sama juttu?ultrassa en ole vielä käynyt, huomenna olisi aika ja odottaminen tuntuu ihan sietämättömältä....

Ei ne neuvolalääkärit tiedä mitään, älä huolestu!

Mulle sanottiin rv 25 että kohtu on TODELLA pieni, ettei tunnu raskaus melkein ollenkaan. Mentiin yksityiselle ja ihan normaalia oli kaikki, kohtu vaan painui hyvin lantion sisään kun oon sen verran pitkä ja isolantioinen.

Odottele vaan ihan rauhassa huomista, jos ne äänet sieltä kerran kuului niin luota enemmän niihin kun neuvolalääkäriin. :hug:

Kiitos vastauksista :)

Mä oon jo niin stressaantunu kun raskaus ei ole tuntunut normaalilta, kaksi aiempaa on ollu ihan erilaisia ja raskausoireet on ollu molemmista mutta tästä ei mitään. Olen aiemminkin kirjoitellu tänne kun sain verestä tehtävästä r-testistä hcg:n tulokseksi vain 147 ja oli silloin viikoilla 6+1, se vain lisäsi vettä myllyyn että kaikki ei ole hyvin, mutta huominen toivottavasti näyttää että kaikki on hyvin ja voin lakata olemasta stressi-pirkko :D :D

Mulla on nyt viikkoja 27+, ja kohtu kuulemma kans liian pieni. Ens viikolla kontrolliultra tän takia, vaikka itse oon kyllä sitä mieltä että kaikki on kunnossa - vauva on jotenkin tosi alhaalla ja takana tuolla lantiossa, kaipa se vaikuttaa kohdun kokoon. Tällä kertaa on myös istukka edessä, tiiä vaikka sekin vaikuttais?

Jos lääkäri sai kuitenkin sydänäänet kuulumaan, eiköhän siellä elämää ole :) Mulla on kans tässä raskaudessa ihan täysin erilaiset oireet kuin ekassa, en tiiä johtuuko siitä että pitäis olla erimerkkinen tulokas mahassa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä oon jo niin stressaantunu kun raskaus ei ole tuntunut normaalilta, kaksi aiempaa on ollu ihan erilaisia ja raskausoireet on ollu molemmista mutta tästä ei mitään. Olen aiemminkin kirjoitellu tänne kun sain verestä tehtävästä r-testistä hcg:n tulokseksi vain 147 ja oli silloin viikoilla 6+1, se vain lisäsi vettä myllyyn että kaikki ei ole hyvin, mutta huominen toivottavasti näyttää että kaikki on hyvin ja voin lakata olemasta stressi-pirkko :D :D

Kuulostaa kyllä todella alhaiselta toi hcg... eikö varmasti ole mahdollisuutta että hedelmöitys olisi tapahtunut myöhemmin? Olisiko irronnut munasolu voinut seikkailla jossain ennen kiinnittymistä... en tiedä, outoa kyllä. Pidetään sulle peukkuja että kaikki on kunnossa huomenna!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

Kuulostaa kyllä todella alhaiselta toi hcg... eikö varmasti ole mahdollisuutta että hedelmöitys olisi tapahtunut myöhemmin? Olisiko irronnut munasolu voinut seikkailla jossain ennen kiinnittymistä... en tiedä, outoa kyllä. Pidetään sulle peukkuja että kaikki on kunnossa huomenna!!!!

lääkärin puheiden mukaan hedelmöittymisen olisi pitänyt tapahtua viikkoja myöhemmin ja se ei ole mahdollista...ärsyttää paikallisen tk:n välinpitämätön asenne, kun pyysin päästä hcg-seurantaan, terkka sanoi että ei niitä seurailla kun kaikki muutkin sitten haluavat päästä jos minulta aletaan arvoja seuraamaan.... :(

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

lääkärin puheiden mukaan hedelmöittymisen olisi pitänyt tapahtua viikkoja myöhemmin ja se ei ole mahdollista...ärsyttää paikallisen tk:n välinpitämätön asenne, kun pyysin päästä hcg-seurantaan, terkka sanoi että ei niitä seurailla kun kaikki muutkin sitten haluavat päästä jos minulta aletaan arvoja seuraamaan.... :(

Onpa tympeetä :( :hug: Ja siis siksi kuulostaa alhaiselta, kun mulla oli rv 6+ hcg 17900 (vastasin aiemmin tuohon toiseenkin ketjuun...). Mutta kyllähän se kai voi olla hyvin erilaiset arvot eri ihmisillä, mutta ero on kuitenkin aika huima :/ Inhottavaa olla epätietoisuudessa, tsemppiä sulle!

Joo itekki aluksi luulin et on hyvä tulos kun en tiennyt hcg:stä hölkäsen pöläystä, mutta sitte aloin tutkimaan asiaa tarkemmin niin ihan järkytyin, että miten lääkäri ei ota kantaa niin alhaiseen lukemaan kun moni muu on päässyt ultraan ja raskaushormoniseurantaan etc.
Hcg:hän ne raskausoireetkin käsittääkseni tekee eikä minulla tosiaan ollut mitään, ehkä ennen testin tekemistä oli yksi päivä tolkutonta väsymystä ja huimasi mutta siihempä nekin loppui.Rinnat ei ole kasvaneet, eikä arista, ei yhtään.
Tulen tänne huomenna raportoimaan miten ultrassa kävi jos jollain vaikka tulee joskus sama tilanne eteen ja haluaa verrata omia kokemuksiaan.

noniin ja ultrassa eilen käyty ja jännitti aivan pirusti! :D

Olin aivan varma ettei mahasta mitään elävää löydy, mutta hetihän siellä pieni vauvan alku näkyi :heart: Vauva oli pieni ja koko vastasi viikkoja 10+5, eli la siirtyi pari viikkoa eteen päin. Parin viikon päästä mennään uudestaan varmistaan että vauva kasvaa oikein.

Yhteistyössä