Kohtuuttomia vaatimuksia miehille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järki käteen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tämä kaikki johtuu siitä että osa naisista on saatu siihen uskoon että kotihoidontuella lasten kanssa kotona oleminen olisi jotenkin sama asia kuin oikeissa töissä oleminen.

Noh, ei se ole...se on usein rankempaa olla lasten kanssa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan samaan tapaan se kotiäiti on töissä siellä kotona kuin isä siellä töissä. Äiti ei välttämättä ehdi pitämään kahvi - ja ruokatuntejaan. Kotona olo lasten kanssa on henkisesti paljon raskaampaa kuin työssä käynti, joten hyvinkin ymmärrän, että äiti tarvitsee kodin ulkopuolista harrastusta. Kyllä se koti ja lapset on yhteinen yritys, johon mies kantaa kortensa kekoon hankkimalla rahaa ja nainen hoitamalla lapset. Sen jälkeen kun mies tulee kotiin on pesä lapsineen kaikkineen yhteistä työmaata, ei vain toisen.

Tuo on ihan höpöhöpöä! :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Kyllä meillä mies tulee kotiin valmiille ruualle. Siivoan ainakin 3 kertaa viikkoon kunnolla, muina päivinä laittelen aina tiskit, pyykit jne niin ettei kaaosta tule.

Harvemmin laitan miestä yksinään kattelemaan muksuja. Kun en tee siitä numeroa niin se mielellään ottaa sit ihan itse ehdottaen ne mukaansa jos menee perheellisen kaverin luo kylään tms. Viikonloppuisin annan nukkua pitkään, enkä koe olevani mitenkään ylityöllistetty :D

Meillä ainakin tuo on miehelle itsestäänselvyys, ei häntä tarvitse laittaa niiden kanssa olemaan. Onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Kyllä meillä mies tulee kotiin valmiille ruualle. Siivoan ainakin 3 kertaa viikkoon kunnolla, muina päivinä laittelen aina tiskit, pyykit jne niin ettei kaaosta tule.

Harvemmin laitan miestä yksinään kattelemaan muksuja. Kun en tee siitä numeroa niin se mielellään ottaa sit ihan itse ehdottaen ne mukaansa jos menee perheellisen kaverin luo kylään tms. Viikonloppuisin annan nukkua pitkään, enkä koe olevani mitenkään ylityöllistetty :D

Meillä ainakin tuo on miehelle itsestäänselvyys, ei häntä tarvitse laittaa niiden kanssa olemaan. Onneksi.

ei meilläkään tarvi laittaa, kuten tossa sanoinkin se ottaa ne ihan omatoimisesti mukaansa. Tai pelaavat afrikan tähtee tms yhteistä juttua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan samaan tapaan se kotiäiti on töissä siellä kotona kuin isä siellä töissä. Äiti ei välttämättä ehdi pitämään kahvi - ja ruokatuntejaan. Kotona olo lasten kanssa on henkisesti paljon raskaampaa kuin työssä käynti, joten hyvinkin ymmärrän, että äiti tarvitsee kodin ulkopuolista harrastusta. Kyllä se koti ja lapset on yhteinen yritys, johon mies kantaa kortensa kekoon hankkimalla rahaa ja nainen hoitamalla lapset. Sen jälkeen kun mies tulee kotiin on pesä lapsineen kaikkineen yhteistä työmaata, ei vain toisen.

Tuo on ihan höpöhöpöä! :laugh: :laugh: :laugh:

Se riippuu varmaan aika pitkälti miehen työpaikasta, sekä perheen koosta.

Pikkulapsivaihe voi olla todella rankka, etenkin jos on useita lapsia ja vielä jos sattuu olemaan jotain pienempää tai isompaa hankaluutta. Eihän siinä tarvita kuin yksi lapsi, joka syystä tai toisesta nukkuu huonosti, niin äidin jaksaminen on kovilla. Pikkulapsivaiheessa tarvitaan isänkin panostusta kotona, vaikka äiti olisi kotihoidontuella. Isällekin tekee hyvää, kun on muutakin elämää kuin pelkkä työ ja voi tuntea olevansa arvostettu kotona.

Meillä on tällä hetkellä tilanne se, että mies on kotona kouluikäisten lasten kanssa. Miehellä on täysi työ, vaikka ei tarvitse muuta kuin hoitaa ruokaostokset ja laittaa iltaruoka. Minä hoidan siivoukset, pyykit ja tiskit.

Tämä kaikki johtuu siitä että osa naisista on saatu siihen uskoon että kotihoidontuella lasten kanssa kotona oleminen olisi jotenkin sama asia kuin oikeissa töissä oleminen.

Pyh. Sehän tuntuu olevan pahempaa kuin kotona työttömänä oleminen...

Meillä tutuilla arki pyörii kutakuinkin näin; mies menee töihin 6.30, tekee ruumiillista työtä klo 16 asti. Tulee kotiin hoitaa siinä muksuja siinä missä äitikin, useasti vielä mamma lähtee tyttöystävineen kylille, mies katsoo lapsia ja siivoaa. Tuota 5 pvää vkossa.

Viikonloppuisin tää ukkoriepu päivittelee facebookkia klo 4.30 päivittelee sitä kuinka ei taaskaan vauva nukkunut pitempään, eli hoitaa kolmea lasta sit aamusta asti. Sit tää mama lähtee viihteelle kamujen kanssa tai töihin(käy vain v.loppuisin sillon tällöin), ja mies edelleen tekee kaiken.

Ja vaimo kiitokseksi mesoaa fb:ssa kuinka lasten tekoonkin tarvitaan kaksi

Järkyttävää. :headwall:

Meillä tutuilla arki pyörii kutakuinkin näin; mies menee töihin 6.30, tekee ruumiillista työtä klo 16 asti. Tulee kotiin hoitaa siinä muksuja siinä missä äitikin, useasti vielä mamma lähtee tyttöystävineen kylille, mies katsoo lapsia ja siivoaa. Tuota 5 pvää vkossa.

Viikonloppuisin tää ukkoriepu päivittelee facebookkia klo 4.30 päivittelee sitä kuinka ei taaskaan vauva nukkunut pitempään, eli hoitaa kolmea lasta sit aamusta asti. Sit tää mama lähtee viihteelle kamujen kanssa tai töihin, ja mies edelleen tekee kaiken.

Järkyttävää.

Kuulostaa melko samalta kun kaveripiirissani paitsi miehet tekevät konttorityötä.
Lapsia ei tietysti kaikilla ole kolmea. Viikonloppuaamuisin hereillä ovat järjestään miehet.

Ehkäpä se on jokaisen perheen oma asia, ei sitä muut voi tietää.

Eli oikeasti se raja on siinä kun marttyyri riutuu "työtaakan" alla kotona ja ukko vain viettää lepopäivää töissä. Näinhän se menee jos noilta valittavilta kotiäideiltä kysyy.

minulta ei kyllä heru sääliä tai ymmärrystä kellekään ukolle tai akalle ,joka on suhteessa jossa pitää kaikesta vääntää ja kääntää ja valittaa ja nalputtaa ja taistella ja esittää marttyyria tai muuta mukavaa.
on se kumma että aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä suhteissaan ja keskustella ja miettiä toisen kannalta asioita. ei, helpompi se on aina valittaa ja vänkyttää ulkopuolisille. kun sehän se niitä asioita muuttaakin joo.
mutta en sitten ymmärrä sitäkään jos on kaksi ihmistä ja kumpikin on tyytyväisiä omaan suhteeseensa ja sen työnjakoon, että miksi sitä pitäis kauhistella tai päivitellä kenenkään muun.

Ehkäpä se on jokaisen perheen oma asia, ei sitä muut voi tietää.

Eli oikeasti se raja on siinä kun marttyyri riutuu "työtaakan" alla kotona ja ukko vain viettää lepopäivää töissä. Näinhän se menee jos noilta valittavilta kotiäideiltä kysyy.

On olemassa fyysisesti helppoja töitä (mun mies on sellaisessa), ja on olemassa perheitä, joissa on vaikka erityislapsi tai useampikin. Ei kukaan pysty sanomaan mitään rajaa.

Hoitaahan äiti koko päivän kotia+lapsia. Kun mies tulee kotiin, niin en voisi kyllä myöskään olettaa, että hän juoksee sitten omissa harrastuksissaan ja kavereillaan. Mun mielestä on ymmärrettävää, että äidin pitää joskus iltaisin päästä käymään lenkillä tai muissa harrastuksissa.

Me tehdään paljon yhdessä juttuja silloin, kun mies ei ole töissä. Hän myös siivoaa ja tekee paljon muita kotitöitä, ihan oma-alotteisesti. Ei mun tarvitse häntä painostaa mihinkään, vaan hän tekee niitä ihan mielellään. Lasten kanssa hän on paljon, vie puistoon, uimahalliin jne. useammin kuin minä.

Täysi peesi.

On olemassa fyysisesti helppoja töitä (mun mies on sellaisessa), ja on olemassa perheitä, joissa on vaikka erityislapsi tai useampikin. Ei kukaan pysty sanomaan mitään rajaa.

No miksi tästä asiasta sitten edes keskustellaan jos mitään rajaa ei edes ole olemassa? Ja ainahan se on niin hiton rankkaa, jos asianomaiselta kysyy.

No miksi tästä asiasta sitten edes keskustellaan jos mitään rajaa ei edes ole olemassa? Ja ainahan se on niin hiton rankkaa, jos asianomaiselta kysyy.
Jotkut kyllä sanovat jopa nauttivansa. Voisiko sitä uskoa?
Omasta mielestäni oma mieheni pakeni töihin kotielämän rankkuutta ja siihen liittyviä tunteita. Töissä saa kiitosta ja arvostusta. Kotona sitä ei juurikaan saa. Senhän kotiäidit tietävät hyvin.

Siis tä, mä tipahin.
Ei se aina rankkaa ole. Mun mies joutuu töihin, ja pääsee kotiin, työpaikka ei ole sille mikään karkupaikka, vaikka helppoa hommaa tekeekin. On sanonutkin, että täällä on fyysisesti rankempaa, mutta ei mitenkään valittaen. Roolit menee meillä vaihtoon vielä tämän vuoden puolella, hän jää kotiin ja minä lähden töihin.

Mulla henk. koht. keveni työtaakka kun erosin miehestä. Ei tehnyt ikinä mitään kotona pyytämättä ja kuitenkin odotin, että toinenkin osallistuisi. Mulle työssäolo on ollut helpompaa kuin kotiäitiys, mun pää ei kestänyt sitä ykstoikkosuutta mitä pienen lapsen kanssa kotona oleminen on. Nyt on helmpompaa kun ei ole kahta lasta.

Meillä on kauhun tasapaino jaettu niin että mä hoidan kodin, mies työt. Miehellä on rankempaa töissä,huomattavasti rankempaa kuin minulla kotona. Viikonloppuisin kun on kotona osallistuu 50-50 lastenhoitoon ja kotitöihin niin kuin kuuluukin.
Mies tykkää työstään ja suon mielelläni hänelle sen vaikka itse siten olenkin yksin lasten kanssa viikot. Todennäköisesti kummankaan meidän hermot ei kestäisi sitä että tilanne olisi niin että mies olisi illat kotona. :D

Yhteistyössä