Koira-allergiaa testanneet,kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VoiskohanOttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VoiskohanOttaa

Vieras
Mietimme koiran hankkimista. Mulla on kuiten ollut pikkulapsena joitain oireita,lähinnä kutinaa silmissä. Nyt aikuisiällä joistain roduista saan edelleen kutinaa,jos en muista käsiä pestä. Tarkoitus olis ottaa "lainakoira" ensin.Miten teillä on mennyt: kauanko oli lainakoira ja tuliko oireita? Millaisia?
Miten kävi sitten jos otitte koiran? Iskikö allergia vai tapahtuuko siedättyminen?
Siksi mietin että entä jos tulee vaikka viikossa lieviä oireita, niin mistä sen sitten tietää tapahtuisiko siedättymistä ajan kanssa omalle..
 
Mietimme koiran hankkimista. Mulla on kuiten ollut pikkulapsena joitain oireita,lähinnä kutinaa silmissä. Nyt aikuisiällä joistain roduista saan edelleen kutinaa,jos en muista käsiä pestä. Tarkoitus olis ottaa "lainakoira" ensin.Miten teillä on mennyt: kauanko oli lainakoira ja tuliko oireita? Millaisia?
Miten kävi sitten jos otitte koiran? Iskikö allergia vai tapahtuuko siedättyminen?
Siksi mietin että entä jos tulee vaikka viikossa lieviä oireita, niin mistä sen sitten tietää tapahtuisiko siedättymistä ajan kanssa omalle..

Vanhemmiten voi tapahtua myös herkistymistä. Itse kokeilisin siedätyshoitoa ensiksi ja sitten jokin vähäallergisoiva rotu voisi olla hyvä.
 
Vehnäterrieri tai joku karvaton yleensä käy.

Mulle puhkesi koira-allergia raskauden jlk. Mikä oireili muutamia krt/v.
Kun koira nuoli niin tuli pieniä vesikellon tyyppisiä, lähti saippuapesulla pois. Tai karvat vaatteissa saattoi aiheuttaa kutinaa.

Aina meillä on ollut koira eikä oireita ei ole näkynyt vuosiin.
 
Poikani on ollut koko elämänsä allerginen kissoille, koirille, hevosille.... Hengitys käy vaikeaksi, silmät punoittaa, iholle nousee punaista näppylää... On nyt aikuinen mies ja edelleen vaikeasti allerginen eläimille.
 
Vanhemmiten voi tapahtua myös herkistymistä. Itse kokeilisin siedätyshoitoa ensiksi ja sitten jokin vähäallergisoiva rotu voisi olla hyvä.
Vähän allergisoiva olen katsellutkin, vaikka jokainen voi silti olla hyvinkin allergisoiva. Mutta niistä löytyy ihania rotuja. Tuo siedätys ois kyllä hyvä,tarvii etsiä semmonen kaveri joka antaa koiraansa lainaan sovitusti.
 
Vähän allergisoiva olen katsellutkin, vaikka jokainen voi silti olla hyvinkin allergisoiva. Mutta niistä löytyy ihania rotuja. Tuo siedätys ois kyllä hyvä,tarvii etsiä semmonen kaveri joka antaa koiraansa lainaan sovitusti.
Jos olisin sinä niin hakeutuisin ensin allergiatesteihin. Miksi, siksi, että jos testi näyttää, että reagoit ja saat allergisen reaktion, niin voi miettiä ja keskustella lääkärin kassa mahdollisesta lääkityksestä. Saat myös selkeän vastauksen siihen pystytkö elämään koiran kanssa. Valitettavasti siedätyshoitoa voidaan antaa vain siitepölyallergikoille.
 
Jos olisin sinä niin hakeutuisin ensin allergiatesteihin. Miksi, siksi, että jos testi näyttää, että reagoit ja saat allergisen reaktion, niin voi miettiä ja keskustella lääkärin kassa mahdollisesta lääkityksestä. Saat myös selkeän vastauksen siihen pystytkö elämään koiran kanssa. Valitettavasti siedätyshoitoa voidaan antaa vain siitepölyallergikoille.
Tiedän ettei perinteistä lääkkeelistä siedätyshoitoa anneta lemmikki tarpeisiin. Konsultoin allergia lääkäriä, ja hän sanoi että noista testeistä ei ennakolta ole mitään hyötyä.
 

Yhteistyössä