koira ihmiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lululle poikaystävä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lululle poikaystävä :)

Vieras
tarvitsen neuvoja koiran astutukseen liittyviä :)

eli meillä on pieni valkea, kohta 2v tyttökoira. ei ihan puhdasrotuinen( ja ei tarvitse kommentoida kenenkään että miksi en halua puhtaita pentuja,vaan haluan juuri tämän koiran pentuja!!)tiedän että kaikki pennut saisivat kodin,yhden haluaisin pitää itse.

niin ajattelin että ehkä seuraavista taio sitä seuraavista juoksuista astuttaa. ajattelin laittaa ilmoituksen uroksesta.johonkin nettiin. niin paljonko minun pitäsisi maksaa aiitä astutuksesta? yhden pennun hinta kenties??
tai annettava sitten yksi pentu uroksen omistajalle jos niin haluaa?
saako uroksen omistaja valita ensimmäisenä pennun jonka haluaa? kun haluaisin urospennun itselleni ja kun niitä ei yleensä montaa tule?

ja jos jollain on muita hyviä neuvoja tai vinkkejä niin olisin niistä kiitollinen

Alkuperäinen kirjoittaja lululle poikaystävä :):
tarvitsen neuvoja koiran astutukseen liittyviä :)

eli meillä on pieni valkea, kohta 2v tyttökoira. ei ihan puhdasrotuinen( ja ei tarvitse kommentoida kenenkään että miksi en halua puhtaita pentuja,vaan haluan juuri tämän koiran pentuja!!)tiedän että kaikki pennut saisivat kodin,yhden haluaisin pitää itse.

niin ajattelin että ehkä seuraavista taio sitä seuraavista juoksuista astuttaa. ajattelin laittaa ilmoituksen uroksesta.johonkin nettiin. niin paljonko minun pitäsisi maksaa aiitä astutuksesta? yhden pennun hinta kenties??
tai annettava sitten yksi pentu uroksen omistajalle jos niin haluaa?
saako uroksen omistaja valita ensimmäisenä pennun jonka haluaa? kun haluaisin urospennun itselleni ja kun niitä ei yleensä montaa tule?

ja jos jollain on muita hyviä neuvoja tai vinkkejä niin olisin niistä kiitollinen

Kuinka monelle seropi-pennulle sulla on koti valmiina?

Tuskin uroksen omistaja haluaa pentuja tai ehkä voi halutakin, mutta tuskin. Rahallinen korvaus on varmasti mieluisa. Yhden pennun hinta on hyvä palkkio esim. 150e on ok, mutta riippuu tietysti siitä isästäkin. Jos joku mukava puhdasrotuisen omistaja innostuu asiasta niin sitten voi maksaa enemmänkin. Et kai kuitenkaan aio pennuilla rahaa tehdä?

kaikille jotka tulee. pieni koira teke harvoin monta. ja pienille kääpiökoirille on kysyntää. meidänkin neitiä saimme etsiä ja odottaa pitkään ja hartaasti.
en halua maksaa koirasta 1000e koska en ole näyttelyistä kiinnostunut. moni muukin haluaa koirasta "pelkän" kaverin ei mitään näyytely esinettä!!

käsitin tosta sun kysymyksestä että epäilet sekarotusiten koirien saavan kodin.. käyppä katsomassa ilmoituksia. kääpiökokoisesta esim kahden rodun coktaiila et saa mistään alle 400e...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kaikille jotka tulee. pieni koira teke harvoin monta. ja pienille kääpiökoirille on kysyntää. meidänkin neitiä saimme etsiä ja odottaa pitkään ja hartaasti.
en halua maksaa koirasta 1000e koska en ole näyttelyistä kiinnostunut. moni muukin haluaa koirasta "pelkän" kaverin ei mitään näyytely esinettä!!

käsitin tosta sun kysymyksestä että epäilet sekarotusiten koirien saavan kodin.. käyppä katsomassa ilmoituksia. kääpiökokoisesta esim kahden rodun coktaiila et saa mistään alle 400e...

Mä en epäile mitän. Vaan kysyin ihan sillä, että jos sä olet varautunu 3 pentuun ja hommannu kodin niille, ja sitten pamahtaa 8 pentua, niin kusessa olet niiden kanssa, pahimmassa tapauksessa.

meillä lapsuudenkodissa kääpiövillakoira teki 7 pentua.. kaikki pennut meni,2 kyllä pidettiin itse. uskon että niille on kysyntää. tosin kun jollekin hirvikoiran ja saksanpaimen koiran sekoitukselle joita usein on tarjolla

No oletkos tutkituttanut koirasi eläinlääkärillä mahdollisten sairauksien varalta? Ja oletko valmis etsimään myös terveystutkitun uroksen? Se näissä sekarotuisten tieten tahtoen teetättämisessä tökkii, kun maa on jo pullollaan kotia etsiviä sekarotuisia ja lisää halutaan tehdä, kun se oma koira nyt on niin ihana. :/ Sitten usein unohtuu, että myös sekarotuiset olisi hyvät tutkituttaa perusteellisesti ennen pennutusta, jos niitä on pakko kerta saada.

Ei rotukoirienkaan kanssa ole pakko mitään näyttelyitä harrastaa. Mutta itse silti suosin mieluummin rotukoiria, koska niissä pystyy seuraamaan myös terveystuloksia ja tietää enemmän mitä kyseiseltä rodulta voi odottaa luonteessa, terveydessä yms.

Alkuperäinen kirjoittaja LEP:
No oletkos tutkituttanut koirasi eläinlääkärillä mahdollisten sairauksien varalta? Ja oletko valmis etsimään myös terveystutkitun uroksen? Se näissä sekarotuisten tieten tahtoen teetättämisessä tökkii, kun maa on jo pullollaan kotia etsiviä sekarotuisia ja lisää halutaan tehdä, kun se oma koira nyt on niin ihana. :/ Sitten usein unohtuu, että myös sekarotuiset olisi hyvät tutkituttaa perusteellisesti ennen pennutusta, jos niitä on pakko kerta saada.

Ei rotukoirienkaan kanssa ole pakko mitään näyttelyitä harrastaa. Mutta itse silti suosin mieluummin rotukoiria, koska niissä pystyy seuraamaan myös terveystuloksia ja tietää enemmän mitä kyseiseltä rodulta voi odottaa luonteessa, terveydessä yms.

100% peesi :wave:
Nimim. 2 puhdasrotuisen, paperillisen koiran omistaja, kummallakaan koiralla ei harrasteta mitään "pakollista", omaksi iloksi vaan harrastetaan

koiramme on täysin terve ja tutkittu. sen vanhemmat myös.toki sitä urokseltakin vaatisin.

otetaanpa esimerkki vaikka yksinhuoltaja haluaa lapsilleen pienenkoiran leikkikaveriksi,kuinka moni pystyy/haluaa maksaa yhdestä paperin palasesta 1000e... en minä ainakaan. ja mulle on sama onko koira seropi vai puhdas. meillä löytyy molemmat ja eivät ole toisiaan kieroon katsoneet :D

En tunne bichonia tai cotonia rotuina, mutta olethan varmuuden vuoksi tutkituttanut oman koirasi ainakin niiltä osin mitä kyseisten rotujen osalta tarvitsisi ennen pentuja? Ja vaadit näitä samoja asioita myös urokselta, vaikkei tämä puhdasrotuinen olekaan.

Vaikkei sekarotuisten kanssa näyttelyihin mennä, niin terveyspuolelta pitäisi asioiden olla yhtä hyvin selvitetty mitä rotukoirissa. kannattaa myös kysellä oman koiran kasvattajalta tämän vanhempien terveystuloksia, jos et ole sitä jo tehnyt.

koiramme on täysin terve ja tutkittu. sen vanhemmat myös.toki sitä urokseltakin vaatisin.

otetaanpa esimerkki vaikka yksinhuoltaja haluaa lapsilleen pienenkoiran leikkikaveriksi,kuinka moni pystyy/haluaa maksaa yhdestä paperin palasesta 1000e... en minä ainakaan. ja mulle on sama onko koira seropi vai puhdas. meillä löytyy molemmat ja eivät ole toisiaan kieroon katsoneet :D

No sitten hyvä.

Sitä kuitenkin kannattaa hetki miettiä mitä koiran pitäminen maksaa. tarkoitan jos ei ole varaa puhdasrotuisen koiran ostamiseen, kyllä se koiran pitäminen eläinlääkärikuluineen maksaa sekarotuisella ihan yhtä paljon kuin puhdasrotuisella. Jos olet pentuja myymässä heikomman toimeentulon perheisiin, suosittele ainakin vakuutuksen ottamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Nimim. 2 puhdasrotuisen, paperillisen koiran omistaja, kummallakaan koiralla ei harrasteta mitään "pakollista", omaksi iloksi vaan harrastetaan

Täysi peesi myös!
Mä en voi tajuta miksi näitä sekarotuisia pitää ehdoin tahdoin lisätä maailmaan?
Mulla myös kolme paperillista rotukoira joiden kanssa ei harrasteta mitään erityistä, kunhan ovat ihan vaan kavereina.

Ja harvemmin muuten rotukoiran omistaja antaa koiraansa käytettävän jollain 150 eurolla. Rotukoiran käytöstä rotukoiran hinta eli 700-1000e

taidat vaan haluat leuhkia PUHDASROTUISILLA koirillasi... ikävä kyllä nekin sairastaa..jos et ole sitä tajunnut. vaaditko lastesi puolisoiltakin terveen paperit ennenkuin annat luvan alkaa lisääntymäään............
antaa kaikkien kukkien kukkia ja myös sekaroitusiten lisääntyä.

oletko myös sitä mieltä että tumma ja valkoihoiset ihmiset ei saa lisääntyä keskenään...

Alkuperäinen kirjoittaja innu:

taidat vaan haluat leuhkia PUHDASROTUISILLA koirillasi... ikävä kyllä nekin sairastaa..jos et ole sitä tajunnut. vaaditko lastesi puolisoiltakin terveen paperit ennenkuin annat luvan alkaa lisääntymäään............
antaa kaikkien kukkien kukkia ja myös sekaroitusiten lisääntyä.

oletko myös sitä mieltä että tumma ja valkoihoiset ihmiset ei saa lisääntyä keskenään...

Olisikohan ihmisten ja koirien lisääntyminen vähän eri asioita?

Puhdasrotuisissa, paperillisissa koirissa on vain se hyvä puoli että yleensä ne on terveystutkittu noiden perinnöllisten sairauksien osalta. Pahimmassa tapauksessa ap:n koiran pennut olisivat 7/8 cottoneita eivätkä ehkä lainkaan tutkittu näiltä osin.

Uroksen omistajallekin nuo tutkimukset ovat kalliita ja harva rupeaa niitä teettämään sekarotuisen pentueen takia, surullista kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Leena77:

Täysi peesi myös!
Mä en voi tajuta miksi näitä sekarotuisia pitää ehdoin tahdoin lisätä maailmaan?
Mulla myös kolme paperillista rotukoira joiden kanssa ei harrasteta mitään erityistä, kunhan ovat ihan vaan kavereina.

Ja harvemmin muuten rotukoiran omistaja antaa koiraansa käytettävän jollain 150 eurolla. Rotukoiran käytöstä rotukoiran hinta eli 700-1000e

Ihan samalla tavalla sekarotuisia lisätään maailmaan kuin puhdasrotuisiakin. Joku haluaa koiralleen pentuja, joten siksi. Sinä olet halunnut kolme paririllista koiraa. Joku toinen haluaa kolme sekarotuista. Mitäpä se sinua haittaa, jos joku pentuja koiralle teettää?

Mitä koiralta on tutkittu? Aika harvoin törmää sekarotuisen omistajaan joka peilauttaa koiransa silmät, tutkituttaa polvet, otattaa rtg-kuvat lonkista... Siis yleistettynä.:)

Tiedoksi, että siihen 1000euroon kuuluu paljon muutakin kuin paperinpala...
Esim. Koiralla on todistetusti tutkittu suku, ne on tietyn rotutyyppisiä -toisin kuin sekarotuiset. Ja mikä tärkeintä, kasvattaja on vastuussa myymästään pennusta, (tavarasta) jos sillä ilmenee perinnölliseksi luokiteltavia sairauksia. Puhumattakaan että suurin osa kasvattijista antaa kasvateilleen koko koiran einiän kestävän "tukipalvelun".

Jos ei ole varaa ostaa koiraa, niin kuinka voi olla varaa hoitaa sitä ja maksaa mahdolliset eläinlääkärimaksut... (jotka ei ihan halpoja ole.)

Minulla ei ole mitään sekarotuisia vastaan, mutta ei kaikkien narttujen tarvitse synnyttää sillä perusteella että oma koira olisi kiva.. Varmasti löytäisit jonkun kodittoman sekarotuisenpennun jolle voisit tarjota hyvän koiran elämän.:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan samalla tavalla sekarotuisia lisätään maailmaan kuin puhdasrotuisiakin. Joku haluaa koiralleen pentuja, joten siksi. Sinä olet halunnut kolme paririllista koiraa. Joku toinen haluaa kolme sekarotuista. Mitäpä se sinua haittaa, jos joku pentuja koiralle teettää?

Jos, joku vielä perustelisi, että miksi haluaa teettää pennut sillä sekarotuisellaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos, joku vielä perustelisi, että miksi haluaa teettää pennut sillä sekarotuisellaan =)

Niin, rotukoirienkaan kohdalla perusteeksi pentujen teettämiselle ei riitä että haluaa Mustille vauvoja. Mustin omistaja joutuu miettimään mitä Mustissa on sellaista mikä kehittäisi kyseistä rotua.

kiitos asiallisista vastauksista, jotenkin arvelin keskustelun memevän tuohon suuntaan.

te joiden oli pakko alkaa kommentoida koirien puhdasrotuisuuksista vaikka pyysin niin että siihen ei takerruttaisi niin kiitos vaan teille kommenteistanne,jotkut ihmiset ei vaan sitten osaa pysyä hiljaa. tämä keskustelu palsta on itseään täynnä olevien ja kaikkitietävien ihmisten kohtauspaikka. jos joku haluaa kysyä vain jotain tiettyä asiaa niin pitäkää te sitten turpanne kiinni joilla ei kyseiseen asiaan ole kommentoitavaa.

aioin edelleen koirani astuttaa. ja sinä joka kysyit että tiedänkö mitä koiran pito maksaa.. joo tiedän mulla on jo kaksi. tiedän eläinlääkärikulut ym. ei kyse ole siitä onko meillä varaa maksaa koirasta 1000e varmasti olisi,vaan ihan periaatteesta en maksa paperista 1000e kun nuo kerta kotikoirina ovat ja pysyvät.

jatkakaa keskenääne kilpailua rotu-ja seropikoirien paremmuudesta. lähden omieni kanssa mökille! siis yhden seropin ja yhden TÄYSIN puhdasrotuisen paperikoiran kanssa. toivottavasti seropi ei nyt tunne itseään huonommaksi....

Yhteistyössä