Koira piinasi perhettä koko päivän - raateli 6-vuotiasta tyttöä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24113802]Kamala juttu, mutta näiden paskalehtien otsikointi on kyllä melko surkuhupaisaa. Jokainen purema uutisoidaan raateluna.[/QUOTE]

Samaa meinasin sanoa mutta luin vielä koko ketjun.
Raatelu on hiukan eri asia kuin purema tai kaksikin.

Mutta näillä otsikoilla myydään lehtiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24114969:
Metsästyskoira ei tapaa haulikkoa hätkähtää. Noin yleensä ainakaan :D

Mutta käsittämätön vastaus poliisilta kyllä, että 'jos ei sulle anna kiinni niin miten meille' :O
poliiseilta saa kyllä kuule vaikka minkälaisia vastauksia. eräs mies piti täällä meillä päin sonneja laitumella, ja ne karkasi sieltä suurinpiirtein kerran per päivä. olivat tässä pihalla. soitin sitten jo lopulta poliisille. kun olimme ne vieneet omaan aitaukseensa puolikymmentä kertaa yhden päivän aikana. poliisi sanoi minulle, että se on niin hankala mies, että he ei ala sinne ottamaan yhteyttä, että yrittää vain kestää. etä he ei puutu, mutta käski soittaa eläinlääkärille, ja hän taas sanoi, että hänen on turha ottaa yhteyttä, koska mies lyö hänelle vain luurin korvaan. mutta hän otti yhteyttä sitten johonkin ylempään tahoon, joka sitten soitti tänne paikalliselle poliisille, että niiden on velvollisuus puuttua asiaan. että se että mies on hankala ei ole syy kieltäyjtyä toimimasta

Koiraihmisiltä puuttuu usein ymmärrys sille, ettei kaikki muut ole välttämättä niin sinut niiden karvaisten paskalinkojen kanssa. Joku saattaa oikeasti pelätä koiraa paljon ja ei todellakaan osaa ottaa vierasta koiraa kiinni.

Te, joiden mielestä tytön vammat ovat jotenkin vähättelyn arvoisia, voisitte hävetä. Ystävällisesti pyydän teitä kuvittelemaan tilanteen, jossa vieras koira käy lapsenne kimppuun. Ensimmäisenä menette varmasti katsomaan vammat ja sanomaan, että eihän siinä edes pahasti käynyt?

[QUOTE="vieras";24113660]Olisin posauttanut sillä haulikolla ilmaan.[/QUOTE]

Ei taida metsästyskoiraa juuri hetkauttaa...ne kun on nimenomaan tottuneet siihen, että haulikolla posautellaan. Edes mun kotisesseni eivät reagoi aseen laukaisemiseen, vaikkei niitä ole siihen sen kummemmin totutettu. Testattu on, mutta ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24114973:
aika hassua, kun moni täällä vakuutta, että olis ampunut koiran omakätisesti. onko teillä aina pyssyt mukana kun liikut. meillä ei ainakaan ole, kun ei ole aseita, eikä kantolupia aseille

Tätä minäkin ihmettelen. Ei meiltä ainakaan puukko kummaisempaa asetta kotoa löydy, joku keittiöveitsikin on varmaan tehokkaampi.

Kerran olen tosissani joutunut miettimään, mitä teen, kun irrallaan oleva koira uhkaili. Omistat olivat toisten koiriensa kanssa pienessä koirien ulkoilutusaitauksessa ja olivat jättäneet yhden ulkopuolelle. Tämä tuli vaanimaan uhkaavasti muristen kohti. Huusin heitä hakemaan koiransa pois, mutta eivät muka ehtineet. Vähitelen pääsin menemään yleistä kävelytietä pitkin, mutta mielessä kyllä kävi, että mitä teen jos nappaa kiinni. Onneksi olin juuri ehtinyt viemään lapsen jumppaan ja siltä reissulta olin palaamassa. Itse en ole koirapelkoinen, mutta tuon koiran käytös ei kyllä ollut mitään normaalia. Lapset taas ovat hieman koirapelkoisia, kiitos appiukon räksyttävien snautsereiden takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ndäVv;24113664:
Siis eikö se perheen isä nyt voinut ottaa koiraa kiinni ja laittaneet sen vaikka johonkin liiteriin odottamaan hakijaansa? Päästää tyttö vielä pihalle.

tyttö tais lähteä ominen lupineen salaa. ja tiedätkö millaista jälkeä tollanen rakki voi tehdä ihan aikuisellekin. en todellakaan menis koskemaan.

[QUOTE="Kop";24114997]Koiraihmisiltä puuttuu usein ymmärrys sille, ettei kaikki muut ole välttämättä niin sinut niiden karvaisten paskalinkojen kanssa. Joku saattaa oikeasti pelätä koiraa paljon ja ei todellakaan osaa ottaa vierasta koiraa kiinni.

Te, joiden mielestä tytön vammat ovat jotenkin vähättelyn arvoisia, voisitte hävetä. Ystävällisesti pyydän teitä kuvittelemaan tilanteen, jossa vieras koira käy lapsenne kimppuun. Ensimmäisenä menette varmasti katsomaan vammat ja sanomaan, että eihän siinä edes pahasti käynyt?[/QUOTE]iso peesi tähän. itselläni on aina ollut koira. mutta silti pelkään vieraita koiria. ja hyökkäävä koira ei ole kovin helppo ottaa kiinni. tähänkin tilanteeseen olen joutunut. se on vain helppo aina uhota.
ja meillä onkin niin julma sääntö omilla koirilla, että jos tippaakaan vihaisuuden oireita näyttävät, niin kuula tulee kalloon

No pahahan tuota tapahtumaa on kommentoida, kun on vain perheen selostus asiasta, mutta tuossa jutusa kalskahti pahasti korvaan se, että lapsi lähti juoksemaan saunalle, jos olisi kävellyt rauhallisesti, niin välttämättä koira ei olisi päälle tullutkaan ja miksi isä päästi lapsen yksin menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja yöks;24114017:
Täytyy olla pahasti päässä vikaa jos pelkää kaikki koiria, Ihmisen parasta ystävää jonka on ihminen jalostanut metsästyskaveriksi ja seuraksi/suojaksi itselleen ja perheelleen. Ehkäpä olisi hyvä jos eksyisit joskus korpeen ja sua ei etsittäis koirien avulla kun sä KAMMOAT niitä.

.

tiedätkö että ihminen voi pelätä vaikka hämähäkkiä tollasta pientä suomessa asuvaa hämähäkkiä joka ei mitään tee. koira sentään voi tappaa. koiran pelkääminen on paljon järkevämpää :D

[QUOTE="Kop";24114997]Koiraihmisiltä puuttuu usein ymmärrys sille, ettei kaikki muut ole välttämättä niin sinut niiden karvaisten paskalinkojen kanssa. Joku saattaa oikeasti pelätä koiraa paljon ja ei todellakaan osaa ottaa vierasta koiraa kiinni.

Te, joiden mielestä tytön vammat ovat jotenkin vähättelyn arvoisia, voisitte hävetä. Ystävällisesti pyydän teitä kuvittelemaan tilanteen, jossa vieras koira käy lapsenne kimppuun. Ensimmäisenä menette varmasti katsomaan vammat ja sanomaan, että eihän siinä edes pahasti käynyt?[/QUOTE]

Ei ja ei.

Koiraihminen tajuaa kyllä että kaikki eivät ole sinut sen hurtan kanssa ja koiraihminenkin käsittää ettei vihaista koiraa ole ihan järkevä kohdata pelkin käsin, mieluummin se virkavalta paikalle.

Enkä vähättele, mutta pidän sanan raatelu käyttöä liioiteltuna, jos oikein kirjaimellisesti alan ajattelemaan. Raadeltaessa lähtee paloja irti......

[QUOTE="shihtzu";24115040]No pahahan tuota tapahtumaa on kommentoida, kun on vain perheen selostus asiasta, mutta tuossa jutusa kalskahti pahasti korvaan se, että lapsi lähti juoksemaan saunalle, jos olisi kävellyt rauhallisesti, niin välttämättä koira ei olisi päälle tullutkaan ja miksi isä päästi lapsen yksin menemään.[/QUOTE]etkö lukenut, että lapsi lähti kenellekään ilmoittamatta sinne saunalle, koska tiesi äidin olevan siellä. ja lapsi ei todellakaan tajua olla juoksematta jos koira hyökkää. on se helvetti, että aina puolustellaan vihaisia koiria ja syytellään uhria, tätä mä en jaksa käsittää

[QUOTE="vieras";24113802]Kamala juttu, mutta näiden paskalehtien otsikointi on kyllä melko surkuhupaisaa. Jokainen purema uutisoidaan raateluna.[/QUOTE]

- Koira puri tytärtä niskan puolelta kaulan läheltä. Hän sai muutaman syvemmän hampaaniskemän sekä muita naarmuja ja ruhjeita. Henkiset vammat ovat varmasti paljon pahemmat, isä sanoo.

Mutta sattunut tyttöä silti on!

[QUOTE="huh";24114062]Mee sä itsees! Sanoppa silittääkö kyseinen tyttö mielellään koiria vähään aikaan? Kasvoko perheen rakkaus tätä eläinkuntaa kohtaan? Aika monet inhoavat niitä rakkeja, pelkääminen on eriasia, ja sairasta sellaselle ruveta räyhäämään[/QUOTE]

näinpä. ite en oo aiemmin koiria pelännyt mutta pikkuhiljaa, varsinkin lasten saamistne jälkeen oon mielummin kierätny koirat kaukaa. koira on eläin, eikä todellakaan mikään ihmisen paras ystävä :D koira voi halutessaan saada aika pahaa jälkeä aikaseksi

Kummallista, ettei koiranomistaja heittänytkään sitä vakioselitystä "se on oikeasti ihan kiltti". Sitä kuulee usein kadulla, kun jonkun hölmön huonotapainen piski räksyttää verenhimo silmissä ohikulkijoille. Se on ihan kiltti.. Joopa joo.

Mitähän jos minä haukkuisin jonkun vastaantulijan oikein helvetin rumasti, käyttäytyisin uhkaavasti, kuin meinaisin käydä päälle, ja lopuksi selittäisin "mä olen oikeesti ihan kiltti"? Saisin varmaan dogipiireistä ainakin sympatiat. Ei se meidän dechs oikeasti mitään tee, se on ihan kiltti. Se vaan vähän haukkuu ja uhkailee ohikulkijoita nyt.

Eiköhän tässä ole se koiran "käyttö"ero, jonka vuoksi tuota selitystä ei olla nähty. Harvalla metsästyskoiralla tekee enää yhtään mitään, jos se on ihmisen kimppuun kerran käynyt. Ja metsästäjillä on koirista nyt muutenkin vähän eri arvoasteikot kuin niillä, joilla se koira on vain lemmikki.

Sinänsä pelottavaa, että perheen isän oikeasti piti olla huolissaan siitä, että koiran lopettaminen olisi todennäköisesti katsottu rikokseksi. Jos pihapiiriin tulee selvästi uhkaavasti käyttäytyvä eläin, kyllä oikeuksiin pitäisi kuulua oman alueensa puolustaminen sen verran, että saisi laskea ilman pihalle. Jos siitä Mupesta ei osata pitää sen vertaa huolta, ettei se tule vieraiden ihmisten pihalle lapsia uhkailemaan, voi voi, Muppe pääsee matojen ruuaksi.

En siis tiedä, olisiko sen koiran ampuminen pihalle ollut rikoslain silmissä rikos. Vaan jos olisi, se on kyllä melko perverssiä.

se on koirilla tässä maassa paremmat oikeudet ku ihmisillä. eihän niihin saa koskeakaan ku heti saa tuomion. pahemmin saa vaikka lastaanki hakata eikä edelleenkään ls tee mitään. koiria pidetään jonain jumalina. hyh..

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24115050:
etkö lukenut, että lapsi lähti kenellekään ilmoittamatta sinne saunalle, koska tiesi äidin olevan siellä. ja lapsi ei todellakaan tajua olla juoksematta jos koira hyökkää. on se helvetti, että aina puolustellaan vihaisia koiria ja syytellään uhria, tätä mä en jaksa käsittää

En minä uhria syyttele tai koiraa puolustele, sanon vaan että juokseva ihminen on koiralle usein punainen vaate se on ihan vietti joka koiraa vie ja kyllä 6-vuotiaan pitäisi jo olla niin iso, että se osaa olla lähtemättä ulos jos sanotaan että sinne ei mennä, että siellä on vihainen koira.

[QUOTE="vieras";24115080]se on koirilla tässä maassa paremmat oikeudet ku ihmisillä. eihän niihin saa koskeakaan ku heti saa tuomion. pahemmin saa vaikka lastaanki hakata eikä edelleenkään ls tee mitään. koiria pidetään jonain jumalina. hyh..[/QUOTE]

Eihn sitä saa murtovarkaaseenkaan koskea omassa kodissa.

[QUOTE="shihtzu";24115040]No pahahan tuota tapahtumaa on kommentoida, kun on vain perheen selostus asiasta, mutta tuossa jutusa kalskahti pahasti korvaan se, että lapsi lähti juoksemaan saunalle, jos olisi kävellyt rauhallisesti, niin välttämättä koira ei olisi päälle tullutkaan ja miksi isä päästi lapsen yksin menemään.[/QUOTE]

oman mökin pihallakaan ei saa juosta, koska naapurin sekopäärakki voi tappaa muuten. eiköhän vika oo koirassa, ei lapsen käytöksessä

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24114973:
aika hassua, kun moni täällä vakuutta, että olis ampunut koiran omakätisesti. onko teillä aina pyssyt mukana kun liikut. meillä ei ainakaan ole, kun ei ole aseita, eikä kantolupia aseille

Minulla on ase lupineen. Ja mä vakuutan, että mä olisin ton koiran ampunut viimeistään siinä vaiheessa ku se olis mun lastenlapsia uhannut. Koiria on turha uhkailla. Ne mitään tajuu. Ne lähtee menee kerrasta tai sit ei lähde.

Mitä vittua me palvotaan jotain eläimiä. Koirakortti pakolliseksi kaikille kissaa suuremmille perkele. JA ikuinen kielto koirienpitoon jos ongelmia ilmenee.

Ongelmaksi voidaan laskea sekin, että antaa koirien paskoa säännöllisesti yleisille reiteille. Ei muutakuin geenitestit (ne on halpoja) kaikille koirille, sitten voidaan paskasta tunnistaa pahimmat ympäristöntuhoajat.

[QUOTE="shihtzu";24115121]En minä uhria syyttele tai koiraa puolustele, sanon vaan että juokseva ihminen on koiralle usein punainen vaate se on ihan vietti joka koiraa vie ja kyllä 6-vuotiaan pitäisi jo olla niin iso, että se osaa olla lähtemättä ulos jos sanotaan että sinne ei mennä, että siellä on vihainen koira.[/QUOTE]
Asiaa, tätä on pakko peesata.

Ongelmaksi voidaan laskea sekin, että antaa koirien paskoa säännöllisesti yleisille reiteille. Ei muutakuin geenitestit (ne on halpoja) kaikille koirille, sitten voidaan paskasta tunnistaa pahimmat ympäristöntuhoajat.

Samaa ajatusta voisi jalostaa nurkkiin kuseksiville miehille...... :D

Ongelma on ensiksi mainitussa siinä omistajassa, joten koira'ajokorttiin' olen kyllä taipuvainen mieltymään. Säätyttäis monelta muultakin ongelmalta......

[QUOTE="vieras";24115151]Asiaa, tätä on pakko peesata.[/QUOTE]

täh. Siis että lapset eivät saa omassa pihassa juosta kun sinne on tullut joku rakki ? Ja pitää kaunis päivä pysytellä sisälllä, jotta tuo rakki saa toisten pihassa riehua?

Ja sellaiset koirat saavat kulkea tuolla raitilla ja teillä, jotka purevat jos joku tekee äkkinäisen liikkeen?

Ennen omassa lapsuudessa koirat olivat häkeissään. Niille annettin ruokaa ja muuten nen oli häkeissään tai narun nokassa pihassa. Ei ne saaneet terrorisoida teitä kaupungeissa.

On se nyt helvetti, kun ei saa ihmisen lapsi juosta tai koira puree. Noita pitää alkaa harventaa, ihmisillä on liikaa noita tappajia.

Yhteistyössä