Koiraihmiset, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

monen äiti

Vieras
Meillä on 10 kuukautta vanha sekarotuinen koira. Se on aika isokokoinen vouhottaja. Kuitenkin se on kiltti lapsille. Meillä käy paljon lasten kavereita ja niille se on yleensä ihan kiltti.

Mutta, yhtä tytön kaveria koira ei voi sietää, en tiedä miksi. Me ollaan yritetty vaikka mitä koiran kanssa. Tytön kaveri on yrittänyt syöttää sille herkkuja ja silitellä sitä, mutta koira yrittää purra. Ja kun tämä tyttö tulee meille, koira haukkuu kuin se haluaisi syödä tytön. Koira on siis aina kytkettynä, mutta jos se joskus pääsee karkaamaan, hirvittää.

Mitä me tehdään? En halua, että koira pääsee tekemään tälle tytölle mitään. Onko ainoa vaihtoehto piikki?

ei, ota kolinapurkki käyttöön, elikkä joku semoonen mikä pitää kamalaa ääntä, ja laitat purkin sisälle vaikka kiviä tai kolikoita, ja sitten kun tyttösi kaveri tulee ja koirasi alkaa murisemaan tai tekemään jtn tyhmää kolistat purkkia voimakkaasti koiran edessä, jos ei toimi niin viskaat sen koiran jalkoihin. niin koira oppii yhdistää purkin huonoon käytökseen, toinen on ostat ärrän vesipullon sen "suihkutettavan ja aina kun koira tekee niin niin ruittaat paineella naamaan, lisää neuvoja koiraongelmiin, saat netistä googlettamalla "koiraneuvola"

Ei kai sitä piikille kannata heti viedä. Pidätte koiran pois lapsen läheltä ja tarvittaessa kuonokoppa lapsen vierailun ajaksi. Mutta mikä mahtaa olla syy käytöksen takana? Ehkä se kannattaisi selvittää, niin voisi ratkaisukin löytyä. Piikki ei ole ratkaisu mun mielestä, jos koiran pystyy pitämään erillään tästä yhdestä lapsesta, kun ei se lapsi teillä varmaan kuitenkaan jatkuvasti oleskele.

tuo kolina purkki toimii monella vakavalla ongelmakoiratapauksella, joten uskon siittä olevan apua! ja lue lisää koirille käytettävästä jääkaudesta, googleta sillä pitäisi löytyä!:)

Alkuperäinen kirjoittaja koiraihminen:
Osta johonkin kotinne suljettuun tilaan ulkopuolelle lukko. Laita koira sinne siksi aikaa, kun lapsi on teillä.

tätä ei missään nimessä kannata toteuttaa! koira oppii käyttäytymään muitakin vieraita koht huonosti. otat koiran remmiin siksi ajaksi ja pidät lähelläsi, ja se kolinapurkki mukaan, ja sitä tytösi kaveria kiellät ottamasta mitn kontaktia koiraan tänä aikana kun koiraa koulutetsan pois tästä tavasta.

Minulle tulee lähinnä mieleen, että onko tyttö jossain vaiheessa päässyt tekemään koiralle jotain tai säikäyttänyt sen tms. Koska omituista on nimenomaan se, että ainoataan tätä yhtä lasta vastaan sillä on jotain.

Mä en lähtisi kyllä millään kolinapurkilla asiaa hoitamaan. Siinäkin kun on aina riskinsä, kun ei tiedä millainen luonne koiralla on että miten asia ottaa. Onko koira siis ulkokoira vai sisäkoira, eli onko se siellä ulkona kytkettynä vai pidättekö kytkettynä sisälläkin kun kyseinen lapsi tulee? Helpompi varmasti olisi laittaa ihan erilliseen tilaan ennen jo kun tyttö tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja LEP:
Minulle tulee lähinnä mieleen, että onko tyttö jossain vaiheessa päässyt tekemään koiralle jotain tai säikäyttänyt sen tms. Koska omituista on nimenomaan se, että ainoataan tätä yhtä lasta vastaan sillä on jotain.

Mä en lähtisi kyllä millään kolinapurkilla asiaa hoitamaan. Siinäkin kun on aina riskinsä, kun ei tiedä millainen luonne koiralla on että miten asia ottaa. Onko koira siis ulkokoira vai sisäkoira, eli onko se siellä ulkona kytkettynä vai pidättekö kytkettynä sisälläkin kun kyseinen lapsi tulee? Helpompi varmasti olisi laittaa ihan erilliseen tilaan ennen jo kun tyttö tulee.

Ulkokoira on. Ja aina kytkettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Osta johonkin kotinne suljettuun tilaan ulkopuolelle lukko. Laita koira sinne siksi aikaa, kun lapsi on teillä.

tätä ei missään nimessä kannata toteuttaa! koira oppii käyttäytymään muitakin vieraita koht huonosti. otat koiran remmiin siksi ajaksi ja pidät lähelläsi, ja se kolinapurkki mukaan, ja sitä tytösi kaveria kiellät ottamasta mitn kontaktia koiraan tänä aikana kun koiraa koulutetsan pois tästä tavasta.

Sen koiran voi sitten laittaa sinne, mihin se kuuluu, niin oppii kuka on perheen pomo ja kuka alinna hierarkiassa. Älkää ikinä käyttäkö ihmisiä koekaniineina.

kolinapurkkia käytetään pehmeillä ja vahvoilla koirilla. kaikissa ongelmatilanteissa, kolinapurkin tarkoitushan on saada koiran huomio omistajaan ja omistajan ohjeistuksiin, ei satuttaa koiraa, tätä käyttää kaikki koirankouluttajat, myös minä!(toiminut ongelmakoirien kanssa v. 2000)

Sen koiran voi sitten laittaa sinne, mihin se kuuluu, niin oppii kuka on perheen pomo ja kuka alinna hierarkiassa. Älkää ikinä käyttäkö ihmisiä koekaniineina.
olet kaukana totuudesta, ei koira siellä huoneessa mitn opi.koira ei ole ihminen, eikä ajattele kuin ihminen,

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onko koiraa miten paljon koulutettu? Lenkkeilettekö paljon? Onko sillä muuten toimintaa aivoille?

Ettei joskus ole käynyt niin, että lapset juoksentelee just koiran hihnan ylettämän matkan päästä kiljuen ja ärsyttäen koiraa näin? Nuori koira murkkuikä, niin saattaa alkaa tulla kaikenlaista ei niin toivottuakin käytöstä esiin, jos ei enemmälti ole koulutettu ja toimintaa.

olet kaukana totuudesta, ei koira siellä huoneessa mitn opi.koira ei ole ihminen, eikä ajattele kuin ihminen,

Pah! Tottakai kaikenmaailman vippaskonsteja voi käyttää, mutta tärkeintä on totuttaa koira siihen, ettei se saa koskaan käyttäytyä hillittömästi ihmisten seurassa.

Mä en vaan millään pysty käsittämään tätä ulkokoirasysteemiä :( Miksi otetaan koira, jos sen kanssa ei olla. Ymmärrän kyllä että sekarotuisista ei mitään tarvii maksaa ja se varmaan saa just ihmset ottamaan koiria vaikkei niiden kanssa olla sitten tekemisissä.
Mitä virkaa tollasella ulkokoiralla on?

kolinapurkkia käytetään pehmeillä ja vahvoilla koirilla. kaikissa ongelmatilanteissa, kolinapurkin tarkoitushan on saada koiran huomio omistajaan ja omistajan ohjeistuksiin, ei satuttaa koiraa, tätä käyttää kaikki koirankouluttajat, myös minä!(toiminut ongelmakoirien kanssa v. 2000)

Sori mutta ei mene läpi ihan minulle. ;) Itse en todellakaan käytä kyseistä menetelmää, enkä ole suositellut muillekkaan koulutusryhmissä käyneilleni. Kyllä ensin lähdetään muulla tavalla ongelmia ratkaisemaan ilman, että joudut kantamaan aina jotain kolinapurkkia matkassa ja näin säikäytät vielä lenkillä ollessa muutkin koirat. Ja koira sisällä kytkettynä... Eiiiii. Omistaja hihnan päässä lisää vaan koiran jännitteneisyyttä ja hihnan kiristyminen omistajan käsissä lisää samalla koiran hermojen kiristymistä. En koskaan lähtisi suosittelee koiraa tuntematta jotain tuollaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onko koiraa miten paljon koulutettu? Lenkkeilettekö paljon? Onko sillä muuten toimintaa aivoille?

Ettei joskus ole käynyt niin, että lapset juoksentelee just koiran hihnan ylettämän matkan päästä kiljuen ja ärsyttäen koiraa näin? Nuori koira murkkuikä, niin saattaa alkaa tulla kaikenlaista ei niin toivottuakin käytöstä esiin, jos ei enemmälti ole koulutettu ja toimintaa.

Pari kertaa päivässä lenkillä. Ja koitetaan pitää huolta, ettei lapset härnää. Koulutettu on perusjutut.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mä en vaan millään pysty käsittämään tätä ulkokoirasysteemiä :( Miksi otetaan koira, jos sen kanssa ei olla. Ymmärrän kyllä että sekarotuisista ei mitään tarvii maksaa ja se varmaan saa just ihmset ottamaan koiria vaikkei niiden kanssa olla sitten tekemisissä.

Lenkkikaveri. :)

On rotuja, jotka luontaisesti soveltuvat nimenomaan ulkona oleskeluun, karhukoirat ym. Myös saksanpaimenkoiran voi totuttaa olemaan ulkona. Muutamia mainitakseni. Jokainen saa tehdä koirallaan mitä itse haluaa.

me otettiin aikanaan suomenlapinkoira ihan perheenjäseneksi ja se sai olla sisällä niin paljon kun halus -eli ei yhtään :xmas:
kovilla pakkasilla ja paskakeleillä se otettiin sisälle väenvängällä, mutta ei se viihtynyt.
halus aina ulos, oli sisällä tosi levoton ja itki eteisessä ulko-ovea tuijottaen.. :whistle:

Yhteistyössä