Koiraihmiset, täällä tarvitaan apua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vastaisuuden varalta älä jätä mitään ruokaa koiran ulottuville... jos koira menee sängyn/sohvan alle niin siirrä sohvaa ja ota tila haltuun, niin kauan että koira ei enää yritä piiloutua. Ihan vaan kävelet viereen, älä koske koiraan. Pidä ruoka-ajoista kiinni, jos ei syö, teet samoin kuin olet tehnytkin. Kuppi pois ja vasta myöhemmin tarjoat uudestaan. Käske koira istumaan ja annat ruuan kun se on rauhallinen. Jos koira tulee tökkimään ja komentamaan sinua rapsuttamaan, niin älä rapsuta. Kutsut koiran luo ja sitten voit rapsuttaa, ja lopeta ennen kuin koira käskee lopettamaan. Jos koira murisee toiselle koiralle, menet taas ja otat tilan haltuun, koskematta koiraan.

Vastaisuuden varalta älä jätä mitään ruokaa koiran ulottuville... jos koira menee sängyn/sohvan alle niin siirrä sohvaa ja ota tila haltuun, niin kauan että koira ei enää yritä piiloutua. Ihan vaan kävelet viereen, älä koske koiraan. Pidä ruoka-ajoista kiinni, jos ei syö, teet samoin kuin olet tehnytkin. Kuppi pois ja vasta myöhemmin tarjoat uudestaan. Käske koira istumaan ja annat ruuan kun se on rauhallinen. Jos koira tulee tökkimään ja komentamaan sinua rapsuttamaan, niin älä rapsuta. Kutsut koiran luo ja sitten voit rapsuttaa, ja lopeta ennen kuin koira käskee lopettamaan. Jos koira murisee toiselle koiralle, menet taas ja otat tilan haltuun, koskematta koiraan.

tässä fiksu vastaus. olen samaa mieltä tästä, ja osittain samaa mieltä myös omistajan kanssa. ja ihmettelen palstan "koirankouluttajia".

Tuohon ystävän koiran komentamiseen ja kouluttamiseen kommentoin sen verran, että minua itseäni ei kyllä haittaa, vaikka yksi kaverini komentaa tuota meidän koiraa. Hänellä on jo äänensävyssä sellainen auktoriteetti, että meidän koira ei uskalla olla tottelematta.

Eikä meilläkään koira saa varastaa mitään ruokaa pöydältä, eikä se muutenkaan saa kotona mennä edes keittiöön. Viime syksynä jouduimme eläinlääkärin käskystä laittamaan tuo koira lahikselle, joten pienennettiin ruoka-annoksia. Olin sitten käymässä koiran kanssa kylässä mun vanhempieni luona ja siellä koira sitten keksi varastaa ruokapöydältä pullan, nälkä taisi olla jo. Kun huomasin tapahtuman, menin koira luo ja käskin sen tiputtaa pullan pois suusta, yleensä tuo toimii. Kun ei se totellut, nappasin sitä niskasta kiinni, jolloin se alkoi sitten murisemaan. Se on kiellettyä koiralta, joten aukaisen sen suun ja otin ne pullan palaset pois. Ajoin käskyllä koiran pois keittiöstä ja laitoin sen pullan piiloon. Annoin mie sitten ne pullan palaset myöhemmin usemman ruoka-annoksen mukana sille koiralle. Mutta kyllä minun pitää pystyä ottamaan koiralta vaikka luun sen nokan edestä ilman, että se mitään sanoo. Sen olemme opettaneet tuolle koiralle jo pentuna ja hän tietää, että saa sitten sen lopun luun toisenä päivänä. Joskus liian ison luun kerralla syöminen voi aiheuttaa tukoksi suoleen, joten sen takia joskus säännöstelemme tuota luun syöntiä.

Joo, ap todella hävisi, kun oli metsälenkillä koirien kanssa. Tämä hoitokoira rapasi itsensä siihen malliin ojissa yms. ulosteessa pyörimällä, että jouduin pesemään sen. Taas oli hampaat ranteessa kiinni, onneksi laitoin tällä kertaa hanskat jo valmiiksi käsiin niin ei tarvii enää lähteä lekuriin ja ab-kuurikin on päällä edellisten puremien johdosta.
Me käydään paljon metsälenkillä mun kaverin kanssa, jolla on kolme koiraa. En katso missään nimessä pahalla, jos mun kaverini komentaa omaa koiraani, komennan myös itse kaverini koiria jos käyvät liian tuttavallisiksi, hyppivät vasten tai muuta.
Koira ei saa purra ihmistä ja piste.

Näin mä olen tehnytkin, lukuunottamatta sitä, että hain koiran pois sängyn alta, koiralla ei ole edes mitään asiaa makuuhuoneeseen ylipäätään ollut tähänkään asti.

A) Koira ei todellakaan ole 24/7 häkissä, pääsee kunnon lenkille, kesto 1h 30 min plus 2 x pissatuslenkki. Ruokailee ja nukkuu yöt ei häkissä. Häkki on iso ja keskellä olohuonetta. Koira ei tarvitse mitään suurta liikkumistilaa, jos se pääsee ulkoilemaan kunnolla. Juuri toisessa ketjussa puhuttiin, että isoakin koiraa voi pitää vaikka kerrostalossa jos se vaan pääsee lenkille.

B) Olen sitä mieltä, että yhdenkään koiran ei pitäisi purra vierasta tahi tuttua. Koira on ollut meillä kuitenkin useasti hoidossa, ennen kuin meillä oli omaa koiraa. Koirilla ei keskenään ole kuitenkaan mitään kränää, joten en usko huonon käytöksen johtuvan siitäkään.

C) olen huolissani, koska perheessä on lapsia, joita koira ei TODELLAKAAN saa purra ja ongelmakoiran omassakin perheessä on lapsia, jotka ovat vielä niin pieniä, etteivät ymmärrä että koiralta ei saa ottaa luuta tai muuta suusta, vaaratekijä siinäkin suhteessa.

D) Jo koira ei tottelu käskyä tulla pois sohvalta tai sängynalta, niin takuuvarmasti haen sen sieltä, sillä meillä koirat tottelevat käskyä. Mä en kysy koiralta, että mahdollisesti haluaisitko tulla, haluaisitko syödä tänään sisäfilettä tai hanhenmaksapalleroita, vaan meillä ei koira päätä miten toimitaan.

Koira ei missään nimessä saa purra!!!

Huh huh...
A) häkki on ehkä pikkuisen eri asia kun kerrostalo asunto!!! KOIRIA EI SÄILYTETÄ HÄKISSÄ, EDES KANEJA EI SAISI PITÄÄ HÄKISSÄ KOKO AIKAA...

B) Myös koiralla on oikeus purra itseään puolustaessaan. On ihmisen tehtävä kohdella koiraa niin, ettei sille tule tarvetta puolustaa itseään. Kukaan koira ei pure varoittamatta, eli ei pure vaan puremisen ilosta tai siksi että tahtoisi tehdä pahaa.

C) Meillä ei myöskään ole ikinä menty ottamaan koiralta suusta yhtään mitään, ja tämän vuoksi eivät edes ymmärrä murista koska NIILLE EI TULE MIELEENKÄÄN ETTÄ JOKU OTTAISI NIILTÄ JOTAIN. Pieniä lapsia ja koiria ei tule jättää keskenään valvomatta, tämän vuoksi koira ei siis ole millään lailla riski lapsille!

D) Koirillahan ei ole mitään itsemääräämis oikeutta... Tiedätkö, että on eläinsuojelu lain vastaista käyttää fyysisiä pakotteita koiria kohtaan? Totta helvetissä koira puree jos se on mennyt rauhoittamaan itseään suojaisaan paikkaan ja sinä et anna sille sitä oikeutta!! Se on itsesuojelua!

Uskomatonta oman egon pönkitystä tollanen "meillä koirat tekee mitä ihmiset sanoo"...

Nyt täytyy sanoa että huh huh!

Missä tässä maailmassa mennään jos paapominen on jo tällä asteella. :rolleyes:
Peesaan ap:tä. Kyllä koiran täytyy totella isäntäänsä (tai hoidossa ollessa ruokkijaansa). Koira ei saa purra ketään (jos pentujen leikkiä ei lasketa). Jumankauta sentään!
Ap ei ole sentään mitään keppiä antanut tms. vaan ihan johdonmukaisesti yrittänyt koiralle opettaa perussääntöjä.

Ja haluaisin vaan tietää miten koiran voi "taivuttaa tahtoonsa" koskematta siihen?
Kyllä siihen silmiin tuijotteluun ja "alistamiseen" tarvitaan pieni kontakti, jumaleisson. Kyllä te olette melkoista sakkia vaan...:headwall:

Jos joku kukkahattutäti haluaa tehdä musta eläinsuojeluilmoituksen sen perusteella, että hain koiran sängyn alta pois, niin ei muuta kun vaan tekemään ja tervetuloa vaan tänne ihmettelemään.
Häkki ( 1m x 1.50) on olohuoneessa, koira ei ole eritettynä mihinkään koppiin, siitä saa eläinsuojeluvirantomaiset tehdä päätöksensä kuinka julmaa se on. Joka tapauksessa koiran perustarpeita on huolehdittu, kynnet hoidettu (väkisin tosin sekin, paljotsimme kyllä kun rauhottui). Pääsee aamulla ja illalla pissalenkille. Iltapäivällä metsälenkillä, toisinaan hihnassa, tänään esim. samoilua metsässä viiden koiran kera 2.5h. Ruokaa tarjotaan, jos se ei kelpaa, niin sitten sitä on tarjolla taas seuraavalla aterialla.
Koiraa ei pidä inhimillistää liikaa.

En usko yhdenkään täyspäisen eläinsuojeluviranomaisen näihin asioihin puuttuvan.

Enpä kyllä missään tilanteessa ottaisi vieraalta koiralta herkkuja suusta pois. Omaa tyhmyyttä, että jätit herkut pöydälle. Kyllä tosi moni ahne koira ne sieltä syö pois.

Nyt sä olet provosoinut koiraa sen verta, että varo vastaisuudessakin näppejäs.

[QUOTE="vieras";23794646]Enpä kyllä missään tilanteessa ottaisi vieraalta koiralta herkkuja suusta pois. Omaa tyhmyyttä, että jätit herkut pöydälle. Kyllä tosi moni ahne koira ne sieltä syö pois.

Nyt sä olet provosoinut koiraa sen verta, että varo vastaisuudessakin näppejäs.[/QUOTE]

Eli tosi moni huonosti koulutettu, ahne koira...

Koiraa ei tosiaankaan saa inhimillistää liikaa. Tiedän yhdenkin tyypin joka juottaa koiralle aamukahvit "kun se haluaa juoda ne samalla kun hänkin" : /

Uusimmat

Yhteistyössä