Koiraihmiset! Koiranpentu murisee kun yritän ottaa luun pois siltä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kultainennoutaja pentukoira meillä. Ikää vasta sen 9 vk. Kaiken muun on antanut suustaan pois ottaa, mutta ostin kaupasta kanafileitä niin tsiisus kun ne olikin koiran suurinta herkkua!

Yritin ottaa pois sitä niin hitto kun sehän olikin äkäinen. Murisi eikä tosiaan meinannut luovuttaa.

Eilen tehtiin niin että otettiin pois ja annettiin takas ja tätä muutaman kerran. Mutta mikä siihen voisi olla avuksi tuohon? Ettei koira saa ylivaltaa tässä.

Toistoja ja toistoja ja vielä kerran toistoja, äläkä anna periksi. Meillä ainoastaan mastiffi ollut pentuna murisija luiden suhteen; aluksi tehtiin vaihtokauppoja eli oli jotain vielä parempaa syötävää ja vaihdettiin luu siihen, sitten harvennettiin niitä kertoja, että sai vaihdossa jotain ja lopulta riitti, kun sanoi nätisti "kiitos", niin luu tippui jo suusta. Mulla on ollut myös tapana vuolaasti kehua siinä kohtaa kun luopuu herkustaan ja ihastella sitä luuta ja antaa takaisin. Sulla on nyt just otolliset hetket käsillä saada täysin ongelmattomaksi kaikesta luopuminen, mikä se ihanin nyt millekin koiralle on.

Toistoja ja toistoja ja vielä kerran toistoja, äläkä anna periksi. Meillä ainoastaan mastiffi ollut pentuna murisija luiden suhteen; aluksi tehtiin vaihtokauppoja eli oli jotain vielä parempaa syötävää ja vaihdettiin luu siihen, sitten harvennettiin niitä kertoja, että sai vaihdossa jotain ja lopulta riitti, kun sanoi nätisti "kiitos", niin luu tippui jo suusta. Mulla on ollut myös tapana vuolaasti kehua siinä kohtaa kun luopuu herkustaan ja ihastella sitä luuta ja antaa takaisin. Sulla on nyt just otolliset hetket käsillä saada täysin ongelmattomaksi kaikesta luopuminen, mikä se ihanin nyt millekin koiralle on.

Joo tätä täytyy kyllä nyt alkaa tehdä tämän koiran kanssa. MIkään ei oo ikävämpää kun se että koira käy äkäiseksi tämmösistä :(

Muut tavarat tms. on kyllä hyvin antanut ottaa pois suusta mutta tuo kanafile oli sen verran herkullinen mitä ilmeisemmin, että siitä ei niin vaan sitten luovukaan!

Taidat itse olla vuosisadan pösilö!
Et sitten oo sillä tasolla että ymmärtäisit että koiran pitää pystyä luopumaan vaikka sitten siitä luusta tai fileestä tms. jonka sille annat.

No ei oo mun tarvinnut tommosta ikänä tehdä ja silti voin mennä vaikka kurkusta kaivamaan ne herkut pois (ja olen mennytkin, kun ulkoota jonkun jätteitä söi). Kyse on luottamuksesta, koira tietää, että nyt on jotain vialla, kun en anna syödä.
Kotona, jos jotain koiralle kuppiin annetaan, se saa syödä rauhassa, ei turhaa tressiä. Mutta jos jotain tippuu lattialle ja koira yrittää ottaa, kiellän syömästä. Vasta, kun herkku on kupissa, saa syödä.

Kultainen noutaja täälläkin.

No ei oo mun tarvinnut tommosta ikänä tehdä ja silti voin mennä vaikka kurkusta kaivamaan ne herkut pois (ja olen mennytkin, kun ulkoota jonkun jätteitä söi). Kyse on luottamuksesta, koira tietää, että nyt on jotain vialla, kun en anna syödä.
Kotona, jos jotain koiralle kuppiin annetaan, se saa syödä rauhassa, ei turhaa tressiä. Mutta jos jotain tippuu lattialle ja koira yrittää ottaa, kiellän syömästä. Vasta, kun herkku on kupissa, saa syödä.

Kultainen noutaja täälläkin.

Sun koiras on varmaan kunnon vöyhkä ja jyrää sut!

Yhteistyössä